Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2025, 11:56

„Nie obchodzi mnie to, jakie są dobre”. Gracze Monster Hunter: Wilds odmawiają używania najlepszych broni w RPG akcji Capcomu

Gracze Monster Hunter: Wilds wolą używać słabszej broni, mimo iż mają znacznie potężniejszą opcję. Wszystko sprowadza się do wyglądu.

Źródło fot. Capcom
i

Fani gatunku RPG uwielbiają posiadać najpotężniejszy dostępny w grze ekwipunek, którym jak najszybciej powalą potężnych wrogów i raczej zawsze dążą do jego zdobycia. Jednak coś innego dzieje się w Monster Hunter: Wilds, gdzie całkiem spora grupa grających rezygnuje z najsilniejszego wyposażenia i zostaje przy czymś nieco słabszym.

Wygląd ponad obrażenia

Mowa tu konkretnie o specjalnych rodzajach broni nazwanych Artian. Do ich stworzenia nie potrzebujemy fragmentów potworów, a reliktów, które można zdobyć w najtrudniejszych misjach w grze. Wyposażenie oferuje duże możliwości w personalizacji i wysokie bazowe statystyki, a do tego może też zadawać obrażenia od żywiołów.

Jest to więc bardzo silny rodzaj broni, co jednak nie wystarcza części graczy, którzy uważają, że są one po prostu zbyt brzydkie, żeby je nosić. Na Reddicie znaleźć można wątek (14 tys. polubień, 1200 komentarzy) poświęcony temu tematowi, gdzie niektórzy użytkownicy narzekają na ich projekty. Oczywiście nie wszyscy są im przeciwni, ale jest to dowód na to, że Capcom powinien rozważyć wprowadzenie do gry opcji zmiany wyglądu broni. W przypadku World taką opcję (Layered Weapons) przyniósł dopiero dodatek Iceborne.

Tak, zdecydowanie sprawiają, że chciałbym móc zmienić wygląd mojej broni.

Nie obchodzi mnie to, jakie są dobre, nie będę ich używał.

Na szczęście MH: Wilds oferuje szeroki wachlarz możliwości podczas walki, a zabić silne potwory możemy używając nawet pozornie słabszej broni. Nie jest to więc ogromna strata, a część grających właśnie na to się decyduje.

Warto również wspomnieć, że po wydaniu aktualizacji 1.000.04.00, która usuwała problem uniemożliwiający przejście misji, Capcom wypuścił już kolejną łatkę, skupiającą się na poprawie błędów. Przy okazji na stronie gry znaleźć można listę wszystkich znanych problemów, które zostaną usunięte w przyszłości.

Monster Hunter: Wilds dostępne jest na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Jest to najszybciej sprzedająca się gra w historii Capcomu, która w 3 dni od premiery rozeszła się w ponad 8 milionach egzemplarzy.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej