autor: Kamil Zwijacz
Fallout 4 - w dniu debiutu sprzedano więcej cyfrowych niż pudełkowych egzmeplarzy
Todd Howard, reżyser Fallouta 4, wyjawił, że w dniu debiutu produkcja sprzedała się w większym nakładzie w cyfrowej dystrybucji niż w handlu detalicznym. Niestety, nie ujawnił dokładnej liczby egzemplarzy.
10 listopada 2015 roku miała miejsce premiera gry Fallout 4 – jednej z najbardziej wyczekiwanych produkcji ostatnich lat. Ogromne zainteresowanie tytułem przełożyło się na 12 milionów egzemplarzy, które trafiły do sklepów w dniu debiutu projektu. Jak się okazuje, hit Bethesdy cieszył się w pierwszych 24 godzinach sprzedaży większym zainteresowaniem w dystrybucji cyfrowej, niż pudełkowej. Todd Howard Howard, reżyser czwartego Fallouta, wyjawił bowiem podczas rozmowy z dziennikarzem Game Informera, że: „pierwszego dnia sprzedano więcej egzemplarzy Fallouta 4 w cyfrowej dystrybucji, niż w handlu detalicznym”. Niestety nie podał dokładnych liczb.
W tym momencie warto jednak przypomnieć dane opublikowane przez SuperData w listopadzie 2015 roku, według których w pierwszych dniach obecności produkcji na rynku w cyfrowej dystrybucji rozeszło się 1,87 miliona egzemplarzy, z czego aż 1,2 miliona na PC-tach. Wychodzi więc na to, że gracze kupili mniej niż 1,87 miliona pudełek z grą. Nie wiemy na 100% czy tak było w rzeczywistości, ale informacje firmy SuperData pochodzą przede wszystkim od samych deweloperów i wydawców. Dodatkowo warto zauważyć, że współpracuje ona z koncernem ZeniMax Media, do którego należy Bethesda, więc powyższe dane raczej nie odbiegają zbytnio od rzeczywistości.
Bardzo dobre wyniki Fallouta 4 w cyfrowej dystrybucji zostaną wkrótce jeszcze poprawione za sprawą nadchodzących dodatków. Deweloper zamierza wypuścić trzy rozszerzenia – Automatron (premiera w marcu), Wasteland Workshop (kwiecień) oraz Far Harbor (maj). W planach jest jeszcze czwarte DLC, o którym jednak obecnie nic nie wiemy.
Fallout 4 to najnowsza odsłona popularnej serii gier RPG, która zadebiutowała na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych w listopadzie 2015 roku. Tytuł w wielu mediach zdobył pochlebne recenzje, ale nie jest to produkcja idealna, o czym zresztą pisał Luc w swoim artykule i na co narzekała ekipa tvgry.pl. Mimo wszystko projekt zdecydowanie jest warty uwagi, a na pochwałę zasługuje także stały rozwój produkcji, która dziś doczekała się kolejnego patcha (1.4), dostępnego obecnie w wersji beta.