Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

zabezpieczenia (DRM i inne) - sprzęt i technologie (4)

The Sims 4 posiada ciekawe zabezpieczenie antypirackie
The Sims 4 posiada ciekawe zabezpieczenie antypirackie

Kamil Zwijacz, 6 września 2014, 10:02

Najnowsza gra studia Maxis posiada zabawne zabezpieczenie antypirackie. Podczas korzystania z toalety lub prysznica, pojawia się mała rozpikselowana chumrka, zasłaniająca intymne części ciała Simów. Jednak po wyjściu z łazienki nie znika ona samoczynnie, lecz rozrasta się, zasłaniając cały ekran.

Twitch - utwory chronione prawem autorskim będą wyciszane
Twitch - utwory chronione prawem autorskim będą wyciszane

Michał Jodłowski, 7 sierpnia 2014, 16:45

Serwis Twitch wprowadza znaczne zmiany w świadczonych przez siebie usługach. Utwory muzyczne objęte prawami autorskimi będą wyciszane dzięki systemowi podobnemu do tego znanego z portalu YouTube. Ponadto sposób archiwizowania materiałów filmowych uległ modyfikacji – transmisje przechowywane będą 14 lub 60 dni, natomiast maksymalnie dwugodzinne ich skróty mogą być dostępne przez czas nieokreślony.

Ubisoft: nie chcemy stosować zabezpieczeń, które szkodzą uczciwym graczom
Ubisoft: nie chcemy stosować zabezpieczeń, które szkodzą uczciwym graczom

Michał Jodłowski, 23 czerwca 2014, 13:05

Firma Ubisoft Entertainment w osobie Chrisa Early’ego, wicedyrektora ds. cyfrowej dystrybucji, oświadczyła, że poszukuje rozwiązań, które zniechęcą do piractwa w pozytywny sposób. Early utrzymuje, że francuski gigant wydawniczy nie chce karać uczciwych graczy zabezpieczeniami, które piraci i tak obejdą.

Xbox One - pięciolatek obszedł zabezpieczenia profili na konsoli
Xbox One - pięciolatek obszedł zabezpieczenia profili na konsoli

Kamil Zwijacz, 6 kwietnia 2014, 13:14

Pięciolatkowi z San Diego, udało się obejść zabezpieczenia profili na konsoli Xbox One. Kristoffer Von Hassel chciał pobawić się grami na koncie ojca i po nieudanej próbie logowania, na ekranie weryfikacji danych, kilka razy wybrał klawisz spacji, dzięki czemu udało mu się dostać na profil taty.

South Park: Kijek Prawdy na PC nie wymaga usługi Uplay
South Park: Kijek Prawdy na PC nie wymaga usługi Uplay

Marcin Skierski, 5 lutego 2014, 13:20

Pecetowa wersja gry South Park: Kijek Prawdy nie wymaga usługi Uplay do działania - taką informacją studio Obsidian Entertainment podzieliło się na Twitterze. Tytuł będzie w pełni współpracował ze Steamem - otrzyma więc osiągnięcia do odblokowania i inne udogodnienia charakterystyczne dla tej platformy.

[News zaktualizowany] Metal Gear Rising: Revengeance - zabezpieczenia DRM uniemożliwiają rozgrywkę offline?
[News zaktualizowany] Metal Gear Rising: Revengeance - zabezpieczenia DRM uniemożliwiają rozgrywkę offline?

Kamil Zwijacz, 10 stycznia 2014, 08:26

Osoby, które zakupiły grę Metal Gear Rising: Revengeance na PC zgłaszają problemy związane z jej działaniem. Użytkownicy nie mogą bawić się w trybie offline Steama, a w przypadku utraty połączenia internetowego podczas rozgrywki tytuł po prostu przestaje działać.

GOG.com chwali politykę braku zabezpieczeń DRM
GOG.com chwali politykę braku zabezpieczeń DRM

Łukasz Szliselman, 2 stycznia 2014, 11:47

Zarząd sklepu GOG.com zauważył, że brak zabezpieczeń DRM nie tylko nie pogarsza wyników sprzedaży, ale wręcz przyczynia się do ich wzrostu. Poznajcie kilka interesujących faktów na temat zalet polityki „DRM-free”.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC bez zabezpieczeń DRM
Wiedźmin 3: Dziki Gon na PC bez zabezpieczeń DRM

Kamil Zwijacz, 31 października 2013, 10:07

Na oficjalnym blogu studia CD Projekt RED poinformowano, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon pozbawiona będzie zabezpieczeń DRM na komputerach PC. Jedynym wyjątkiem ma być wersja ze sklepu Steam.

The Sims 4 – nie będzie uciążliwych zabezpieczeń ani wersji konsolowych
The Sims 4 – nie będzie uciążliwych zabezpieczeń ani wersji konsolowych

Krzysztof Mysiak, 21 sierpnia 2013, 16:06

Po obszernej prezentacji The Sims 4 na wczorajszej konferencji firmy Electronic Arts podczas targów Gamescom, przyszedł czas na więcej nowości. Dowiedzieliśmy się, że twórcy gry zamierzają pozbawić tytuł uciążliwych zabezpieczeń (DRM). Ponadto nie jest planowane jego wydanie na konsolach.

Forza Motorsport 5 – twórcy tłumaczą się z wymogu jednorazowego połączenia z Internetem
Forza Motorsport 5 – twórcy tłumaczą się z wymogu jednorazowego połączenia z Internetem

Bartosz Woldański, 21 lipca 2013, 14:50

Niedawno pisaliśmy o potrzebie jednorazowej aktywacji Forza Motorsport 5 przez Internet, bez której w ogóle nie zagramy w grę, teraz postanowiono ujawnić więcej informacji. Studio Turn 10 wyjaśniło ze szczegółami, w czym rzecz.

Forza Motorsport 5 będzie wymagać jednorazowego połączenia z Internetem
Forza Motorsport 5 będzie wymagać jednorazowego połączenia z Internetem

Bartosz Woldański, 17 lipca 2013, 13:03

Przedstawiciel studia Turn 10 poinformował, że Forza Motorsport 5 będzie wymagać połączenia internetowego. Gracz zostanie zmuszony do skorzystania z niego przynajmniej raz – w momencie pierwszego uruchomienia gry. Twórca podzielił się również szczegółami na temat systemu Drivavatarów.

Adrian Chmielarz staje w obronie wycofanej polityki Microsoftu
Adrian Chmielarz staje w obronie wycofanej polityki Microsoftu

Krzysztof Mysiak, 24 czerwca 2013, 17:19

Choć świat wydaje się cieszyć ze zmiany, jakiej w swojej polityce dotyczącej zabezpieczeń i rynku używanych gier dokonał Microsoft, Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly i obecny szef studia The Astronauts, stara się przekonać graczy, że wcale nie była to korzystna decyzja. W swojej wypowiedzi wspomina również m.in. o wydawaniu DLC i mikropłatnościach.

Xbox One – Microsoft znosi restrykcje regionalne i zmienia politykę DRM
Xbox One – Microsoft znosi restrykcje regionalne i zmienia politykę DRM

Michał Kułakowski, 20 czerwca 2013, 02:00

Firma Microsoft zapowiedziała zmiany w planowanej polityce DRM oraz restrykcjach regionalnych konsoli Xbox One. Urządzenie będzie działało teraz w każdym kraju i nie wymagało stałego połączenia z internetem. Gracze mają też bez przeszkód odsprzedawać i wymieniać się dyskowymi grami, tak jak miało to miejsce w przypadku Xboksa 360.

PlayStation 4 - znamy wygląd i cenę konsoli. Sony mówi „tak” dla używanych gier
PlayStation 4 - znamy wygląd i cenę konsoli. Sony mówi „tak” dla używanych gier

Łukasz Szliselman, 11 czerwca 2013, 04:31

Tak jak się spodziewaliśmy, firma Sony zaprezentowała dziś wygląd PlayStation 4. Cena konsoli wyniesie 399 euro (około 1700 zł). Ponadto Sony nie zamierza w żaden sposób utrudniać graczom odsprzedawania raz kupionych gier.

Shadowrun Returns - obecność zabezpieczeń DRM spowodowana wymogami firmy Microsoft
Shadowrun Returns - obecność zabezpieczeń DRM spowodowana wymogami firmy Microsoft

Adrian Werner, 14 kwietnia 2013, 10:59

Studio Harebrained Schemes postanowiło wyjaśnić wątpliwości wokół zastosowania zabezpieczeń DRM w grze Shadowrun Returns. Okazuje się, że taki był wymóg firmy Microsoft przy udzielaniu licencji na tę markę. Twórcom udało się wynegocjować wyjątek tylko dla osób, które wsparły Kickstartera.

Zabezpieczenia DRM nie mają przyszłości – mówi prezes EA Labels
Zabezpieczenia DRM nie mają przyszłości – mówi prezes EA Labels

Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 14:03

Frank Gibeau, prezes EA Labels z firmy Electronic Arts zaprzeczył jakoby wymóg stałego połączenia gry SimCity z Internetem miał coś wspólnego z zabezpieczeniem gry przed piractwem. Otwarcie potępił DRM-y jako praktykę niepraktyczną i błędną.

Wystartowała platforma dystrybucji cyfrowej spółki CDP.pl
Wystartowała platforma dystrybucji cyfrowej spółki CDP.pl

Grzegorz Ferenc, 11 października 2012, 13:05

Spółka CDP.pl, dawniej znana jako CD Projekt, zaprezentowała dziś na konferencji w Warszawie nową platformę dystrybucji cyfrowej dla klientów z Polski. Powstaje ona we współpracy z firmą Netia i wykorzysta wiele rozwiązań, do jakich przyzwyczaił nas serwis GOG.com.

Ubisoft oficjalnie kończy z uciążliwymi zabezpieczeniami DRM
Ubisoft oficjalnie kończy z uciążliwymi zabezpieczeniami DRM

Kamil Zwijacz, 5 września 2012, 11:35

Francuski wydawca i producent gier wideo – Ubisoft – postanowił definitywnie zakończyć żywot dokuczliwych zabezpieczeń DRM, wymagających stałego połączenia z siecią. Do zabawy wystarczy teraz jednorazowa aktywacja produktu.

Zabezpieczenia DRM Ubisoftu potencjalnie groźne dla twojego peceta
Zabezpieczenia DRM Ubisoftu potencjalnie groźne dla twojego peceta

Aleksander Kaczmarek, 30 lipca 2012, 16:21

Specjaliści od zabezpieczeń gier wydawanych przez koncern Ubisoft zanotowali poważną wpadkę. Wtyczka do przeglądarki Internet Explorer instalująca się wraz z antypirackim pakietem oprogramowania Uplay umożliwia hakerom przejęcie kontroli nad komputerem gracza.

O wsparciu dla DirectX 11 i systemach DRM w Assassin’s Creed III na PC
O wsparciu dla DirectX 11 i systemach DRM w Assassin’s Creed III na PC

Marcin Skierski, 16 lipca 2012, 11:30

Przedstawiciel firmy Ubisoft na imprezie Comic-Con zapowiedział wsparcie dla bibliotek DirectX 11 oraz omówił kwestię ewentualnych zabezpieczeń DRM w pecetowej wersji gry Assassin's Creed III. Kilka dni temu jej premiera została opóźniona względem konsolowych edycji.

Capcom ujawnił wymagania sprzętowe Street Fighter x Tekken na PC
Capcom ujawnił wymagania sprzętowe Street Fighter x Tekken na PC

Szymon Liebert, 24 kwietnia 2012, 11:28

Znamy wymagania pecetowej wersji Street Fighter x Tekken, czyli ciekawej bijatyki łączącej dwie serie. Capcom wyjaśnił też, czym edycja na komputery będzie różniła się od wydania konsolowego.

Twórcy gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rezygnują z zabezpieczeń DRM w przyszłych tytułach
Twórcy gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rezygnują z zabezpieczeń DRM w przyszłych tytułach

Marek Oramus, 9 marca 2012, 09:30

Marcin Iwiński ze studia CD Projekt RED zapewnił podczas konferencji Game Developers Conference 2012, że w żadnym przyszłym tytule tej firmy nie zostanie wykrorzystane zabezpieczenie DRM. Z kolei w Wielkiej Brytanii wyczerpano pulę dostępnych egzemplarzy edycji kolekcjonerskiej gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksa 360.

Pecetowy Mass Effect 3 będzie wymagał Origin i nie pojawi się na Steamie
Pecetowy Mass Effect 3 będzie wymagał Origin i nie pojawi się na Steamie

Szymon Liebert, 15 stycznia 2012, 08:44

Mass Effect 3 będzie wymagał zainstalowania platformy Origin. Firma BioWare potwierdziła tę informację na swoim forum. Twórcy opowiedzieli też o procesie instalacji gry, wymagającym jednorazowej aktywacji oraz braku trzeciej odsłony serii na Steamie.

Wielki czerwony skorpion z gry Serious Sam 3 daje łupnia piratom

Szymon Liebert, 8 grudnia 2011, 10:28

W grze Serious Sam 3: BFE zastosowano dość nietypowe zabezpieczenie przed piratami. W nielegalnych egzemplarzach produkcji studia Croteam grasuje wielki czerwony skorpion, którego nie da się zabić. Obecność potwora skutecznie psuje zabawę. Czy takie rozwiązanie pomoże w walce z piractwem?

Twórcy serii ArmA straszą przerażającą skalą piractwa na pecetach
Twórcy serii ArmA straszą przerażającą skalą piractwa na pecetach

Szymon Liebert, 20 listopada 2011, 11:59

Pracownik studia Bohemia Interactive, znanego z serii gier ArmA, przedstawił dość zatrważający obraz piractwa pecetowego. Jego zdaniem, na trzech legalnych użytkowników grających w trybie multiplayer w jedną z gier dewelopera przypada około 100 prób nielegalnego dołączenia do zabawy. Jakie jest zdanie czeskiego producenta na temat zabezpieczeń DRM?

Pecetowa wersja Assassin's Creed: Revelations bez uciażliwego zabezpieczenia DRM

Mateusz Kądziołka, 11 listopada 2011, 11:00

Assassin's Creed: Revelations w wersji na komputery PC nie będzie wykorzystywać nielubianego przez graczy zabezpieczenia DRM wymagającego ciągłego połączenia z siecią. Dostęp do Internetu będzie konieczny tylko przy pierwszym uruchomieniu gry.

Mass Effect 3 – wymagana jednorazowa aktywacja online i inne nowe informacje
Mass Effect 3 – wymagana jednorazowa aktywacja online i inne nowe informacje

Szymon Liebert, 9 listopada 2011, 13:24

Producent gry Mass Effect 3 ujawnił kilka nowych ciekawostek na jej temat. Nabywcy pecetowej wersji produkcji będą musieli przeprowadzić proces jednorazowej aktywacji przez Internet. Później będzie można jednak grać offline. Więcej informacji znajdziecie w tej wiadomości.

S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak bez wymogu utrzymywania stałego połączenia z Internetem?
S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak bez wymogu utrzymywania stałego połączenia z Internetem?

Mateusz Kądziołka, 10 października 2011, 10:10

Przedstawiciele studia GSC Game World ogłosili, że nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji dotyczącej zabezpieczeń DRM w grze S.T.A.L.K.E.R. 2. Ukraiński zespół wciąż zastanawia się nad najlepszym rozwiązaniem antypirackim.

S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie wymagał stałego połączenia z Internetem
S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie wymagał stałego połączenia z Internetem

Szymon Liebert, 9 października 2011, 12:47

S.T.A.L.K.E.R. 2 najprawdopodobniej będzie zawierał jedno z najmocniejszych zabezpieczeń DRM w ostatnich latach. Producent GSC Game World ujawnił, że podczas prowadzenia zabawy trzeba będzie utrzymywać stałe połączenie z Internetem, bo gra ściągnie część plików z Internetu.

Twórcy Wiedźmina 2 nie żałują rezygnacji z zabezpieczeń DRM
Twórcy Wiedźmina 2 nie żałują rezygnacji z zabezpieczeń DRM

Aleksander Kaczmarek, 2 października 2011, 15:04

Niedawna zapowiedź wprowadzenia obowiązku aktywacji gry Football Manager poprzez Steam wywołała kolejne dyskusje na temat piractwa gier na komputerach PC. Tymczasem twórcy Wiedźmin 2 twierdzą, że wystarczy okazać graczom więcej zaufania.

From Dust na PS3 w przyszłą środę. Wydano patch znoszący zabezpieczenie DRM

Marek Oramus, 9 września 2011, 11:36

Firma Ubisoft ogłosiła, że gra From Dust pojawi się 12 września na platformie PlayStation Network. Z kolei wersja pecetowa otrzymała zapowiadaną aktualizację znoszącą zabezpieczenie DRM.

Ubisoft usunie zabezpieczenie DRM z pecetowej wersji From Dust

Marek Oramus, 23 sierpnia 2011, 10:12

W związku z głosami krytyki, firma Ubisoft postanowiła zrezygnować z konieczności każdorazowej autoryzacji gry From Dust za pośrednictwem Internetu. Stosowny patch ma się ukazać za około 2 tygodnie.

Problemy z pecetową wersją gry From Dust

Marcin Skierski, 19 sierpnia 2011, 09:55

Premiera pecetowej wersji gry From Dust wywołała falę krytyki wśród graczy. Powodem są bardziej restrykcyjne zabezpieczenia DRM niż zapowiadano, a także brak możliwości konfiguracyjnych najnowszej produkcji firmy Ubisoft.

Zmiana polityki Ubisoft w sprawie zabezpieczeń w Driver: San Francisco

Daniel Kłosiński, 17 sierpnia 2011, 19:15

Ubisoft zdecydował się zrezygnować z części zabezpieczeń DRM w Driver: San Francisco. Połączenie z Internetem będzie wymagane jedynie podczas uruchamiania gry.

Trackmania 2 bez kontrowersyjnego zabezpieczenia DRM firmy Ubisoft

Mateusz Kądziołka, 13 sierpnia 2011, 09:27

Firma Ubisoft ogłosiła, że gra Trackmania 2, autorstwa zespołu Nadeo, nie będzie wykorzystywać budzących sporo kontrowersji zabezpieczeń DRM. Oznacza to, że do rozgrywki w Trackmanię 2 nie będziemy musieli być przez cały czas podłączeni do Internetu.

Uboższy Rage przy zakupie kopii z drugiej ręki

Jakub Wencel, 12 sierpnia 2011, 14:55

Gracze, którzy zakupią używaną kopię Rage nie będą mieli dostępu do całej zawartości pełnej wersji tytułu. Wszystko dzięki nowemu systemowi zabezpieczeń.

Blizzard odpowiada na zarzuty wobec stałego połączenia z siecią w Diablo III

Michał Kułakowski, 5 sierpnia 2011, 17:59

Wiadomość o tym, że Diablo III będzie wymagać stałego połączenia z internetem mocno poruszyła niektórych graczy. W odpowiedzi na ich zarzuty, Robert Bridenbecker, wiceszef działu sieciowych technologii w Blizzardzie, próbował wytłumaczyć decyzje firmy.

Firma Ubisoft broni zabezpieczeń DRM w swoich grach

Marcin Skierski, 30 lipca 2011, 11:35

Firma Ubisoft broni kontrowersyjnych zabezpieczeń DRM w swoich grach, których powrót niedawno zapowiedziano. Najbliższym tytułem korzystającym z tego rozwiązania będzie Driver: San Francisco.

From Dust na PC jednak bez kontrowersyjnego zabezpieczenia DRM firmy Ubisoft

Adrian Werner, 29 lipca 2011, 11:14

Kilka dni temu firma Ubisoft ogłosiła, że pecetowa wersja Driver: San Francisco wymagać będzie stałego połączenia z serwerami wydawcy. Szybko zaczęto spekulować, że z podobnego zabezpieczenia anty-pirackiego korzystać też będzie komputerowa edycja From Dust. Na szczęście te plotki zostały właśnie zdementowane.

From Dust na PC z kontrowersyjnym zabezpieczeniem DRM firmy Ubisoft?

Kamil Ostrowski, 28 lipca 2011, 12:39

Bardzo możliwe, że w pecetowej wersji gry From Dust zostaniemy uraczeni radykalnym systemem zabezpieczeń, uniemożliwiającym grę bez stałego połączenia komputera z Internetem.

Driver: San Francisco – bez Internetu i przepustek ani rusz

Aleksander Kaczmarek, 27 lipca 2011, 17:32

Potwierdziły się plotki o zabezpieczeniach antypirackich w nowej grze studia Ubisoft Reflections. Pecetowa wersja Driver: San Francisco wymagać będzie stałego połączenia z serwerami koncernu Ubisoft. Dodatkowo, niezależnie od platformy sprzętowej nabywcy kopii gry na rynku wtórnym będą musieli zakupić przepustki Uplay, by cieszyć się trybem multiplayer.

Capcom usunie restrykcyjne DRM z Super Street Fighter IV: Arcade Edition

Adrian Werner, 3 czerwca 2011, 10:41

W zeszłym tygodniu Capcom ogłosił, że w pecetowej wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition zastosowane zostaną restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie. Do cieszenia się całą zawartością gry miało być wymagane stałe połączenie z serwerami wydawcy. Na szczęście reakcja na te wieści była tak negatywna, że japońska firma postanowiła porzucić ten pomysł.