autor: Bartosz Woldański
Forza Motorsport 5 – twórcy tłumaczą się z wymogu jednorazowego połączenia z Internetem
Niedawno pisaliśmy o potrzebie jednorazowej aktywacji Forza Motorsport 5 przez Internet, bez której w ogóle nie zagramy w grę, teraz postanowiono ujawnić więcej informacji. Studio Turn 10 wyjaśniło ze szczegółami, w czym rzecz.
W połowie tego tygodnia pisaliśmy o wymogu przeprowadzenia jednorazowej aktywacji gry Forza Motorsport 5, by cieszyć się zakupionym produktem w pełni. Wówczas dowiedzieliśmy się, że będzie konieczne połączenie z Internetem, gdyż bez pobrania dodatkowej zawartości gry w postaci tras i pojazdów w ogóle nie zagramy w piątą odsłonę tej serii wyścigów. Pomysł, który studio Turn 10 wdroży w życie pod koniec roku, został przyjęty sceptycznie przez graczy, więc producent postanowił szerzej wytłumaczyć, w czym rzecz. Dan Greenawalt, jeden z twórców gry, sprecyzował na łamach serwisu IGN, że aktywacja ma być wymagana tylko wtedy, gdy chcemy ukończyć tryb kariery. Został on bowiem zaprojektowany specjalnie pod dodatkowe samochody i trasy, więc bez nich się nie obejdziemy.
„Gracze nie stracą możliwości grania w grę, jeśli nigdy nie połączyli się z siecią Xbox Live, ale głębsze obszary trybu kariery zostały zrealizowane tak, by wykorzystywać dodatkowe samochody oraz trasy” – tłumaczył kontrowersyjne rozwiązanie Greenawalt. Dodał także, że „to jest coś, co zrobiliśmy w przypadku Forza Motorsports na obecną generację, dostarczając na premierę zarówno darmową zawartość, jak i premium. Wygląda to więc podobnie jak w przypadku drugiego dysku z „czwórką”. Z tym, że tym razem (w przeciwieństwie do tras w ramach DLC do poprzedniczek) dalsza część kariery została ściśle zintegrowana z zawartością do pobrania w dniu wydania pełnej wersji gry”.
Co równie ważne, nawet jeśli gracze stracą połączenie sieciowe w trakcie rozgrywki, to nadal będzie możliwa gra w karierze, wolnej jeździe i pozostałych trybach offline. Po odzyskaniu dostępu do Internetu, postępy zostaną automatycznie zsynchronizowane z Xbox Live (będzie działać to na zasadzie wysyłania stanów zapisu do „chmury” na Xboksie 360). Również system Drivatarów, o którym szerzej przeczytacie w naszym ostatnim newsie, ma podobnie funkcjonować – mimo że pierwotnie był projektowany pod stałe połączenie z Internetem, to gracze z konsolami odłączonymi od sieci skorzystają z niego bez problemu. Podstawowe dane mają być dostępne na dysku z grą i podłączenie urządzeń do sieci będzie wymagane tylko wtedy, gdy będziemy chcieli zaktualizować Drivatary o świeższe profile, stworzone na podstawie jazdy graczy z całego świata.
Omawiana gra z serii Forza to piąta (nie licząc pobocznego projektu Horizon) odsłona wychodzącej regularnie od 2005 roku serii wyścigów na wyłączność konsol Xbox. Zapowiedziana na tegorocznej konferencji koncernu Microsoft produkcja ma przynieść nowe rozwiązania, ze szczególnym naciskiem na rozgrywkę sieciową i funkcje społecznościowe. Model jazdy oraz lwia część elementów charakterystycznych dla cyklu zostanie zachowana. Więcej o tytule przeczytacie w zapowiedzi z targów E3 oraz w opublikowanym przez nas wczoraj przeglądzie nadchodzących wyścigów samochodowych. Tytuł zachwyci również oprawą wizualną – pierwsze próbki w postaci grafik zobaczycie w naszej galerii. Polecamy Waszej uwadze także materiał wideo zrealizowany przez zespół z tvgry.pl:
Forza Motorsport 5 pojawi się na wyłączność Xboksa One w listopadzie tego roku. Ma być jedną z produkcji startowych na nadchodzącą konsolę Microsoftu.
- Forza Motorsport 5 na Xbox One - ten exclusive nie zawiedzie!
- Forza Motorsport 5 będzie wymagać jednorazowego połączenia z Internetem
- Oficjalna strona internetowa serii Forza Motorsport