autor: Szymon Liebert
S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie wymagał stałego połączenia z Internetem
S.T.A.L.K.E.R. 2 najprawdopodobniej będzie zawierał jedno z najmocniejszych zabezpieczeń DRM w ostatnich latach. Producent GSC Game World ujawnił, że podczas prowadzenia zabawy trzeba będzie utrzymywać stałe połączenie z Internetem, bo gra ściągnie część plików z Internetu.
Szef studia GSC Game World ujawnił w materiale ukraińskiego serwisu internetowego, że S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie korzystał z dość silnego zabezpieczenia DRM. Podczas rozgrywki gra będzie ściągała część plików na bieżąco z serwerów, więc bez stałego połączenia z Internetem długo nie pogramy. Dlaczego twórcy postawili na tak poważne rozwiązanie?
Sergey Grigorovich, prezes GSC Game World, przybliżył zasadę działania zabezpieczenia w drugiej odsłonie serii S.T.A.L.K.E.R. Gra będzie ściągała pełne wersje plików z serwerów, co oznacza, że gracz będzie musiał utrzymywać połączenie z Internetem, aby eksplorować Zonę i jej okolice. W ten sposób pobrane zostaną informacje tekstowe, zadania i kody.
Twórca wyjaśnił, że powyższe rozwiązanie ma być rozsądną formą walki z piractwem. Deweloper zyska nawet wtedy, gdy ktoś ściągnie nielegalną wersję gry. Żeby uzyskać dostęp do wszystkich elementów trzeba będzie kupić oficjalną licencję. Szczegóły tego rozwiązania nie są jeszcze jasne, bo opieramy się tłumaczeniu dostarczonym przez serwis DSOGaming.
GSC Game World szykuje jedną z najodważniejszych prób zabezpieczenia gry przed piratami. Do tej pory paru wydawców wymagało od graczy stałego lub częściowego dostępu do Internetu, chociaż chyba nikt nie poszedł tak daleko, aby ściągać części plików potrzebnych do prowadzenia zabawy. Trudno powiedzieć, jak to sprawdzi się w akcji. Wiadomo, że gracze zadowoleni nie będą.
S.T.A.L.K.E.R. 2 zostanie wydany najprawdopodobniej w przyszłym roku. Produkcja trafi na pecety i konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.
- S.T.A.L.K.E.R. 2 powiązany z filmem i serialem – nowe informacje na temat gry
- S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie wyglądał najlepiej na pecetach