autor: Mateusz Kądziołka
Pecetowa wersja Assassin's Creed: Revelations bez uciażliwego zabezpieczenia DRM
Assassin's Creed: Revelations w wersji na komputery PC nie będzie wykorzystywać nielubianego przez graczy zabezpieczenia DRM wymagającego ciągłego połączenia z siecią. Dostęp do Internetu będzie konieczny tylko przy pierwszym uruchomieniu gry.
Firma Ubisoft poinformowała, że pecetowa wersja gry Assassin's Creed: Revelations nie będzie korzystać z uciążliwych zabezpieczeń DRM wymagających od graczy ciągłego połączenia z siecią. Dostęp do Internetu będzie konieczny tylko przy pierwszym uruchomieniu gry.
Wygląda więc na to, że w przypadku pecetowej edycji Assassin's Creed: Revelations będziemy mieć do czynienia z zabezpieczeniem antypirackim podobnym do tego, które było wykorzystane w Assassin's Creed: Brotherhood. To bardzo rozsądne posunięcie firmy Ubisoft oznacza mniej potencjalnych kłopotów technicznych i większą liczbę zadowolonych graczy.
Stosowane przez francuski koncern zabezpieczenia dawały się użytkownikom we znaki nie raz. Przypomnieć można tu np. problemy z pecetową wersją Assassin’s Creed II, która wymagała stałego połączenia z siecią. Gracze mieli początkowo spore problemy z zalogowaniem się na serwery Ubisoftu, a nawet gdy już im się udało, to system potrafił nieoczekiwanie się rozłączyć i dalsza zabawa stawała się niemożliwa. Problemy z DRM zmuszały też francuską firmę do niejednokrotnego „łagodzenia” zabezpieczeń. Można tu przytoczyć chociażby przypadki From Dust oraz Driver: San Francisco.
Przypominamy, że Assassin's Creed: Revelations zadebiutuje na PlayStation 3 oraz Xboksie 360 w przyszłym tygodniu Pecetowcy będą musieli poczekać do grudnia. W naszym kraju dystrybutorem gry będzie firma Ubisoft.
- Wrażenia z singla w Assassin's Creed Revelations - gamescom 2011
- Test trybu multiplayer w Assassin's Creed: Revelations
- Gramy! - Gramy w Assassin's Creed: Revelations