Capcom usunie restrykcyjne DRM z Super Street Fighter IV: Arcade Edition
W zeszłym tygodniu Capcom ogłosił, że w pecetowej wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition zastosowane zostaną restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie. Do cieszenia się całą zawartością gry miało być wymagane stałe połączenie z serwerami wydawcy. Na szczęście reakcja na te wieści była tak negatywna, że japońska firma postanowiła porzucić ten pomysł.
W zeszłym tygodniu Capcom ogłosił, że w pecetowej wersji Super Street Fighter IV: Arcade Edition zastosowane zostaną restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie. Do cieszenia się całą zawartością gry miało być wymagane stałe połączenie z serwerami wydawcy. Na szczęście reakcja na te wieści była tak negatywna, że japońska firma postanowiła porzucić ten pomysł.
Przypomnijmy na czym polegało pierwotne rozwiązanie. Arcade Edition korzysta z Games for Windows Live. By otrzymać dostęp do wszystkiego co oferuje gra konieczne miało być ciągłe pozostawanie zalogowanym w tej usłudze. Jeśli ktoś nie spełniłby tego wymogu, to dostępna dla niego liczba postaci uległaby okrojeniu z 39 do marnych 15.
Oczywiście fani szybko dali głośny wyraz swojemu niezadowoleniu. Zrobili to na tyle skutecznie, że Capcom w końcu ugiął się i obiecał, że wkrótce po premierze gry wypuszczona zostanie aktualizacja usuwająca wspomniany system. Przedstawiciel wydawcy wytłumaczył, że najbardziej trafił do niego argument, że piraci mieliby mniej kłopotów z grą niż ludzie, którzy kupili ją legalnie.
Wersja pecetowa Super Street Fighter IV: Arcade Edition trafi do sprzedaży na początku lipca. Nieco wcześniej, bo 28 czerwca, odbędzie się w Stanach Zjednoczonych premiera edycji na PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Posiadacze Super Street Fighter IV zamiast kupować całą grę będą mogli nabyć rozszerzenie za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji.