autor: Kamil Zwijacz
[News zaktualizowany] Metal Gear Rising: Revengeance - zabezpieczenia DRM uniemożliwiają rozgrywkę offline?
Osoby, które zakupiły grę Metal Gear Rising: Revengeance na PC zgłaszają problemy związane z jej działaniem. Użytkownicy nie mogą bawić się w trybie offline Steama, a w przypadku utraty połączenia internetowego podczas rozgrywki tytuł po prostu przestaje działać.
Firma Konami poinformowała na Twitterze, że sytuacja spowodowana jest zwykłym błędem, a nie zabezpieczeniami DRM. Deweloper pracuje już nad usunięciem buga.
- Slasher autorstwa studia PlatinumGames
- Komputerowa edycja zawiera wszystkie trzy dodatki DLC (Blade Wolf, Jetstream i VR Missions) oraz możliwość dostosowania oprawy graficznej
- Tytuł pierwotnie ukazał się w lutym 2013 roku na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360
Wczoraj w sklepie Steam ukazała się PC-towa edycja gry Metal Gear Rising: Revengeance, jednak jej debiut nie przebiegł do końca pomyślnie. Okazało się bowiem, że produkcja najprawdopodobniej wyposażona jest w uciążliwe zabezpieczenia DRM, uniemożliwiające zabawę w przypadku braku połączenia z Internetem.
Użytkownicy serwisu Kotaku donoszą, że rozgrywka w tytule posiadającym tylko opcję dla jednego gracza jest zablokowana w trybie offline, a jeżeli w czasie zabawy utraci się dostęp do sieci, to po prostu jest się wyrzucanym z gry. Te same problemy zgłaszane są na steamowym forum. Krótko pisząc, wydaje się, że firma Konami zastosowała jeden z najgorszych wariantów zabezpieczeń. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że na karcie produktu w sklepie Steam nie widnieje informacja o konieczności ciągłego bycia online. Możliwe więc, że jest to jakiś błąd, jednak wydawca nie zabrał jeszcze głosu w tej sprawie.
Metal Gear Rising: Revengeance to spin-off popularnej serii gier akcji, opowiadający o przygodach Raidena walczącego z cyborgami Desperado Enforcement LLC. Tytuł, w odróżnieniu od głównych części serii, skupia się na bezpośredniej walce przy użyciu katany głównego bohatera. Jedną z ciekawostek jest Blade Mode – tryb, w którym czas zwalnia, a gracz może w precyzyjny sposób szatkować wybrany cel.
Producentem gry jest studio PlatinumGames, które zostało założone w 2006 roku. Jest to japoński deweloper, mający na swoim koncie takie produkcje jak Bayonetta, Anarchy Reigns, MadWorld, The Wonderful 101 czy też Vanquish.