Najnowsze recenzje gier strategicznych 4
Zestawienie recenzji gier komputerowych, konsolowych i mobilnych, jakie do tej pory opublikowaliśmy, które możesz posortować po dacie publikacji. Jeżeli szukasz innych możliwości personalizacji oraz wyszukiwarki, przejdź do głównej strony recenzji.
Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim stylu
recenzja gry7 czerwca 2016
Po latach Hearts of Iron – ukochana seria koneserów skomplikowanych strategii – powraca, i to w wielkim stylu. Sezon nieprzespanych nocy, spędzonych na dowodzeniu, knuciu intryg i nieustannym smakowaniu goryczy porażki, uznać należy za otwarty.
Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim styluRecenzja gry Total War: Warhammer – Stary Świat w nowych szatach
recenzja gry22 maja 2016
Warhammer plus Total War to połączenie tak naturalne – aż dziw bierze, że dopiero teraz Creative Assembly przygotowało tę odsłonę. Dziś już wiemy, że warto było czekać.
Recenzja gry Total War: Warhammer – Stary Świat w nowych szatachRecenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmos
recenzja gry11 maja 2016
Długo wyczekiwana gra Stellaris podbiła kosmos i... Steama. Paradox stworzył świetną strategię kosmiczną w stylu 4X. Pomimo braków to szalenie wciągająca produkcja.
Recenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmosRecenzja gry Battlefleet Gothic: Armada - średniowiecze w kosmosie
recenzja gry30 kwietnia 2016
Do imponującej kolekcji gier osadzonych w uniwersum Warhammera 40K dołącza właśnie kolejny ciekawy tytuł. Battlefleet Gothic: Armada – wirtualna wariacja na temat planszówki z 1999 roku – to kawał naprawdę udanego taktycznego RTS-a.
Recenzja gry Battlefleet Gothic: Armada - średniowiecze w kosmosieRecenzja gry Offworld Trading Company – bezlitosny kapitalizm na Marsie
recenzja gry28 kwietnia 2016
Biorąc pod uwagę, że Soren Johnson (człowiek odpowiedzialny za Civilization i Spore) sprawuje pieczę nad projektem, wypadało założyć, że gra będzie dobra i bez wątpienia będzie oryginalna. Sprawdzamy jak Offworld Trading Company prezentuje się w akcji.
Recenzja gry Offworld Trading Company – bezlitosny kapitalizm na MarsieRecenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentów
recenzja gry15 kwietnia 2016
Zgodnie z zapowiedzią Ashes of the Singularity przynosi wirtualne batalie na ogromną skalę. Czy to jednak wystarczy, żeby nowego RTS-a nazwać wyjątkowym?
Recenzja gry Ashes of the Singularity - ogromne bitwy w cieniu mankamentówRecenzja gry Total War Battles: Kingdom – płać lub płacz
recenzja gry10 kwietnia 2016
Total War to pełne rozmachu bitwy, gęsty klimat i wielkie emocje. Jak to się stało, że najnowsza odsłona serii, czyli War Battles: Kingdom, nie posiada choćby jednej z tych cech?
Recenzja gry Total War Battles: Kingdom – płać lub płaczRok z Cities: Skylines – dodatek Snowfall, udane łatki i mnóstwo modów
gramy dalej26 lutego 2016
Niecały rok po premierze Cities: Skylines doczekało się drugiego oficjalnego rozszerzenia o nazwie Snowfall. Sprawdzamy, czy śnieg to faktycznie spore urozmaicenie i jak zmieniła się gra od wydania dodatku After Dark.
Rok z Cities: Skylines – dodatek Snowfall, udane łatki i mnóstwo modówRecenzja gry Homeworld: Deserts of Kharak – pustynia godna kosmosu
recenzja gry9 lutego 2016
Strategie czasu rzeczywistego to gatunek niemal już zapomniany. Dlatego też na każdą premierę tego rodzaju zacnej gry czekam jak na Gwiazdkę. Zwłaszcza jeśli jest to produkcja z lubianej przeze mnie serii.
Recenzja gry Homeworld: Deserts of Kharak – pustynia godna kosmosuRecenzja gry XCOM 2 - drugie UFO, czyli wróg poznany
recenzja gry1 lutego 2016
Strategiczno-taktyczna seria, w której walczymy z kosmitami, znów powraca. Po bardzo udanym Enemy Unknown i Enemy Within, XCOM 2 nie miał łatwego zadania, ale ze starcia z wysokimi oczekiwaniami wychodzi z podniesioną przyłbicą.
Recenzja gry XCOM 2 - drugie UFO, czyli wróg poznanyRecenzja gry Punch Club – symulator Rocky’ego kończy walkę przed czasem
recenzja gry22 stycznia 2016
Na rozpoczęcie kariery bokserskiej dla większości z nas jest już za późno. Marzenia o założeniu rękawic i powalczeniu o pas mistrzowski możemy jednak zrealizować w Punch Clubie – niezależnej produkcji, która szturmem podbija Steama i AppStore.
Recenzja gry Punch Club – symulator Rocky’ego kończy walkę przed czasemRecenzja gry Thea: The Awakening - Cywilizacja w słowiańskich klimatach?
recenzja gry8 grudnia 2015
Słowiańskie klimaty i nietypowa mechanika, którą ciężko przypisać jednemu gatunkowi – to najważniejsze aspekty gry Thea: The Awakening. Powstaje tylko pytanie: czy w parze z ciekawymi rozwiązaniami idzie dobry gameplay?
Recenzja gry Thea: The Awakening - Cywilizacja w słowiańskich klimatach?Recenzja gry Valhalla Hills - duch The Settlers ciągle żywy
recenzja gry30 listopada 2015
Valhalla Hills to barwna strategia ekonomiczna twórców serii Cultures, nawiązująca do klasycznych przedstawicielu gatunku. Niestety, to nie są Settlersy, na które czekaliśmy.
Recenzja gry Valhalla Hills - duch The Settlers ciągle żywyRecenzja gry StarCraft II: Legacy of the Void - wielki finał rozczarowuje
recenzja gry25 listopada 2015
Legacy of the Void to ostateczne zwieńczenie historii zapoczątkowanej w pierwszym Starcrafcie. Pora sprawdzić czy warto było na nie czekać tyle lat.
Recenzja gry StarCraft II: Legacy of the Void - wielki finał rozczarowujeRecenzja gry Hard West - polska odpowiedź na XCOM?
recenzja gry21 listopada 2015
Hard West odważnie rzuca rękawicę serii XCOM i pokazuje, że historie w grach można opowiadać inaczej niż poprzez festiwal pełnych akcji i wybuchów cutscenek. Nie obyło się jednak przy tym bez kilku błędów.
Recenzja gry Hard West - polska odpowiedź na XCOM?Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domu
recenzja gry18 października 2015
Nocą w miastach dzieją się dziwne rzeczy – nie inaczej jest w przypadku After Dark, czyli dużego rozszerzenia do popularnego city-buildera Cities: Skylines.
Recenzja dodatku After Dark do gry Cities: Skylines - po zmroku lepiej nie wychodzić z domuRecenzja gry Prison Architect - stwórz własne Alcatraz
recenzja gry11 października 2015
Prison Architect nie jest przyjazny dla nowego użytkownika, domaga się załatania licznych błędów i rozczarowuje kampanią, ale to, co najważniejsze, czyli budowanie i zarządzanie, jest w nim zrealizowane świetnie.
Recenzja gry Prison Architect - stwórz własne AlcatrazRecenzja gry Might & Magic: Heroes VII - krajobraz po becie
recenzja gry9 października 2015
Wersja beta gry Might & Magic: Heroes VII dawała powody do przypuszczeń, że Limbic Entertainment dostarczy bubel niegodny zaliczenia w poczet tej kultowej strategicznej serii. Na szczęście obawy te się nie potwierdziły... choć nie w stu procentach.
Recenzja gry Might & Magic: Heroes VII - krajobraz po becieRecenzja gry Big Pharma – symulator koncernu farmaceutycznego dla fanów tycoonów
recenzja gry10 września 2015
Tworzenie leków to nie tylko ciężka praca. Umiejętność ta wymaga też logicznego myślenia, co dobitnie pokazuje Big Pharma – bardzo udana propozycja dla miłośników zaniedbywanych ostatnio tycoonów.
Recenzja gry Big Pharma – symulator koncernu farmaceutycznego dla fanów tycoonówRecenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of War
recenzja gry3 września 2015
Act of Aggression to z jednej strony dość udana próba powrotu do oldskulowych RTS-ów w stylu gry Command & Conquer. Z drugiej – to duchowy następca liczącego sobie 10 lat Act of War i tu akurat poprzednik wypada znacznie lepiej.
Recenzja gry Act of Aggression - klasyczny RTS wyraźnie słabszy od Act of WarRecenzja gry Satellite Reign – kultowy Syndicate w nowoczesnej oprawie
recenzja gry1 września 2015
Satellite Reign chyba tylko z powodu braku praw autorskich nosi właśnie taki tytuł. Ufundowana w serwisie Kickstarter cyberpunkowa strategia to wypisz wymaluj nowa wersja Syndicate’a z 1993 roku. Wersja prawie na miarę naszych czasów.
Recenzja gry Satellite Reign – kultowy Syndicate w nowoczesnej oprawieRecenzja gry This War of Mine na tablety – na wojnie mobilność to podstawa
recenzja gry17 lipca 2015
This War of Mine to jeden z polskich zeszłorocznych hitów. Jego twórcy ze studia 11 bit wydali właśnie wersję na tablety, sprawdziliśmy więc czy wojna w wersji mobilnej dalej jest tak samo przygnębiająca.
Recenzja gry This War of Mine na tablety – na wojnie mobilność to podstawaRecenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniu
recenzja gry10 lipca 2015
Białoruskie studio Aterdux Entertainment serwuje mały powrót do lat 90. w osadzonym w wyjątkowym świecie low-fantasy, przypominającym trochę HoMM i King’s Bounty – Legends of Eisenwald.
Recenzja gry Legends of Eisenwald - Heroes of Might and Magic w średniowiecznym wydaniuRecenzja gry Fallout Shelter – zaskakująco udana rozgrzewka przed Falloutem 4
recenzja gry17 czerwca 2015
Do premiery Fallouta 4 jeszcze kilka miesięcy, ale fani postapokaliptycznych pustkowi już teraz mogą się na nie przenieść. Wprawdzie „tylko” mobilnie i nie za sprawą RPG, ale i tak w zaskakująco udanym stylu.
Recenzja gry Fallout Shelter – zaskakująco udana rozgrzewka przed Falloutem 4Recenzja gry Invisible, Inc. – wymagająca i pomysłowa mieszanka strategii i skradanki
recenzja gry17 maja 2015
Invisible, Inc. to dzieło studia Klei Entertainment, znanego chociażby z Don’t Starve czy Mark of the Ninja. Tym razem Kanadyjczycy próbują swych sił w strategii turowej, skradance oraz roguelike’u. Czy taki gatunkowy miszmasz mógł wyjsć grze na dobre?
Recenzja gry Invisible, Inc. – wymagająca i pomysłowa mieszanka strategii i skradankiRecenzja gry War for the Overworld - sklonować Dungeon Keepera
recenzja gry30 kwietnia 2015
W krótkim czasie otrzymaliśmy dwie gry odwołujące się do klasycznego hitu o nazwie Dungeon Keeper. Pierwsza z nich - War of the Overworld - w wieli miejscach odwołuje się do legendarnego tytułu, jawnie zapożyczając pomysły z pierwowzoru.
Recenzja gry War for the Overworld - sklonować Dungeon KeeperaRecenzja gry Dungeons II - z podziemi na powierzchnię
recenzja gry27 kwietnia 2015
Druga gra z serii Dungeons próbuje zrehabilitować się po niezbyt udanym, pierwszym klonie Dungeon Keepera, który trafił do sprzedaży już jakiś czas temu. Tym razem autorzy postanowili odświeżyć koncepcję, pozwalając graczowi wychodzić na powierzchnię.
Recenzja gry Dungeons II - z podziemi na powierzchnięTribal Wars – fenomen Plemion. Kultowa strategia 12 lat później
gramy dalej19 kwietnia 2015
Tribal Wars, darmowa przeglądarkowa gra produkcji InnoGames, to prawdziwy fenomen modelu free-to-play. Jak Plemiona zmieniały się przez całą swoją historię? Co przyciągało ludzi do ekranu na całe lata?
Tribal Wars – fenomen Plemion. Kultowa strategia 12 lat późniejRecenzja gry Sid Meier’s Starships – kosmiczna strategia w wersji mini
recenzja gry17 marca 2015
Koncepcja stojąca za Sid Meier’s Starships jest naprawdę ciekawa. Wizja budowania gwiezdnych okrętów i rozwijania galaktycznego imperium trafi do wielu, ale... tylko nieliczni dotrwają do końca. Wszystko przez uproszczoną formułę, która szybko się nudzi.
Recenzja gry Sid Meier’s Starships – kosmiczna strategia w wersji miniRecenzja gry Cities: Skylines - SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta
recenzja gry10 marca 2015
Miłośnicy city-builderów czekali na Cities: Skylines jak na mannę z nieba – wszystko wskazuje na to, że cierpliwe wyglądanie gry się opłaciło.
Recenzja gry Cities: Skylines - SimCity 4 ma wreszcie godnego konkurenta