Szach, mat | Poboczne zlecenia (Jobs) - Basso | Solucja Thief poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019
Check, Mate (Szach, mat)
Zleceniodawca: Basso [Stonemarket - Basso's Office]
Dostępność: Szansa na rozpoczęcie tego zadania pojawi się po zaliczeniu piątego rozdziału gry. Musisz ponownie spotkać się z Basso w tawernie Crippled Burrick.
Cel podróży pokazany został na powyższym obrazku - jest on zlokalizowany niedaleko tawerny Crippled Burrick, a konkretnie w dzielnicy [Stonemarket - Mourningside], którą odwiedzałeś już między innymi w trakcie podróży do miejsca rozpoczęcia drugiego rozdziału kampanii. Gwoli przypomnienia, przejście do tej dzielnicy znajduje się w lokacji z tawerną, niedaleko miejsca, w którym przebywa handlarz. Przed wyruszeniem w podróż upewnij się, że Garrett dysponuje co najmniej jedną strzałą ze sznurem (Rope Arrow) i że masz zakupiony klucz (Wrench) oraz szczypce do cięcia drutu (Wirecutter).
Do budynku stanowiącego cel misji musisz zbliżyć się od północno-wschodniej strony, a to dlatego, że właśnie w tym miejscu odnajdziesz skrzynię, na którą będziesz musiał się wspiąć. Przedostań się następnie na górną kładkę i z jej pomocą dotrzyj do okiennicy prowadzącej do wnętrza budynku [Stonemarket - Archie Maxwell's House]. Rozpocznij eksplorację tego mieszkania, pamiętając o tym żeby nie korzystać z opcji biegu. Na najwyższym piętrze budynku do odnalezienia są dzbanek do herbaty (Tea Pot - 5G), dwie filiżanki (Tea Cup - 2x2G), dwa pióra (Pen - 2x4G), atrament (Ink Bottle - 3G) oraz dziennik (Stonemarket - Archie Maxwell's Diary).
Ostrożnie zejdź na niższe piętro i zauważ, że w przebywa tu Archie Maxwell. Sporym ułatwieniem jest to, że nie powinien się on ruszać z miejsca. Co więcej, możesz skorzystać z tutejszego wyłącznika, gdyż mężczyzna nie będzie raczej zainteresowany zapaleniem światła. Zbadaj to piętro, odnajdując filiżankę (Tea Cup - 2G) i dzbanek do herbaty (Tea Pot - 5G). Zbliż się teraz do zamkniętych drzwi i skorzystaj z wytrychów. NIE MOŻESZ się tu pomylić, albowiem głośny dźwięk zaalarmuje Archiego o Twojej obecności. Po otwarciu drzwi skorzystaj ze schodów prowadzących do piwnicy.
Wejdź do centralnego pomieszczenia piwnicy i zacznij od wdrapania się na szafkę zlokalizowaną na prawo od miejsca startu. Znajduje się tu dobrze znana ci skrzynka i użycie na niej szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter) doprowadzi do wyłączenia okolicznych pułapek. Możesz już podejść do sejfu i wprowadzić kombinację 776. Zabierz z sejfu figurkę do szachów (Basso's Horsie - 50G), notatnik (Stonemarket - Archie Maxwell's Notes) i naszyjnik (Necklace - 15G).
Pomimo tego, że opisywane zlecenie oficjalnie dobiegło już końca dobrze byłoby dokończyć eksplorację budynku, bo znajduje się tu jeszcze kilka innych skarbów. Powróć w okolice klatki schodowej i zbadaj obszar na prawo od schodów, odnajdując wejście do szybu wentylacyjnego i odblokowując je dzięki użyciu klucza (Wrench). Przejdź przez szyb, docierając do niewielkiego pomieszczenia. Zacznij używać tu dowolnych strzał (najlepiej tępych) do trafiania w przyciski znajdujące się przy suficie (takie jak ten pokazany na powyższym obrazku). Musisz trafić strzałami w sumie w cztery różne przyciski.
Uaktywnienie wszystkich czterech przycisków doprowadzi do odsłonięcia otworu w podłodze. Tym razem wybierz z inwentarza strzałę ze sznurem (Rope Arrow) i użyj jej na interaktywnym zaczepie. Złap się liny i zjedź po niej do podziemnej krypty. W miejscu tym odnajdziesz przede wszystkim unikalną bransoletę (The Mortal Coils - Harlequin Bracelet). Oprócz tego do zabrania są naramiennik (Ancient Armlet - 32G), dwa naczynia (Ancient Vessel - 2x48G), trybik (Ancient Ingot - 17G) i pąk maku (Poppy).