Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - opis | Rozdział 8 (Światło Brzasku) poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przeprawa przez drugą część Światła Brzasku - opis
Tuż po użyciu pazura Garrett wyląduje na ruchomej platformie i musisz zaczekać aż zawiezie ona głównego bohatera do drugiej części statku [The Dawn's Light - Stowage Deck]. Musisz się tu bardzo pilnować, albowiem winda zatrzyma się przy balkoniku na trzecim poziomie, który jest pilnowany przez pojedynczego przeciwnika z kuszą. Najlepiej byłoby jak najszybciej opuścić okolice miejsca startu, bo wartownik ten co pewien czas obraca się i ustawia przy ruchomej platformie. Jeśli nie zdążyłeś się oddalić to kucnij w jednym z narożniku windy, dzięki czemu nie powinieneś zostać zauważony. Przy okazji możesz też okraść strażnika zabierając jego trzy sakiewki (Coin Purse - 5+3+7G).
Dobrze byłoby oczywiście zbadać dokładniej cały trzeci poziom tej części statku. Wschodnie pomieszczenie jest pilnowane przez pojedynczego wartownika. Oprócz tego musisz też uważać na rozstawionego na sąsiednim balkoniku kolejnego wroga z kuszą, nie dając mu się zauważyć (warto gasić napotykane pochodnie oraz świece). Co do potencjalnych skarbów w tej okolicy, odnajdziesz filiżankę (Tea Cup - 2G), dzbanek (Tea Pot - 12G) oraz nożyce (Surgical Scissors - 20G).
W pomieszczeniu znajdującym się na zachód od miejsca startu także przebywa pojedynczy wartownik, aczkolwiek nie powinien się on ruszać z miejsca. Ukradnij sakiewki przymocowane do jego pasa (Coin Purse - 3+3G) i spróbuj odciągnąć tego przeciwnika od biurka, wspomagając się na przykład rzuconym obiektem i gasząc przy okazji świece. Pozwoli ci to na zabranie strzykawki (Syringe - 10G) oraz na wycięcie obrazu (The Court of Montonessi - Compassion, Foul) z ramki (wymagane dysponowanie brzytwą). Dokończ eksplorację tego pomieszczenia, zabierając dodatkowo szkło powiększające (Magnifying Glass - 15G). Oprócz tego polecam odblokować drzwi prowadzące na niepilnowany południowy balkonik, albowiem pozostawiono tam pozłacaną butelkę (Gilded Bottle - 40G).
Zanim zajmiesz się zaliczeniem aktualnego celu misji dobrze byłoby oczywiście zbadać dwa niższe poziomy badanej lokacji. W okolicy nie ma żadnych schodów prowadzących na drugi poziom, ale nie jest to problemem, bo możesz tam dotrzeć na przykład chwytając się liny i zjeżdżając po niej na dół czy przeskakując w dowolnym miejscu przez balustradę i następnie przechodząc po dachu lub się z niego ześlizgując. Dobrym miejscem jest w tym przypadku wschodni górny balkonik, gdyż ześlizgnięciu się z dachu Garrett wyląduje na rusztowaniu.
W trakcie przemierzania drugiego poziomu musisz uważać na trzech nowych przeciwników rozstawionych w okolicy, albowiem pomimo tego, że nie opuszczają oni domyślnie swoich posterunków są w stanie obserwować dużą część pokładu. Nie próbuj okradać tych postaci, bo nic nie mają przy sobie. Polecam z kolei odszukać szkło powiększające (Magnifying Glass - 15G) i zajrzeć do niewielkiego wschodniego pomieszczenia (wymagane jest tu użycie wytrychów, tak więc nie pomyl się!), zabierając z niego trybik (Gear - 6G), urnę (Urn - 35G) i nożyce (Surgical Scissors - 20G).
Na koniec warto zostawić sobie zbadanie najniższego pierwszego poziomu, na który możesz dotrzeć wskakując przez jedną z kilku dziur znajdujących się na drugim poziomie. Zacznij unikając patrolującego tę okolicę pojedynczego przeciwnika, odbierając mu przy okazji dwie sakiewki (Coin Purse - 5+7G). Jeśli zaś chodzi o skarby, możesz tu natrafić na trybik (Gear - 15G), teleskop (Telescope - 45G), strzykawkę (Syringe - 10G), urnę (Urn - 15G) i nożyce (Surgical Scissors - 20G).
Uwaga - W razie potrzeby na drugi poziom możesz powrócić wspinając się po skrzyniach, a najwyższy trzeci wspinając się na dach w miejscu, w którym jest on bardziej płaski.
Po tym jak dostatecznie zbadasz wszystkie trzy pokłady dobrze byłoby zastanowić się w jaki sposób chcesz dotrzeć do miejsca pobytu Oriona i Erin. Możesz tego dokonać na trzy zasadnicze sposoby i nie polecam wariantu zakładającego skorzystanie z głównego wejścia na drugim poziomie, czyli tego, które jest pilnowane przez trzech wartowników. Musiałbyś niepotrzebnie pomęczyć się z odwracaniem uwagi wrogów (np. rzucanymi obiektami) i dodatkowo należałoby zgasić co najmniej jedną pochodnię.
Drugi wariant zachowania zakłada skorzystanie z górnych balkoników i w tym przypadku musisz rozpocząć na najwyższym trzecim poziomie. Uzyskaj dostęp do jednego z niewielkich pomieszczeń w zachodniej części lokacji, ustawiając się w miejscu pokazanym na powyższym obrazku i używając strzały ze sznurem (Rope Arrow) na interaktywnym zaczepie. Wykonaj sprint w stronę pierwszej liny, doskocz do drugiej liny i po wspięciu się na samą górę przeskocz na pobliski balkonik. Wyrusz teraz na południe, doskakując do kolejnych górnych platform i docelowo docierając do niewielkiej dziury, przez którą Garrett może wskoczyć.
Ostatni trzeci wariant zachowania zakłada przeprawę przez opisany wcześniej najniższy pierwszy poziom, czyli ten, który jest pilnowany przez pojedynczego strażnika. Pogaś przynajmniej część pochodni i następnie przeszukaj południowo-zachodnią część tego poziomu, dzięki czemu odnajdziesz skrzynkę, na której można użyć szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter). Dopiero teraz udaj się do drzwi zlokalizowanych w południowo-wschodnim narożniku i po ich otwarciu wyjdź po schodach na górę.
Drzwi stanowiące aktualny cel podróży znajdują się w południowej części opisywanej lokacji na jej drugim poziomie. Jeżeli wybrałeś drugi lub trzeci wariant to nie będziesz musiał unikać żadnych dodatkowych wrogów. Udaj się na południe, docierając docelowo do kaplicy [The Dawn's Light - Chapel], w której gra wyświetli scenkę przerywnikową ze spotkania z Orionem i Erin.