Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Thief - poradnik do gry

Thief - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief poradnik Thief

Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019

Przeprawa przez drugą część odlewni

Druga część odlewni to lokacja [Old Foundry - Manufacturing Area]. Także i w tym przypadku Garrett może wybrać kilka różnych ścieżek. Cel podróży to nowy hak, aczkolwiek znajduje się on za drzwiami wymagającymi użycia specjalnego klucza (Machinery Room Key). Informacje na temat możliwych sposobów pozyskania owego klucza (naukowiec, skrzynia) odnajdziesz oczywiście w dalszej części tekstu.

Uwaga na szkło! - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Uwaga na szkło!

Zacznij od razu skradać się i unikaj szybszego przechodzenia po znajdujących się w okolicy fragmentach szkła (przechodź po nich kucając i z załączonym spowolnieniem ruchów), bo w przeciwnym wypadku zjawi się tu przeciwnik z kuszą i w rezultacie będziesz się musiał bardziej postarać żeby uniknąć wykrycia. Warto przy okazji dodać, że wspomniany oponent ma przy pasie sakiewkę (Coin Purse - 12G). Nie powinieneś całkowicie zignorować obszaru z potłuczonym szkłem, bo znajduje się tam zamknięta szuflada skrywająca szkło powiększające (Magnifying Glass - 10G). Oprócz tego w okolicy odnajdziesz nożyczki (Scissors - 3G) oraz notatkę (Break Spot). Po zbadaniu pierwszego obszaru udaj się do zamkniętych drzwi i otwórz je z pomocą wytrychów. W tej lokacji do odnalezienia są nóż (Knife - 2G), widelec (Fork - 2G), manierka (Flask - 4G), list (Renovation Notice) oraz teleskop (Telescope - 45G; musisz dotrzeć do drewnianych kładek przy suficie).

Wejście do szybu wentylacyjnego - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Wejście do szybu wentylacyjnego

Musisz teraz po raz pierwszy zadecydować odnośnie wyboru dalszej ścieżki. Jeśli Garrett posiada klucz (wrench) to możesz odblokować sobie wejście do tutejszego szybu wentylacyjnego. W trakcie przeprawy przez szyb odnajdziesz szkło powiększające (Magnifying Glass - 10G), dwa świeczniki (Candlestick - 2x15G) oraz skrzynkę ze strzałami (3x Blunt Arrow, 1x Rope Arrow, 1x Broadhead Arrow). Tunel zaprowadzi Cię do obszaru wysuniętego na północ, w którym przebywa między innymi naukowiec będący w posiadaniu klucza. Bardziej szczegółowe omówienie tego obszaru znajduje się w dalszej części opisu.

Alternatywne rozwiązanie to skorzystanie z południowo-zachodnich drzwi prowadzących do nowego korytarza i schodów. Polecam wybór tego właśnie wariantu, albowiem będziesz mógł w prostszy sposób dotrzeć do kilku wartościowych sekretów, a ponadto nie ominie Cię też okazja zbadania wspomnianego wcześniej obszaru z naukowcem.

Korytarz z dwoma wartownikami - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Korytarz z dwoma wartownikami

Pilnuj się w trakcie przemarszu tutejszymi korytarzami, albowiem w okolicy przebywa dwóch wartowników, a ponadto konieczne okaże się ponowne unikanie potłuczonego szkła. Zlokalizuj skrzynkę i zabierz z niej cztery tępe strzały (Blunt Arrow). Możesz też okraść strażników z ich sakiewek (Coin Purse). Co do ominięcia wrogów, uwagę pierwszego strażnika możesz odwrócić wyłączając światło i następnie szybko przemykając obok niego. W przypadku drugiego przeciwnika najlepiej zaczekać aż wyruszy w przeciwną stronę lub użyć przedmiotu do rzucania. Zwróć przy okazji uwagę na mijane nowe drzwi - także i one prowadzą do pomieszczenia z wielokrotnie wspominanym już naukowcem.

Niedaleko miejsca, w którym początkowo stali wartownicy powinieneś odnaleźć pokazany na powyższym obrazku interaktywny punkt - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry

Niedaleko miejsca, w którym początkowo stali wartownicy powinieneś odnaleźć pokazany na powyższym obrazku interaktywny punkt. Jeśli dysponujesz strzałą ze sznurem (Rope Arrow) to możesz w niego wycelować z łuku, złapać się liny i z jej pomocą dotrzeć na górną drewnianą platformę. Przeskocz na sąsiednią półkę i zabierz pozostawioną na niej broszkę (Flowers Eternal - Daisy Brooch). Możesz już zeskoczyć na dół i rozpocząć przemierzanie bocznych, wschodnich korytarzy. W trakcie przemarszu pomagaj sobie gasząc światła i korzystaj z cienia.

Kontynuuj przemarsz na północ, zabierając po drodze nóż (Knife - 6G), nożyczki (Scissors - 3G) oraz trybik (Gear - 3G) - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry

Kontynuuj przemarsz na północ, zabierając po drodze nóż (Knife - 6G), nożyczki (Scissors - 3G) oraz trybik (Gear - 3G). Zatrzymaj się po dotarciu do najbardziej wysuniętego na północ pomieszczenia i zlokalizuj w tym miejscu pokazaną na dołączonym obrazku balustradę. Przeskocz nad tą balustradą, obróć się w prawo i przejdź przez szyb wentylacyjny, docierając do tajnej komnaty.

Sejf - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Sejf

W tajnej komnacie odnajdziesz przede wszystkim trochę nowych przedmiotów - teleskop (Telescope - 45G), szkło powiększające (Magnifying Glass - 15G), świecznik (Candlestick - 15G) oraz list (Cryptic Letter). Wspomniany dokument zawiera podpowiedź odnośnie sposobu otwarcia tutejszego sejfu, albowiem zbadanie okolicznych robotów pozwoli ci ustalić pierwszą oraz drugą cyfrę kombinacji. Prawidłowa kombinacja to 314 i wprowadzenie jej pozwoli ci wejść w posiadanie nowej unikalnej znajdźki (Unique Loot - Soul of the Automaton).

Jeśli chcesz to opuszczeniu tajnej komnaty możesz od razu wybrać się na zachód, docierając po kilku chwilach w okolice aktualnego celu podróży. Po drodze dobrze byłoby wspiąć się na metalową północną konstrukcją, docierając do sekretnego obszaru przy suficie. W okolicy tej do odnalezienia są sakiewka (Coin Purse - 15G) i manierka (Flask - 8G).

Obszar z naukowcem i dwoma strażnikami - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Obszar z naukowcem i dwoma strażnikami

Nie radzę od razu opuszczać tej lokacji, tylko zainteresować się jeszcze wspomnianym wcześniej pomieszczeniem z naukowcem oraz dwoma wartownikami. Gwoli przypomnienia, do obszaru tego możesz dotrzeć między innymi cofając się w okolice punktu startu i wybierając przejście przez szyb wentylacyjny lub powracając do korytarza z dwoma strażnikami i otwierając zignorowane wcześniej drzwi. Po dotarciu na miejsce wysłuchaj rozmowy i zapoznaj się z ogólną sytuacją. Rozstawienie tutejszych postaci jest niestety bardzo nieprzyjemne - naukowiec i jeden ze strażników okupują górny balkonik, a drugi wartownik stoi na dole w oświetlonym miejscu. Co więcej, nie możesz raczej liczyć na to, że np. rzucane przedmioty nakłonią wrogów do zmiany pozycji.

Rozwiązaniem problemu niekorzystnego rozstawienia sił wroga jest zbliżenie się do oponentów od północnego-zachodu (powyższy screen), wykorzystując wysoko położone drewniane belki, do których Garrett może dotrzeć dzięki użyciu pazura - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry

Rozwiązaniem problemu niekorzystnego rozstawienia sił wroga jest zbliżenie się do oponentów od północnego-zachodu (powyższy screen), wykorzystując wysoko położone drewniane belki, do których Garrett może dotrzeć dzięki użyciu pazura. Jeżeli przeszedłeś przez szyb wentylacyjny to wystarczy obejść przeciwników od wschodniej strony. Jeżeli natomiast wybrałeś drzwi to po znalezieniu się w opisywanym obszarze od razu skręć w prawo i przeskocz nad balustradą. Głównym powodem dla tutejszych "kombinacji" jest możliwość bezpiecznego zbliżenia się do naukowca, albowiem pozwoli ci to ukraść jego klucz (Machinery Room Key). To zresztą nie jedyna postać, którą możesz okraść, bo jeden ze strażników ma przy pasie dwie sakiewki (Coin Purse - 5+7G). Kolejne obiekty do odnalezienia to szkło powiększające (Magnifying Glass - 10G), nożyczki (Scissors - 5G), monety (Pile of Coins - 5G), ostra strzała (Broadhead Arrow), trybik (Gear - 3G), świecznik (Candlestick - 6G) oraz leżący na jednym ze stołów dziennik (Dead List). Na sam koniec zlokalizuj interaktywny zaczep przy suficie sali i poślij w jego stronę strzałę ze sznurem (Rope Arrow). Wespnij się po linie żeby dotrzeć do górnych balkoników, odnajdując w tym miejscu broszkę (Turquise Brooch - 28G).

Oba opisane powyżej warianty zachowania (skorzystanie z bocznych korytarzy lub przeprawa przez salę z naukowcem) pozwolą ci dotrzeć do pokazanego na powyższym obrazku obszaru, w którym napotkasz śpiącego wartownika - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry

Oba opisane powyżej warianty zachowania (skorzystanie z bocznych korytarzy lub przeprawa przez salę z naukowcem) pozwolą ci dotrzeć do pokazanego na powyższym obrazku obszaru, w którym napotkasz śpiącego wartownika. Zacznij się skradać, uważając po raz kolejny na potłuczone szkło. Do odnalezienia są tu sakiewka (Coin Purse - 13G; na drewnianych belkach przy suficie), manierka (Flask - 4G), widelec (Fork - 2G) oraz przyczepiona do ściany notatka (Off-Limits). Najważniejsze znalezisko czeka jednak na Ciebie w zamkniętej skrzyni, do której możesz dotrzeć ostrożnie przechodząc po szkle. Otwarcie tej skrzyni doprowadzi mianowicie do pozyskania klucza (Machinery Room Key), tego samego, który (być może) ukradłeś już naukowcowi. Oznacza to naturalnie, że nie musisz w ogóle próbować zbliżać się do naukowca, bo do opuszczenia tego obszaru odlewni wystarczy posiadać tylko jeden klucz.

Slot na klucz - Przeprawa przez drugą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) | Thief - Thief - poradnik do gry
Slot na klucz

Niezależnie od tego w jaki sposób pozyskałeś klucz (Machinery Room Key) musisz z nim podejść do mechanizmu zlokalizowanego na lewo od śpiącego strażnika. Zbadaj nowy obszar, zabierając dwie tępe strzały (Blunt Arrow), ostrą strzałę (Broadhead Arrow), strzałę wodną (Water Arrow), dwa widelce (Fork - 2x6G), dwie łyżki (Spoon - 2x6G) i nóż (Knife - 6G). Gdy uznasz, że jesteś gotowy, ponownie złap jeden z haków i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do lokacji z piecem [Old Foundry - Furnace Hall]. Także i w tym przypadku musisz szybko puścić się zanim zostaniesz zauważony przez nowego strażnika.