Milczenie jest złotem | Poboczne zlecenia (Client Jobs) - Ector | Solucja Thief poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019
Silence is Golden (Milczenie jest złotem)
Zleceniodawca: Ector [Stonemarket - Ector's Emporium]
Dostępność: Szansa na rozpoczęcie tego zadania pojawi się po zaliczeniu trzeciego rozdziału kampanii. Musisz ponadto mieć już ukończoną poboczną misję Hand Tailored (Szyte ręcznie).
Powróć do warsztatu Ectora i zainicjuj rozmowę z tą postacią. Właściciel warsztatu będzie ci chciał zlecić kolejne zadanie, tym razem powiązane z pozyskaniem modułu głosowego na potrzeby budowanego Automatona. Warto oczywiście podjąć się tego zlecenia. Nie radzę jednak przystępować do jego zaliczania jeśli nie posiadasz żadnych strzał ze sznurem (Rope Arrow) i jeśli nie zakupiłeś jeszcze klucza (Wrench), brzytwy (Razor) oraz szczypiec do cięcia drutu (Wirecutter), albowiem w przeciwnym wypadku pozyskanie modułu głosowego i kilku innych skarbów okaże się niemożliwe lub będzie wiązało się z dużym ryzykiem wszczęcia alarmu.
Na początek musisz wybrać się do dzielnicy [Stonemarket - Baron's Way South], którą odwiedzałeś już między innymi w drodze do kryjówki Erin po zaliczeniu drugiego rozdziału kampanii. Po dotarciu na miejsce zacznij oczywiście unikać okolicznych wartowników, pozostając w cieniu i pomagając sobie ślizgiem (Swoop) do przemykania pomiędzy zasłonami. Po zbliżeniu się do oznaczonego przez grę celu podróży zlokalizuj pokazane na powyższym obrazku wiszące na linie ciało złodzieja. Upewnij się, że pod zwłokami nikt aktualnie nie przebywa i wyceluj z łuku w miejsce, do którego przywiązany został sznur. Poślij strzałę w to miejsce i zaczekaj aż spadnie ciało. Zbadanie zwłok zaowocuje pozyskaniem dokumentu (Ector Client Jobs - Bill of Consignment).
Teraz musisz udać się do Południowej Dzielnicy (South Quarter), a konkretnie do jej wschodniej części. Do siedziby Oxhearta Perry'ego możesz zbliżyć się na wiele różnych sposobów, na przykład rozpoczynając podróż przy tawernie The Siren's Rest czy powtarzając część drogi do domu publicznego z wydarzeń po drugim rozdziale gry. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania musisz zatrzymać się w pokazanej na screenie alejce na zachód od pozornie niedostępnego wejścia do siedziby pasera [South Quarter / Riverside - Raker's Ditch].
Na początek zajmij się zbadaniem położenia okolicznych przeciwników, bo w okolicy tej mogą przebywać nawet trzy wrogo nastawione postacie. Popatrz do góry i użyj strzały ze sznurem (Rope Arrow) na interaktywnym zaczepie. Ponownie odczekaj aż w okolicy będzie bezpiecznie, szybko złap się sznura (musisz jak najszybciej zniknąć z oświetlonego miejsca) i wespnij się po nim na samą górę, doskakując do niewielkiego balkoniku. Podważ teraz prawą okiennicę i wkrocz do niewielkiego pustego mieszkania.
Polecam poświęcić trochę czasu i zbadać mieszkanie, w którym się znalazłeś, albowiem oprócz ramki (Picture Frame - 5G), bransolety (Bracelet - 8G), gazety (Turn Not to Protest!) i portretu (Pocket Portrait - 4G) odnajdziesz tu też obraz (The Court of Montonessi - Living a Lie), który można wyciąć z wykorzystaniem brzytwy (Razor). Po splądrowaniu mieszkania podważ drugą okiennicę, docierając w ten sposób do drewnianych belek usytuowanych nad głównymi uliczkami. Możesz przejść po tych belkach, docierając do okiennicy i drzwi prowadzących do siedziby Perry'ego [South Quarter / Riverside - Abandoned House]. To właśnie w tym momencie oficjalnie rozpoczniesz zlecone przez Ectora zadanie.
Zacznij od zbadania obu pięter opuszczonego budynku, wchodząc dzięki temu w posiadanie popielniczki (Ashtray - 3G) i otwieracza do listów (Letter Opener - 3G). Budynek ten możesz opuścić wybierając okiennicę na piętrze lub drzwi na parterze. Niezależnie od tego jak się zachowałeś zapoznaj się z nowym dziedzińcem [South Quarter / Riverside - Butcher's Dock], na którym przebywa pojedynczy wartownik. To niestety nie jedyne utrudnienie, bo po prawej stronie znajduje się klatka z psem, a ponadto musisz uważać na potłuczone szkło. Proponuję mimo wszystko podjąć próbę okradzenia strażnika, tym bardziej że zamiast standardowej sakiewki ma on przy pasie dokument (Ector Client Jobs - Red Blades' Orders). Warto też przy okazji dodać, że na dziedzińcu pozostawiono bransoletę (Bracelet - 8G).
Do domu pasera możesz przedostać się na dwa zasadnicze sposoby. Lepszym pomysłem jest wskoczenie do dużej dziury w centralnej części dziedzińca, dzięki czemu znajdziesz się w piwnicy [South Quarter / Riverside - Oxheart Perry's Basement]. O wiele bardziej skomplikowane byłoby skorzystanie z głównych drzwi wejściowych. Musiałbyś bowiem szybko rozbroić dobry zamek i dodatkowo upewnić się (zajrzenie przez dziurkę od klucza), że nikt nie spogląda w stronę drzwi. Wybór tego wariantu sprawiłby, że od razu znalazłbyś się na parterze budynku [South Quarter / Riverside - Oxheart Perry's Shop].
Na parterze sklepu przebywa dwóch przeciwników - jeden z nich oparty jest o ścianę w pobliżu klatek schodowych, a drugi podróżuje pomiędzy głównym pomieszczeniem i bocznym składzikiem. Jeśli wybrałeś przeprawę przez piwnicę to będziesz mógł skorzystać ze znajdującego się przy schodach wyłącznika światła i z jego pomocą spróbować ominąć wrogów. Oprócz tego możesz też wspomóc się obiektami do rzucania oraz dwoma okolicznymi szybami wentylacyjnymi (wymagane użycie klucza - Wrench), które łączą główne pomieszczenie z dwoma mniejszymi pokoikami.
Zanim zajmiesz się splądrowaniem piwnicy oraz parteru dobrze byłoby wyłączyć wszystkie tutejsze zabezpieczenia i w tym celu postaraj się jak najwcześniej dotrzeć do schodów prowadzących na pierwsze piętro [South Quarter / Riverside - Oxheart Perry's Residence]. Zachowaj tu odpowiednie środki ostrożności, dzięki czemu nie zostaniesz odnotowany przez Oxhearta Perry'ego. Skrzynka kontrolująca lokalne zabezpieczenia znajduje się w sypialni i pokazana została na powyższym obrazku. Nie muszę chyba dodawać, że musisz dysponować szczypcami do cięcia drutu (Wirecutter), bo w przeciwnym wypadku sabotowanie systemów bezpieczeństwa okaże się niemożliwe.
Na pierwszym piętrze budynku do zabrania są dwie popielniczki (Ashtray - 2x3G), świecznik (Candlestick - 6G), perfumy (Perfume Bottle - 7G), notatnik (Ector Client Jobs - Oxheart Perry's Notebook) oraz znajdźka (Whiteridge's Duty - The Observant Lady). Co ciekawe, na dolne piętra nie musisz powrócić schodami, bo możesz też wyskoczyć przez okno i znaleźć się ponownie na dziedzińcu [South Quarter / Riverside - Butcher's Dock]. Korzystając z okazji zbadaj też zignorowaną wcześniej piwnicę [South Quarter / Riverside - Oxheart Perry's Basement]. Do odnalezienia są tu pąk maku (Poppy), świecznik (Candlestick - 6G), waza (Vase - 10G) i perfumy (Perfume Bottle - 7G). Możesz też się już bezpiecznie włamać do tutejszej skrzyni i zabrać z niej bransoletę (Bracelet - 7G) oraz sakiewkę (Coin Purse - 15G).
Na koniec zajmij się zbadaniem wspomnianego już wcześniej parteru, pamiętając o możliwości gaszenia światła i korzystania z szybów wentylacyjnych. W drodze do skarbca odnajdziesz popielniczkę (Ashtray - 3G), dwa otwieracze do listów (Letter Opener - 2x3G), dwie butelki perfum (Perfume Bottle - 2x7G), dwa dzbanki do herbaty (Tea Pot - 2x5G), bransoletę (Bracelet - 8G), świecznik (Candlestick - 6G), dwie butelki z atramentem (Ink Bottle - 2x3G), dwie sakiewki (Coin Purse - 10+5G), rejestr (Ector Client Jobs - Oxheart Perry's Shop Register) i obraz (The Court of Montonessi - The Grace of Insecurity), który Garrett może wyciąć z pomocą brzytwy. Wejście do skarbca pokazane zostało na powyższym obrazku.
Upewnij się, że nikt nie zmierza w stronę głównego bohatera i dopiero wtedy użyj wytrychów do odblokowania sobie dostępu do skarbca [South Quarter / Riverside - Oxheart Perry's Vault]. Zamknij za sobą drzwi i na początek zabierz wazę (Vase - 25G), dzbanek do herbaty (Tea Pot - 12G), świecznik (Candlestick - 6G) i otwieracz do listów (Letter Opener - 6G). Możesz już ponownie użyć wytrychów, tym razem celem włamania się do sejfu, w którym odnajdziesz moduł głosowy (Client Loot - The Voice Box).
Musisz teraz ostrożnie opuścić tę lokację. Proponuję ponownie użyć lewego szybu wentylacyjnego (tego w bocznym składziku) i przejść przez główne drzwi. Po znalezieniu się na dziedzińcu [South Quarter / Riverside - Butcher's Dock] zaczekaj na odpowiedni moment i bardzo ostrożnie przejdź obok psa żeby nie zaalarmować zwierzęcia. Możesz już udać się do warsztatu Ectora [Stonemarket - Ector's Emporium] celem przekazania mu odnalezionego modułu głosowego.
Podsumowanie misji
Oto lista najważniejszych przedmiotów, które możesz odnaleźć w trakcie zaliczania pobocznej misji Ectora:
- 3 unikalne znajdźki (Collectibles)
- 29 standardowych przedmiotów (Loot)
Jeśli chcesz od razu powtórzyć tę poboczną misję to możesz kliknąć na stosownym przycisku (Play Again) jeszcze podczas przeglądania podsumowania. Jeśli natomiast chcesz powrócić do niej w dalszej części gry (np. po odblokowaniu nowych gadżetów) to musisz raz jeszcze dotrzeć do okiennicy znajdującej się w Południowej Dzielnicy (South Quarter) miasta.