Przeprawa przez pierwszą część odlewni | Rozdział 2 (W proch się obrócisz) poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przeprawa przez pierwszą część odlewni
Pierwsza część odlewni to lokacja [Old Foundry - Main Line Hall] i warto zaznaczyć, że Garrett dysponuje dość dużą swobodą w jej eksploracji. Celem głównego bohatera jest dotarcie do haka zlokalizowanego na wschód od miejsca startu, identycznego do tych, na których zawieszane są zwłoki. Skorzystanie z haka pozwoli Garrettowi przedostać się do drugiego obszaru odlewni.
Jedna z możliwych opcji zachowania dotyczy wykorzystania górnych balkoników. Najłatwiej możesz do nich dotrzeć przechodząc przez wspomnianą wcześniej okiennicę i następnie przeskakując po kolejnych poziomych belkach, choć na dolnym poziomie znajduje się też ściana nadająca do wspinaczki z wykorzystaniem pazura. Warto w tym miejscu dodać, że na jednej z belek pozostawiono trybik (Gear - 3G). Górny poziom jest patrolowany przez przeciwnika z kuszą, aczkolwiek jeśli zachowasz odpowiednie środki ostrożności to możesz przemknąć za jego plecami. Wspomniany wartownik ma przy pasie dwie sakiewki (Coin Purse - 9+2G), tak więc nie zapomnij go okraść.
Po minięciu wartownika uzbrojonego w kuszę najlepiej jest skręcić na wschód i następnie uudać się na północ, docierając w ten sposób okolice haka. Jeśli zaś chodzi o poukrywane w okolicy przedmioty, na wyższym poziomie przemierzanej aktualnie hali do odnalezienia są dwa kielichy (Cup - 2x2G), trybik (Gear - 3G), dzwonek (Desk Bell - 6G) oraz przyczepiona do ściany notatka (Broken Glass).
Odrębny wariant zachowania zakłada przeprawę przez dolny poziom hali, przy czym oznacza to naturalnie konieczność unikania aż dwóch różnych wartowników. Dobrym pomysłem na ominięcie przeciwników jest skorzystanie z pazura celem przedostania się na pokazane na dołączonym obrazku boczne przejście. Możesz wtedy wyruszyć na wschód, dbając jedynie o to żeby przez cały czas kucać. Uwaga - Jeśli nie masz nic przeciwko podejmowaniu ryzyka to warto spróbować okraść obu strażników, pozyskując w ten sposób aż trzy sakiewki (Coin Purse - 5+3+2G). Oprócz tego w okolicy pozostawiono nóż (Knife - 2G), manierkę (Flask - 4G), popielniczkę (Ashtray - 3G) oraz przybitą do ściany notatkę (Transportation of Cadavers).
Jeżeli główny bohater dysponuje kluczem (Wrench) to od razu po zeskoczeniu z opisanej wyżej bocznej ścieżki będziesz mógł zagwarantować sobie dostęp do szybu wentylacyjnego. Szyb ten zaprowadzi Cię aż do haka, a ponadto po drodze do odnalezienia będzie popielniczka (Ashtray - 3G). Jeśli nie posiadasz klucza to jednym z alternatywnych rozwiązań jest skorzystanie z pobliskich drzwi, aczkolwiek są one niestety zamknięte i na dodatek są pilnowane przez jednego z wrogów. Postaraj się w takiej sytuacji odwrócić uwagę wartownika np. rzuconym przedmiotem i szybko użyj wytrychów (zamknij też za sobą drzwi!). W sąsiednim pomieszczeniu odnajdziesz świecznik (Candlestick - 15G).
Wszystkie opisane wyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce, a mianowicie do pokazanego na powyższym obrazku interaktywnego haka. Podnieś leżącą w pobliżu sakiewkę (Coin Purse - 3G), a następnie wciśnij klawisz/przycisk interakcji żeby złapać się haka i dotrzeć do drugiego obszaru odlewni [Old Foundry - Manufacturing Area]. Po znalezieniu się do nowej lokacji jak najszybciej puść się haka żeby nie zostać zauważonym przez pierwszego strażnika i dopiero wtedy przystąp do badania okolicy.