Przeprawa przez pierwszą część Światła Brzasku - opis | Rozdział 8 (Światło Brzasku) poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przeprawa przez pierwszą część Światła Brzasku - opis
Jeżeli wybrałeś wcześniej przejście 1 (wspinaczka po metalowej konstrukcji) to po znalezieniu się na pokładzie statku udaj się do najbliższych drzwi. Jeżeli z kolei wybrałeś przejście 2 (skorzystanie ze strzały ze sznurem) to zjedź po linie na dół i na sam koniec się jej puść. W obu przypadkach rozpoczniesz eksplorację statku [The Dawn's Light - Treadwheel Deck] na pierwszym poziomie. Podejdź tu do nowej interaktywnej rury i rozpocznij dobrze poznaną już wspinaczkę, docierając do kolejnych interaktywnych obiektów. Kolejne rury zaprowadzą głównego bohatera do balkoniku znajdującego się na trzecim poziomie statku.
W północnej części trzeciego poziomu Garrett wpadnie na pojedynczego wartownika, który może zostać zaalarmowany przez otwarcie pobliskich drzwi (zamknij je za sobą) i który ma przy pasie dwie sakiewki (Coin Purse - 7+7G). Oprócz tego w okolicy odnajdziesz nożyczki (Scissors - 5G). Jeśli chcesz jak najszybciej dotrzeć do drugiej części statku to możesz skorzystać z pokazanego na powyższym obrazku wejścia do szybu wentylacyjnego, dzięki czemu ominiesz całe centralne pomieszczenie i nie będziesz musiał unikać pozostałych wartowników. Nie polecam jednak tego rozwiązania przynajmniej dopóki nie zbadasz reszty okrętu, albowiem po wejściu do szybu Garrett będzie musiał zjechać na dół i w rezultacie nie będzie mógł powrócić tą samą drogą na trzeci poziom.
W północno-zachodniej oraz w północno-wschodniej części trzeciego poziomu statku znajdują się klatki schodowe prowadzące na drugi poziom i po dotarciu na ten pokład musisz zacząć się pilnować, gdyż w okolicy przebywa naprawdę WIELU przeciwników. W początkowej fazie przemierzania drugiego poziomu uważaj przede wszystkim na wartownika z latarnią, albowiem łatwo może on oświetlić Garretta. W okolicy znajduje się ponadto kilka zapalonych pochodni i jeśli chcesz możesz sobie ułatwić przeprawę gasząc co najmniej kilka z nich z użyciem strzał wodnych (Water Arrow).
Jak już wspomniałem cały drugi poziom jest bardzo dobrze pilnowany i największe skupisko sił wroga znajduje się w jego południowej części, bo przebywa tam aż czterech strażników i trzech z nich pozostaje w ciągłym ruchu. Jeśli chcesz mimo wszystko zbadać tę okolicę to polecam wybrać wschodnie przejście, gasząc oczywiście mijane po drodze pochodnie. Możesz podjąć próbę okradzenia wrogów rozstawionych na drugim poziomie (wskazane używanie strzał wodnych i obiektów do rzucania do odciągania ich od kolegów), pozyskując w ten sposób sakiewki (Coin Purse - 9+17+12G). Oprócz tego do zabrania jest kilka dodatkowych przedmiotów - mikroskop (Microscope - 30G), trybik (Gear - 15G), widelec (Fork - 6G) i waza (Vase - 25G).
W centralnej części drugiego poziomu znajdują się także schody prowadzące na niższy pierwszy poziom. Uważaj na przebywającego w tym miejscu pojedynczego wartownika, którego tradycyjnie możesz okraść z sakiewki (Coin Purse - 26G). Oprócz tego warto tu odnaleźć drugą sakiewkę (Coin Purse - 14G) oraz wazę (Vase - 25G), a także zajrzeć do pobliskiego szybu wentylacyjnego, w którym pozostawiono pąk maku (Poppy), teleskop (Telescope - 45G) i sakiewkę (Coin Purse - 31G).
W celu przedostania się do drugiej części statku musisz dotrzeć do pokazanej na powyższym obrazku klatki schodowej, która znajduje się w południowo-zachodniej części drugiego poziomu. Najłatwiej można tego dokonać korzystając ze wspomnianego na samym początku strony szybu wentylacyjnego, bo w przeciwnym wypadku musiałbyś ominąć trzech wrogów pilnujących tej okolicy. Skorzystaj ze schodów i po ponownym znalezieniu się na trzecim poziomie rozejrzyj się celem pozyskania dzwonka (Desk Bell - 12G) i pąka maku (Poppy). Na sam koniec zlokalizuj miejsce, w którym można użyć pazura.