Odnalezienie celi Erin - opis | Rozdział 5 (Opuszczeni - The Forsaken) poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Odnalezienie celi Erin - opis
Zacznij od dokładnego zbadania całego głównego pomieszczenia w starym więzieniu [Old Prison - Reformation]. Na biurku leży księga (Report: Aggression), a ponadto dwie szuflady skrywają strzykawki (Syringe - 10+6G). Możesz także spróbować przedostać się do skrzynki zlokalizowanej w północno-wschodnim narożniku tego pomieszczenia (wymagana mało wymagająca wspinaczka), zabierając z niej strzałę ogniową (Fire Arrow), która już wkrótce może ci się bardzo przydać.
Wszystkie pozostałe obszary starego więzienia (ich opis znajduje się w dalszej części tekstu) są już niestety okupowane przez potwory i o ile tego typu kreatury do tej pory unikały Garretta to tym razem musisz się niestety liczyć z tym, że w razie wykrycia zaatakują go. Należą za wszelką cenę unikać tego typu sytuacji, albowiem stwory są bardzo zwinne i zadają poważne obrażenia w walce wręcz, mogąc zabić głównego bohatera 1-2 ciosami. W trakcie przemierzania więzienia wykorzystuj to, że potwory używają wyłącznie zmysłu słuchu, nie bojąc się przebywania w oświetlonych obszarach i unikając szybszego przemieszczania się. Proponuję zresztą stosować zbliżą taktykę do sytuacji omijania klatek z psami i ptakami, a więcej oprócz kucania wciskać dodatkowy klawisz/przycisk odpowiedzialny za wolniejsze poruszanie się. W sytuacji nagłego znalezienia się w niebezpiecznej sytuacji zawsze możesz też próbować zatrzymać się i odczekać aż okoliczne potwory oddalą się (większość z nich pozostaje w ciągłym ruchu).
Jeśli chcesz możesz oczywiście przystąpić do eliminowania zgromadzonych w tej okolicy potworów i z pomocą mogą tu przyjść przede wszystkim dwie odmiany strzał. Strzały ogniowe (Fire Arrow) mogą być wykorzystywane do podpalania miejsc, w których rozlała się nafta i najłatwiej lokalizuje się je z wykorzystaniem koncentracji. Musisz zaczekać aż potwór ustawi się w zagrożonym obszarze i go podpalić. Druga przydatna odmiana strzał to strzały wybuchowe (Blast Arrow). W tym przypadku możesz od razu wycelować we wrogą kreaturę i pomyślne trafienie zakończone eksplozją powinno ją zabić.
O wiele mniej agresywną metodą działania jest wykorzystywanie okolicznych lamp oraz tego, że potwory są bardzo wrażliwe na światło. Możesz mianowicie wyczekiwać aż namierzana kreatura ustawi się pod lampą i następnie zapalić światło, pozbawiając ją części paska zdrowia i (co ważniejsze) przeganiając chwilowo z okolicy. Lampy są też doskonałym sposobem do ukrywania się przed potworami po tym jak Garrett zostanie wykryty, ale pamiętaj o tym, że większość z nich po zapaleniu (przyciski na ścianach) działa jedynie kilkanaście sekund.
Do zachodniej części więzienia prowadzą dwie zasadnicze ścieżki. Nie polecam północnego korytarza, bo niemal na pewno wpadłbyś tam na pierwszego potwora i trudno byłoby go wyminąć. O wiele lepiej jest dotrzeć na centralny balkonik sąsiadujący z główną salą i następnie zeskoczyć od razu na niższy poziom, lądując gdzieś w pobliżu schodów łączących oba piętra. Niezależnie od wybranej metody działania powoli przemieszczaj się, regularnie rozglądaj i uważaj na elementy otoczenia. Mowa tu mianowicie o potłuczonym szkle oraz o wazonach, które mogą zaalarmować potwory. Uwaga - Wspomniane obiekty mogą ci się przydać przy eliminacji wrogich kreatur, albowiem możesz w ten sposób "zachęcać je" do udawania się w określone miejsca i następnie atakować je strzałami czy zapalać światło.
Jeżeli planujesz jak najszybciej opuścić stare więzienie i nie ryzykować utraty życia to przewiń opis na sam dół strony. W przeciwnym wypadku dobrze byłoby rozpocząć eksplorację okolicy, starając się oczywiście przy tym zachowywać odpowiednie środki ostrożności. Proponuję podjąć przede wszystkim próbę przedostania się na dach centralnego mostu na górnym poziomie więzienia. Stanie się to możliwe po użyciu strzały ze sznurem (Rope Arrow) w pokazanym na screenie miejscu i pozwoli ci na zdobycie niedostępnego w żaden inny sposób mechanicznego oka (Unique Loot - Mechanical Eye).
W trakcie przemierzania starego więzienia możesz też pozyskać dwie strzykawki (Syringe - 10+6G; jedna z nich jest przy zablokowanym południowym przejściu), pieczęć (Watch Seal - 20G), nożyce (Surgical Scissors - 20G), trzy strzały ogniowe (Fire Arrow; są w niewielkich skrzynkach) oraz urnę (Urn - 15G). Nie zapomnij również zbadać dwóch bocznych korytarzy (północnego i południowego) na dolnym poziomie więzienia. Garrett odnajdzie tam dwie strzykawki (Syringe - 10+6G), szkło powiększające (Magnifying Glass - 10G) i pierścionek (Memories of the Dead - Child's Memory).
Wyjście z głównej części starego więzienia znajduje się w zachodniej części na dolnym poziomie tej lokacji i pokazane ono zostało na powyższym obrazku. Nie śpiesz się z dotarciem do tego wyjścia jeśli nie zabijałeś potworów, tym bardziej, że co najmniej jeden z nich podróżuje pomiędzy piętrami. Podnieś strzykawkę (Syringe - 6G) i pąk maku (Poppy), a następnie rozpocznij przemarsz na zachód, przeciskając się pomiędzy skrzyniami [Old Prison - Maximum Security]. Podążaj dalej na zachód, pociągając za kolejne dźwignie. Po zakończeniu ataku potworów (to cut-scenka, nie musisz w żaden sposób się bronić) dokończ podróż.