Spotkanie się z Erin na dachu | Prolog w Thief poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019
Spotkanie się z Erin na dachu
Zbliż się do skrzyni, na której pozostawiono kilka butelek (Bottle) i podnieś jedną z nich (Garrett nie może zabrać ze sobą więcej tego typu przedmiotów). Wybierz butelkę z inwentarza i przystąp do celowania. Rzuć butelką, tak by wylądowała ona za rozstawionym w pobliżu wartownikiem i odwróciła jego uwagę. Zaczekaj aż strażnik odwróci się i pójdzie sprawdzić dziwny hałas. Szybko wyrusz wtedy dalej, wybierając nieoświetlone przejście zlokalizowane na prawo od głównej ścieżki. Pozostań w tym miejscu na kilka chwil i zaczekaj aż wartownik zakończy swój obchód.
Postaraj się zdobyć jakiś nowy przedmiot do rzucania (może ci się przydać za kilka chwil), a także rozejrzyj się za leżącą na ziemi figurką do szachów (Chess Piece - 10G) i za odnalezionymi nieco dalej monetami (Gold Coin - 2x1G). Zbliż się do zamkniętej bramy i wdrap się na skrzynię zlokalizowaną na prawo od niej. Możesz już ponownie podskoczyć, tym razem po to żeby wdrapać się na mur [Northcrest Manor Right Wing - Courtyard].
Teoretycznie mógłbyś od razu wyruszyć prosto, ale dobrze byłoby najpierw zbadać dziedziniec zlokalizowany po prawej stronie, który jest pilnowany przez dwóch strażników. Zwróć przede wszystkim uwagę na przeciwnika z pochodnią, który będzie stanowił większe zagrożenie. Zeskocz na dziedziniec gdy postać ta oddali się i najpierw udaj się w prawo. Omiń drugiego z wartowników i zlokalizuj skrzynkę z nową strzałą wodną (Water Arrow). Polecam użyć tej strzały do zgaszenia centralnego ogniska i następnie schować się (np. w pobliskiej szafie) celem przeczekania sytuacji zagrożenia.
Po tym jak wartownicy powrócą na swoje posterunki postaraj się zajść każdego z nich od tyłu i okraść (Coin Purse - 5+7G). W pobliżu ugaszonego paleniska pozostawiono popielniczkę (Ashtray - 3G), a w lewej części dziedzińca znajduje się dodatkowo duża skrzynia. Zgaś świece, zaczekaj aż przeciwnik z pochodnią oddali się i szybko zbadaj skrzynię, odnajdując w niej monety (Pile of Coins - 20+5G). Uwaga - Po całej akcji zamknij z powrotem skrzynię, bo w przeciwnym wypadku przeciwnik z pochodnią zostanie zaalarmowany i w rezultacie będziesz się musiał ponownie schować.
Po dostatecznym zbadaniu dziedzińca powróć na mur, czy to korzystając z drabiny czy wspinając się na jedną ze skrzyń. Wznów przemarsz w stronę dachu, na którym czeka Erin, doskakując z rozbiegu do liny i wspinając się po niej na samą górę. Wysłuchaj krótkiej wymiany zdań ze złodziejką, podejdź do niej i przytrzymaj klawisz/przycisk interakcji żeby ukraść jej pazur (Claw), kończąc tym samym prolog.