Dotarcie do Rotundy - opis | Rozdział 7 (Ukryte Miasto) | Solucja Thief poradnik Thief
Ostatnia aktualizacja: 2 sierpnia 2019
Dotarcie do Rotundy - opis
Przejdź przez kilka wąskich korytarzy. Po dotarciu do Miasta Pogrobowców gra wyświetli krótką cut-scenkę i poinformuje Cię o konieczności przedostania się do wnętrza Rotundy. Zanim cokolwiek więcej zrobisz obróć się w lewo, skręcając na zachód i odnajdując po lewej stronie kratkę szybu wentylacyjnego (wymagane użycie klucza). Szyb ten zaprowadzi Cię do miejsca pobytu handlarza, u którego warto dokonać zakupów. Handlarz nie oferuje niestety najcenniejszych strzał ze sznurem, ale możesz zakupić u niego pozostałe odmiany strzał czy też żywność. Zabierz pąk maku (Poppy) i ponownie skorzystaj z szybu.
Na początek proponuję zbliżyć się do pierwszego dziedzińca i zgasić pochodnię znajdującą się w jego centralnej części. Okolica jest patrolowana przez dwóch przeciwników. Dwóch kolejnych wrogów okupuje górne balkoniki i z racji tego, że dysponują oni dużym polem widzenia musisz za wszelką cenę unikać ustawiania się w oświetlonych miejscach. To nie koniec kłopotów, bo w trakcie przemierzania Miasta Pogrobowców dość często będziesz też wpadał na obszary z potłuczonym szkłem oraz na klatki z ptakami. Jak już zapewne wiesz nie możesz wykonywać w pobliżu ptaków żadnych gwałtownych ruchów (mowa tu w szczególności o bieganiu oraz korzystaniu ze ślizgu).
Wejście do rotundy znajduje się w północno-wschodniej części przemierzanej aktualnie siedziby Pogrobowców i możesz się do niego zbliżyć na kilka różnych sposobów. Nie polecam schodów zlokalizowanych na północ od miejsca startu, bo podążając główną ścieżką musiałbyś ominąć w niewielkiej odległości co najmniej jednego wartownika i w dalszym ciągu pamiętać o strażnikach z górnych balkoników. Lepszym pomysłem jest przejście przez wschodni budynek, przy czym odczekaj aż tutejsi przeciwnicy zakończą rozmowę, dzięki czemu jeden z nich opuści tę okolicę a drugi utnie sobie drzemkę.
Zanim opuścisz pierwszą część Miasta Pogrobowców możesz oczywiście rozejrzeć się po okolicy. Na dolnym poziomie do odnalezienia są dwie łyżeczki (Spoon - 2x6G), urna (Urn - 35G), monety (Pile of Coins - 5+20G), ostre strzały (Broadhead Arrow), strzykawka (Syringe - 10G), otwieracz do listów (Letter Opener - 3G), dwa naramienniki (Ancient Armlet - 2x32G), ząbkowane strzały (Sawtooth Arrow), dwa trybiki (Ancient Ingot - 2x17G), pąk maku (Poppy), bransoleta (Bracelet - 8G) i sakiewka (Coin Purse - 18G). Na górne kładki możesz dotrzeć wspinając się na prawo od miejsca startu lub wybierając schody wewnątrz wschodniego budynku. Możesz w tej okolicy odnaleźć otwieracz do listów (Letter Opener - 3G), atrament (Ink Bottle - 3G), uchwyt na zwoje (Scroll Holder - 12G), dwie sakiewki (Coin Purse - 17+19G) i trybik (Ancient Ingot - 17G). Na koniec warto wspomnieć o wartownikach, albowiem możesz ich okraść z nowych sakiewek (Coin Purse - 5+2+12+2+9+15+7+32G).
Niezależnie od tego czy postanowiłeś pozostać na głównej ścieżce czy też zdecydowałeś się na przeprawę przez wschodni budynek zbliż się ostrożnie do nowego dziedzińca zlokalizowanego na południe od pozornie niedostępnego wejścia do Rotundy. W miejscu tym przebywa trzech nowych wrogów, tak więc musisz zachować ostrożność. Pierwszy wartownik powinien przespać całą sytuację (zakładając, że go nie obudisz), jego kolega nie rusza się z miejsca i jedynie strażnik z kuszą wymaga większej uwagi, albowiem patroluje on całą okolicę. Jeśli chcesz ułatwić sobie sprawę to możesz pogasić okoliczne pochodnie, ale nie jest to wymagane i strzały wodne bardziej przydadzą ci się w dalszej części rozdziału.
Do znajdującego się na górnym poziomie wejścia do Rotundy możesz przedostać się na trzy zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant zakłada wdrapanie się na skrzynie zlokalizowane na zachód od celu misji, dzięki czemu dotrzesz do pokazanych na powyższym obrazku zaczepów. Jedna z lin jest już rozwinięta, ale na drugim zaczepie musisz użyć strzały ze sznurem (Rope Arrow). Doskocz do pierwszej liny, przeskocz na drugą i następnie wykonaj skok w stronę północnej kładki. Rozpocznij przemarsz po tej kładce, zabierając po drodze naczynie (Ancient Vessel - 48G).
Drugi wariant zachowania zakłada skorzystanie z górnego balkoniku zlokalizowanego na południe od celu podrózy. Także i w tym przypadku warto rozpocząć od wdrapania się na wspomniane wcześniej skrzynie. Doskocz do jedynej rozwieszonej liny i z niej wykonaj skok w stronę południowego balkoniku. Zabierz pozostawione na tym balkoniku dwa przedmioty: pierścionek (Memories of the Dead - Elder's Memory) oraz naczynie (Ancient Vessel - 48G). Możesz już wyruszyć w stronę wejścia do Rotundy.
Ostatni trzeci wariant zachowania zakłada wykorzystanie zawieszonej na południe od celu podróży skrzyni do odblokowania sobie dostępu do Rotundy. Wyceluj mianowicie w pokazany na powyższym obrazku fragment dźwigu, dzięki skrzynia zostanie odczepiona i uderzy w ziemię. Scena ta zaalarmuje zapewne wartowników, tak więc przeczekaj sytuację w jakimś bezpiecznym miejscu. Do skrzyni zbliż się dopiero gdy przeciwnicy powrócą na swoje posterunku, wspinając się na nią i z jej pomocą przedostając się na wspomniany w opisie drugiego wariantu południowy balkonik.
Wszystkie trzy opisane wyżej warianty zachowania pozwolą ci zbliżyć się do otworu w południowej ścianie Rotundy. Użyj pazura żeby dotrzeć do tego otworu i wejdź do budynku [The Hidden City - Rotunda]. Zacznij od zabrania świecznika (Candlestick - 15G), naczynia (Ancient Vessel - 48G) i monet (Pile of Coins - 20G). Użyj teraz pokrętła i po odblokowaniu sobie przejścia wyrusz w stronę centralnej sali Rotundy. Gra wyświetli tu cut-scenkę z udziałem Oriona. Po jej zakończeniu załączy się wizja, w trakcie rozgrywania której podążaj liniową ścieżką, podnosząc pąki maku oraz kolejne fragmenty artefaktu. Na sam koniec spróbuj zabrać przedmiot trzymany przez Oriona. Po kilku chwilach załączy się kolejna scenka przerywnikowa, tym razem z niespodziewanego spotkania z Generałem (Thief-Taker General).