MIght & Magic X: Legacy - Sorpigal
MIght & Magic X: Legacy - Sorpigal
Port - Stąd możesz płynąć do innych miast
Garnizon - Nauczyciel, Zleceniodawca zadań: "Spiders of the Well", "Darkness in the Llighthouse" oraz "Rocky Road to Portmeyron"
Płatnerz - Nauczyciel, Sprzedaje swoje zbroje podróżnym oraz ją naprawia za 50 szt. złota.
Karczma - Oferuje Odpoczynek dzięki któremu możesz odzyskać siły , Karczmarz może sprzedać ci 6 sztuk prowiantu wymaganego do odpoczynku w terenie, Zleceniodawca zadań: "Jaasad's Bestiary"
Świątynia - Nauczyciel, Kapłanka zaoferuje ci następujące usługi: Leczenie oraz Wskrzeszenie, Zleceniodawca zadań: "The Highwaymen"
Dungeon związany z questem: "Spiders of the Well" oraz "Smuggler's Cove".
Zale - Zleceniodawca questa: "Smuggler's Cove"
Kowal - Nauczyciel, Sprzedaje broń podróżnym oraz ją naprawia za 50 szt. złota
Nauczyciel
Alchemiczka - Nauczyciel, Sprzedaje swoje mikstury i zwoje podróżnym oraz je identyfikuje
Zleceniodawca zadań: "Flowers for Fallen Heroes"
Kapliczka - Leczy rany gdy się jej użyje. By doprowadzić drużynę do pełni sił trzeba napić się wody z niej wielokrotnie.
Wyjście z miasta - Wyjście na tereny przyległe
Arkana - Nauczyciel, Sprzedaje zaklęcia dla bohaterów potrafiących się nimi posługiwać.
Nauczyciel

Might & Magic X Legacy: Mapa i Questy - akt 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Sorpigal - mapa i questy

Z prochu powstałeś

Grę rozpoczynasz posiadając to zadanie. Twoi bohaterowie zostali poproszeni by prochy niejakiego Owena zostały zaniesione do kapliczki w Karthalu.

By się tam dostać musisz skończyć Akt 2 i zaliczyć zadanie "Informator Morgana". Wtedy dopiero wylądujesz w mieście Karthal i będziesz mógł zanieść prochy do tamtejszej świątyni, która jest ulokowana na północy dzielnicy.

Evangeline, którą tam zastaniesz z chęcią zajmie się jego prochami, które trafią do krypty jego rodziców. Twój mistrz wreszcie odnalazł drogę do domu.

Poszukiwanie Pracy

Twoim pierwszym zadaniu zaraz po rozpoczęciu gry będzie zdobycie pracy. Questa tego zleca Dunstan, który zagadnie cię, gdy tylko zejdziesz z kładki na suchy ląd. Zaleca też byście poszli do Szeryfa Maximusa, który ostatnio szukał pomocy do pracy.

Początek gry, Dunstan po lewej - Mapa i Questy | Akt I - Sorpigal | Might & Magic X Legacy - Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
Początek gry, Dunstan po lewej

Dodatkowo Dunstan powie, że może robić za przewodnika w tym mieście. Najlepiej byś się zgodził, a twoim pierwszym przystankiem będzie akurat Garnizon (opowie ci o nim, gdy się do niego zbliżysz).

Kwiaty dla Upadłych Bohaterów

Quest rozpoczynasz w jednym z domków w mieście. Kobieta Orlene chce, aby ktoś położył kwiaty na grobie jej brata, ponieważ w tym roku ona tego nie może zrobić. Prosi cię o pomoc, a ty jako mężny heros zgadzasz się pomóc białogłowie.

Wyjdź z miasta i udaj się na północ - Mapa i Questy | Akt I - Sorpigal | Might & Magic X Legacy - Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry

Wyjdź z miasta i udaj się na północ. W połowie drogi do zamku, który wznosi się tam skręć w lewo i idź cały czas w tym kierunku zabijając po drodze potwory Rozglądaj się za piedestałem, który wygląda jak na screenie wyżej. Użyj go, aby zakończyć misję.

Miecz Łowcy Nagród

By otrzymać ten quest musisz wcześniej wykonać zadanie "Darkness in the Lighthouse". Zleci ci go Naga, którego uwolniłeś w tym queście przy wyjściu z latarni.

By go wykonać musisz udać się na zachód od miasta Morska Ostoja. Teren będzie nosił nazwę "Spustoszone Ziemie" i będzie to obszar pustynny. Lokacja, do której zmierzasz nazywa się "Skała Czaszki" i przed wejściem będzie stał jeden Kenshi.

Zatoczka Przemytników

Zale(1) poprosi cię o to byś odnalazł skarb jego dziadka, który kiedyś zachowali gdzieś przemytnicy. Byś nie pracował za darmo proponuje ci podział w zyskach.

Skrzynia, w której jest kuferek Zalea - Mapa i Questy | Akt I - Sorpigal | Might & Magic X Legacy - Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
Skrzynia, w której jest kuferek Zale'a

Gdy tylko się zgodzisz, odwróć się i wejdź do studni(2), która powinna być niedaleko. Po wejściu do środka ruszaj przed siebie(3). By dojść do zatoczki przemytników idź tak jak wskazuje mapka(4) i otwórz skrzynię, która będzie na pomoście. Do twojego ekwipunku zostanie dodany odpowiedni przedmiot. Wróć teraz do Zale'a który uraduje się z twojego powrotu(1).

Bestiariusz Jassada

Zabijanie stworzeń powoduje dodanie ich do bestiariusza - Mapa i Questy | Akt I - Sorpigal | Might & Magic X Legacy - Might & Magic X: Legacy - poradnik do gry
Zabijanie stworzeń powoduje dodanie ich do bestiariusza

Quest rozpoczynasz rozmową w karczmie z niejakim Jassadem, który prosi cię o dokończenie jego bestiariusza. Prosi cię o wpisanie do niego dziesięciu różnych typów stworzeń, jakie spotkasz na swej drodze. By wykonać tego questa wystarczy pokonać dziesięciu różnych przeciwników, po czym wrócić do niego, aby otrzymać nagrodę.

Jednakże to nie koniec, ponieważ Jassad poprosi was o wpisanie kolejnych 20 stworzeń, potem 40, a następnie 50.

Herbata Nagów

Zadanie zaczyna ten Naga, którego uwolniłeś z Latarni Morskiej koło Sorpigal. Daje ci on wtedy paczuszkę z herbatą, którą ponoć tak uwielbia.

Herbatę też możesz kupić za 200 sztuk złota u wędrownego kupca między miastem a zamkiem na północy.

W domu na mokradłach możesz spotkać elfkę, która da ci trochę herbaty

Tamal, który ma swą karczmę na południe od Morskiej ostoi może dać ci paczkę herbaty.

Ostatnią z Herbat można dostać w dzielnicy portowej Karthalu od kobiety imieniem Manami.

Okazuje się, że herbaty te są potrzebne człowiekowi o imieniu Meleager, który mieszka w Karthalu, w dzielnicy Portowej. Żeby go odwiedzić musisz zrobić zadanie: "Informator Morgana" z 3 aktu.

Zagubione owieczki

Eileen prosi cię o znalezienie trzech ludzi: Luke'a Ripley'a oraz Kirka.

Luke'a spotkasz podczas zadania "Rozbójnicy". Jest on tam ostatnim bossem. Możesz go zaatakować lub pozwolić mu odejść. Jeśli zaczniesz atakować upewnij się, że masz wypoczętą drużynę. Przydatny jest tu czar regeneracji, który wspomoże leczenie.

Kirk znajduje się w Grani i tak jak ostatnim razem możesz go puścić lub spróbować zabić. Musisz uważać, ponieważ rzuca on zaklęcia paraliżu oraz wiązki błyskawic, które atakują cała twoja drużynę. Oprócz tego nie używa żadnych innych zaklęć, więc najważniejsza jest tu Płomienna Determinacja i jakieś czary leczące.

Ripley'a znajdziesz podczas misji "Informator Morgana", który informuje cię że ambasador którego szukałeś został aresztowany. Tak jak w przypadku innych możesz z nim walczyć lub go puścić. Nieważne, co zrobisz powinieneś udać się do Eileen by zakończyć zadanie.

Pająki w Studni

Quest rozpoczyna się rozmowa z Maximussem, oraz polega na zabiciu królowej Pająków w pobliskiej studni. Całość zadania opisana jest w rozdziale "Pająki w Studni".

Rozbójnicy

Rosalie, którą można spotkać w świątyni prosi cię byś pomogli jej znaleźć książkę którą maja w swoim posiadaniu rozbójnicy, którzy obozują niedaleko miasta. Całość zadania opisana jest w rozdziale "Rozbójnicy".

Ciemność w Latarni Morskiej

Maximus jest zaniepokojony sytuacją w Latarni Morskiej, ponieważ niedawno światło w niej zgasło. Prosi cię abyś ustalił, co się stało i zdał mu raport, oraz o ile to możliwe przywrócił światło w budynku. Całość zadania opisana jest w rozdziale "Ciemność w Latarni Morskiej".

Wyboista Droga do Portmeyron

Po wykonaniu kilku wcześniejszych zleceń dowódca garnizonu Maximus mówi żebyś udał się do zamku na północy. Niestety dla ciebie, gdy tam dotrzesz okaże się, że zamek przejęli kolejni bandyci, z którymi będziesz musiał się rozprawić by dostać się na szczyt. Całość zadania opisana jest w rozdziale "Wyboista Droga do Portmeyron".

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2017-03-01
21:00

Artgor2 Legionista

jak można zdobyć błogosławieństwo Ylatha proszę pomocy !!!

Komentarz: Artgor2
2017-02-25
22:02

Artgor2 Legionista

Utknęłam na pierwszym półwyspie i nie mogę przejść na drugą stroną rzeki przy latarni. Nie mam jakiegoś błogosławieństwa. Pliss help !!!

Komentarz: Artgor2
2015-09-14
16:34

zanonimizowany1119640 Junior

Patrzyłem już ten poradnik i niestety mam już wszystko zrobione oprócz zadań w Karthalu ;/
Sam podejrzewam, że to może być przez mój błąd, bo kiedy odnosiłem wcześniej zadanie Morganowi to dałem esc i wyszedłem z dialogu żeby nie dostać expa, bo chciałem założyć nową relikwie żeby ona też dostała doświadczenie.
A teraz nie mam tego zadania w ogóle i w opcjach dialogowych mam tylko mistrz miecza i plotki ;/
Macie może jakiś pomysł żeby to naprawić ?

Komentarz: zanonimizowany1119640
2015-09-13
22:41

davis Legend

davis

Żeby dostać ten quest trzeba zrobić kilka wcześniejszych dla Morgana.
Zobacz sobie w solucji http://www.mightandmagicx.acidcave.net/zadania_-_poradnik.html

Komentarz: davis
2015-09-13
22:30

zanonimizowany1119640 Junior

Witam
Bardzo proszę o pomoc !
Jak kolega wyżej nie mam zadania informator morgana, niestety nie doczytałem się jak to naprawić, a bez tego nie
mogę wejść do Karthalu i wątek główny się zatrzymał. Jak to naprawić ?
Mam tak samo jak kolega wyżej, nie było informatorki i nie ma dalej przejścia, bo jest zablokowane coś ala fontanną.

Proszę pomóżcie ! :(

Komentarz: zanonimizowany1119640
2015-09-06
13:17

davis Legend

davis

Pomóżcie w stworzeniu drużyny.
Czy są jakieś całkowicie zbędne umiejętności, które w ogóle się nie przydają?
Jaka jest optymalna konfiguracja członków drużyny?
Lubię grę bez stresu więc jeśli istnieje jakiś "gotowiec" solidnej drużyny to chętnie poznam.
ps. lubię się skradać, wszędzie włazić i "lizać ściany" w poszukiwaniu skarbów.

Komentarz: davis
2015-03-04
13:57

vito74m Konsul

VITAM- mam oryginal tej gry.
1. nie ma błędu z dialogiem LEVa - normalnie bez poprawek pliku z dialogiem mozna polecieć.
2. gwardzista z mostu wraz z wozem znika kiedy trzeba.
Co oznacza, ze panowie którzy wam krakowali grę celowo zablokowali dostęp do aktu 2 :D
To by bylo na tyle.

Komentarz: vito74m
2014-04-07
22:37

zanonimizowany989259 Junior

działą, nie zauważyłem że to akurat save001 byl uszkodzony
dziękuję wam bardzo za pomoc

Komentarz: zanonimizowany989259
2014-04-07
22:09

zanonimizowany989259 Junior

nic nie pomaga :/ nie robiłem zapisów z polskimi znakami
skasowanie plików poza save001 z folderu Orbit-RLD też nie pomogło, cały czas to samo "unlock content title"
ja pierdziele, co za chałą !! to jest po prostu kpina :/ jutro ide i oddaje tą grę w pizdziec

Komentarz: zanonimizowany989259
2014-04-07
18:29

Sayeer Legionista

NAPRAWA SAVE

wejść do folderu z save (nie pamiętam ścieżki dostępu) i usunąć zepsute save - łatwo je rozpoznać po wadze 1 kb. Po usunięciu wadliwych save inne save powinny się wczytywać bez problemu.

Komentarz: Sayeer
2014-04-07
10:18

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

Trzeba przeglądać także wątek o grze
https://www.gry-online.pl/gry/might-magic-x-legacy/komentarze/z135e4?N=1
wypowiedzi 163, 167 i dalsze.

Niewolno zapisywać nazw z polskimi znakami !!!!

Komentarz: Mr.Kalgan
2014-04-06
23:11

zanonimizowany989259 Junior

czytałem trzy razy... najpierw jak miałem problem z gryfem wertowałem forum, potem jak mi się zapisy zwaliły i teraz po twojej odpowiedzi przewertowałem trzeci raz i nic na ten temat nie znalazłem
jedynie znalazłem aby wyłączyć synchronizację z cloud bo może psuć save'y
ale save'y juz mam zepsute i nie wiem czy muszę grać od nowa czy da się je jakoś odzyskać?

Komentarz: zanonimizowany989259
2014-04-06
20:41

Mr.Kalgan Legend

Mr.Kalgan

ISTRA

Ile razy można pisać to samo. Przeczytaj wątek.

Komentarz: Mr.Kalgan
2014-04-06
16:26

zanonimizowany989259 Junior

Witam,
podczas wchodzenia do jednego z miast zawiesiła mi się gra, odpaliłem ponownie i efekt jest taki, że zje...y mi się wszystkie zapisy gry :///// szlak mnie zaraz trafi, grałem na wysokim poziomie trudności i sporo się namęczyłem :/
jak biorę wczytaj grę to wszędzie jest "Unlock Content Titles". Odpaliłem nową grę, jak wziąłem wczytaj to było to samo unclock content titles, ale jak wziąłem zapis to stare zapisy były normalnie pokazane, tylko znowu sie coś zwaliło i jak biore wczytaj to mi wyskakuje zapis gry a jak biore zapis to też zapis gry ;P
Ma ktoś jakiś pomysł jak uratować zapisy gry? :/ pomocy :((((

Komentarz: zanonimizowany989259
2014-04-02
02:48

zanonimizowany988208 Junior

pomocy....ukonczyłem questa "wyzwolenie" i mam zameldowac sie do Morgana....tylko że moge poruszać sie tylko po miastach, gdy wychodzę na półwysep, to włącza mi sie "lampka walki-na czerwono" , i chociaż nie ma żadnego wroga, to nic nie moge zrobić, ani nigdzie wejść, nie mogę wrócić nawet do miasta, lub użyć teleportu.......wie ktoś OCB?????z góry dziękówka

Komentarz: zanonimizowany988208
2014-03-20
08:55

skobrymm Legionista

W kuźni załatwiłem kwestie z odpryskami światła,ognia i wody.W poradniku nie znalazłem nic ciemności i powietrzu.
Jest gdzieś opisane co zrobić(odpryski mam)?

Komentarz: skobrymm
2014-03-19
21:53

zanonimizowany984560 Junior

👍

Z tym plikiem do ściągnięcia zadziałało dzięki wielkie

Komentarz: zanonimizowany984560
2014-03-19
21:22

DiabloManiak Legend

DiabloManiak

to poszukaj lepiej

Komentarz: DiabloManiak
2014-03-19
21:21

zanonimizowany984560 Junior

Poszukałem i jedyna rada to usunąć te linijki... Tak też zrobiłem strażnik stoi, lev na 3 poziomie w zamku dalej nigdzie mnie nie bierze...

Komentarz: zanonimizowany984560
2014-03-19
21:19

DiabloManiak Legend

DiabloManiak
😜

Poszukać nawet w tym wątku

Komentarz: DiabloManiak

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl