Misja 7 "Caen: Próba ogniowa" (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Firefly (1) w tym czasie kolejno zamienia we wraki oba Hummele (2) (#5). Drugi z nich może próbować uciekać (gdy zniszczysz pierwszego) na wschód, tą samą drogą, którą tutaj przyjechał. Po zlikwidowaniu przez Cromwella stanowiska ckmu (3) ruszaj oboma swoimi czołgami na zachód, w kierunku mostu, po drodze rozprawiając się z jedną drużyną Adolfów, chowającą się w ruinach przy punkcie amunicyjnym (4). W tym czasie saperzy mogą zabezpieczyć i ten punkt (4). Gdy dotrzesz do mostu przy północnej krawędzi mapy ustaw przed nim czołgi, by strzegły przejazdu przezeń i... na razie czekaj spokojnie.
# 5
| # 6
|
Wracamy do sił, które pozostały na południu. Wreszcie mogą one ruszyć na zachód, zdobywając kolejny z punktów ammo (#6). Oba Churchille idą przodem, piechota - gł. saperzy - zostają z tyłu. AVRE (1) może wjechać na plac przy punkcie amunicyjnym (2) przepychając się wąskim przejściem na południu (poszerzając je), gdy drugi z Churchillów (z trałem przeciwminowym) porusza się północną drogą (3), która jest najpewniej zaminowana. Szybko rozwal stanowisko moździerza (4), zanim jego obsada zabierze "rurę" i zwieje. W dalszej kolejności powinieneś tak samo szybko wykończyć Fryców z panzerschreckiem (5) i strzelca wyborowego w budynku (6). Podobny los zafunduj pozostałym Niemiaszkom mającym swoje stanowiska w okolicznych budynkach. Na północy, między budynkami, powinien kryć się jeszcze jeden snajper, najprawdopodobniej znajdziesz tam też stanowisko armaty ppanc i kolejnego moździerza - dobrze byłoby ich wszystkich wykończyć. Po walce zabezpiecz punkt ammo (2), np. oficerem. Nie umieszczaj saperów w chałupach (7), w tym tej, którą okupował snajper (6), bo są zaminowane - trzymaj ich na placu, za jakimiś osłonami. Po zabezpieczeniu sektora możesz do niego ściągnąć z południa wóz dowodzenia i założyć obóz gdzieś na placu przy punkcie amunicyjnym (2).
A swoje siły kieruj dalej na zachód, w stronę jednego z czterech punktów strategicznych, które musisz opanować by oczyścić miasto Caen z oddziałów wroga (mapa(1) . I zniszczonej katedry, zza której pobrzmiewa niemiecka tuba propagandowa (#7). "Medalowym" zadaniem jest w tej misji uciszenie tej szwabskiej propagandy (mapa(M) . Jeśli nie chcesz ponosić niepotrzebnych strat w piechocie, twoje czołgi cały czas idą przodem. Po drodze do celu ostrzelaj okoliczne domy, eliminując stanowiska Fryców. Przy punkcie strategicznym (1) i katedrze (2) wykończ najpierw snajpera (3), by podążająca za tankami piechota (gł. saperzy) mogła podejść bliżej. W dalszej kolejności piorunem unieszkodliw stanowisko kolejnego ppanca (4) na drodze przed mostem (5), zabij Niemców w katedrze (2), staraj się przerzedzić szeregi Adolfów (6) przy punkcie strategicznym. Teraz pora zająć się Niemiaszkami zgromadzonymi za budynkiem katedry (2), przede wszystkim tym wyjątkowo krzykliwym oficerem propagandowym. Jeśli nie uda ci się ich teraz wykończyć, zwieją przez most (5) na "wyspę". Medal za zamknięcie ust niemieckiej propagandzie będziesz miał jednak okazję zdobyć później, bo na "wyspę" i tak trzeba się będzie przeprawić. Nie przejmuj się więc gdyby nie udało ci się teraz dopaść hitlerowskiego oficera.
# 7
| # 8
|
Za budynkiem katedry (1), wokół oficera propagandowego (2), zgromadziło się kilka ładnych oddziałów Fryców (#1). Ale od czego jest Churchill AVRE (3) ze swoim morderczym moździerzem (4)? Jeden pocisk wystrzelony z takiej "rury" w grupkę Adolfów przy oficerze (2) i zadanie uciszenia szwabskiej propagandy powinieneś mieć z głowy. Gdyby jednak oficer przeżył spotkanie z granatem moździerzowym to najpewniej spróbuje uciec, razem z częścią ocalonych oddziałów, przez most na "wyspę" na północy, jak wspominałem. Dlatego dobrze jest postawić w okolicy mostu kilka czołgów (5), uzbrojonych w jak największą liczbę kaemów, aby odciąć mu drogę ucieczki i przygwoździć do ziemi. Pozostałych Szkopów w rejonie katedry wykończ resztą czołgów i już ze wsparciem własnej piechoty. Później, po opanowaniu punktu strategicznego na prawo od katedry (1), na drodze (6) biegnącej z zachodu pojawią się posiłki - jeden marny czołg lekki Stuart. Ale w tym scenariuszu dobre i to. Zdobyte punkty dowodzenia (7) proponuję przeznaczać najpierw na umiejętności z prawej gałęzi (logistyka) drzewa "wsparcia królewskich inżynierów". Bardzo przydatne w dalszej części gry mogą okazać się bowiem czołgi Churchill, w tym te z miotaczami ognia (8), czyli Crocodile. Sporo kosztują ale postaraj się sprowadzić jeden z nich - jeśli masz już odpowiednią ilość zasobów - w ten rejon planszy. Przyda się przy forsowaniu mostu i później, w akcji oczyszczania z nieprzyjaciela "wyspy".
Szykujemy się teraz do wieńczącej dzieło wyzwolenia Caen akcji opanowania "wyspy". Czyli rejonu oddzielonego od reszty miasta mostami, jeśliś jeszcze nie wpadł na to, co oznacza ten, hm... termin (. Po opanowaniu punktu strategicznego przy katedrze, lub w momencie próby przekroczenia jednego z mostów (środkowy wyleci wówczas w powietrze bo jest zaminowany!), pojawi się dodatkowe zadanie - zniszczenia składu i ciężarówek zaopatrzenia wroga na wyspie (mapa(2) . I trzeba zacząć się spieszyć jeśli chcemy to zadanie wykonać. Ciężarówki uciekają z "wyspy" (biała strzałka na mojej mapie) - i w ogóle z miasta - kierując się na północ i korzystając z ostatniego z mostów. Wybudowanie (saperami) stanowiska 25-funtowej haubicy po naszej stronie rzeki - by ciężarówki (i skład) ostrzelać - raczej na wiele się nie zda: haubica chyba nie sięgnie, a poza tym, zanim saperzy ją postawią, wszystkie pojazdy prysną. Można jednak spróbować odciąć im drogę w brawurowej akcji przebicia się w okolicę północnego mostu, przez który niemieckie samochody uciekają. Do tego posłuży grupka wojska (Firefly, Cromwell i sekcja saperów), którą powinieneś trzymać przy moście na wschodzie (#9). Przepraw się teraz szybciutko przez ów most, eliminując stanowisko 20mm działka plot na drugim brzegu rzeki. Następnie Firefly (1) powinien zrobić porządek z Flakpanzerem (2) (samobieżny zestaw plot) za mostem. Jeśli zobaczysz gdzieś w pobliżu jednego z najprawdopodobniej dwóch wrogich Wurfrahmen 40 (3) (wersja transportera Sdkfz 251/1 uzbrojona w wyrzutnie rakiet, w tym zapalających) także postaraj się go dopaść. Cromwell (4) w tym czasie może zająć się już paleniem niemieckich ciężarówek, tutaj powinien zobaczyć dwie (5). Nie zawracaj sobie na razie głowy pozostałymi celami (jak np. moździerz 8cm (6), czy 50mm armata ppanc Pak38, która może mieć obok swoje stanowisko - o ile udało się jej uciec przez most z drugiego brzegu rzeki). Zamiast tego szybko posuwaj się wzdłuż północnej krawędzi mapy w kierunku przeprawy, którą zwiewają inne ciężarówki.
# 9
| # 10
|
Jeśli byłeś naprawdę szybki to Firefly (1) i Cromwell (2) dojadą do tego północnego mostu (3) jeszcze gdy blokada przed nim jest usuwana przez niemieckich pionierów (4), a szwabskie ciężarówki (5) cierpliwie czekają aż droga będzie wolna (#10). Najlepiej byłoby oczywiście gdyby udało ci się wykończyć pionierów zanim usuną blokadę. W innym przypadku koncentruj się na przejeżdżających tędy ciężarówkach, możesz podjechać bliżej mostu (3) by spróbować zablokować wjazd na niego kadłubami własnych "puszek". Przy lewej krawędzi ekranu, obok żółtego kółka z rzymską dwójką (6), widzisz liczbę oznaczającą ilu samochodom udało się uciec z miasta.