Misja 3 "Carpiquet" (3) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Druga część "medalowego" zadania jest dosyć podobna, tyle że tym razem musisz wysadzić w powietrze zbiorniki paliwa przy prawym (wschodnim) skraju mapy (#11). Posadź szybowiec z komandosami (1) w pobliżu lasu (2) - tym razem więc nadleci od północy. Wybierz drużynę "specjalnych" (3), która po chwili pojawi się na lądowisku i szybko ruszaj nią w kierunku zbiorników paliwa (4), dostając się na teren przez wyłom w murze (5). Tuż za nim piorunem zabierz leżącą w pobliżu broń, poczęstuj granatem Szkopów za workami z piaskiem (6), potem kolejnych przy ciężarówce (7). Podbiegnij do ciężarówki i zbierz leżącą przy niej broń. W dalszej kolejności - zanim podłożysz ładunek wybuchowy w miejscu (8) - można wdać się w strzelaninę z Adolfami, jednak nie przedłużaj jej nadmiernie bo w pobliżu może krążyć jeden lub dwa niemieckie czołgi średnie Pz IV. Zajmij pozycję za workami z piaskiem przy ciężarówce i wal ze zdobycznego panzerschrecka w stanowisko MG-42 w budynku (9), obrzuć Niemców z obsady ckmu także granatami. Podobnie (granatami) traktuj również Fryców, którzy nadbiegną pewnikiem od strony pobliskiego skrzyżowania dróg, może także z południa. Po ich wykończeniu podłóż wreszcie ładunek wybuchowy w miejscu (8) przy zbiornikach paliwa (4) i uciekaj do budynku (9), w którym siedziały Szkopy z MG-42. Zdetonuj ładunek - komandosi znikną a ponowne spotkanie z nimi przewidziano na poranek. Chociaż nie, tych nie trzeba będzie zdaje się ratować... Medalowe zadanie zniszczenia generatorów i zbiorników paliwa (mapa--->M) zostało wykonane.
# 11
| # 12
|
I można wrócić do realizowania drugiego z zadań głównych, czyli przygotowania linii frontu (mapa-(2) . Zdobywanie po kolei wszystkich znajdujących się w rękach Hitlersynów punktów strategicznych rozpocznij od okopu najdalej wysuniętego na wschód (#12). Najpierw ostrzelaj z moździerza (nie podchodząc zbyt blisko) dwa niemieckie bunkry, które powinny stać w miejscach (1 i 2). Moździerz powinien je sięgnąć z miejsca, w którym oznaczyłem go na obrazku #9. Następnie kolej na "rush", czyli natarcie twojej jednostki specjalnej komandosów (3). Pamiętaj, iż doświadczony oficer posiada umiejętność "bohaterskiej szarży" (czy jakoś tak), a jej użycie daje bonus ofensywny pobliskim oddziałom piechoty. Zaatakuj stanowisko 88mm armaty Flak 36 (4) - poczęstuj je kilkoma granatami ze swojego moździerza wspierającego komandosów, walnij weń kilkoma panzerschreckami, obrzuć granatami ręcznymi. Na krańcach okopu znajdują się wejścia, którymi na zewnątrz może wybiec kilku Fryców: wystrzelaj ich do nogi, przejmując w tym czasie punkt strategiczny (5). Oficer (6) podążający za komandosami świetnie się nadaje do akcji zabezpieczania sektora. Potem możesz sprowadzić w pobliże lekkiego Stuarta by strzegł zdobytego terenu nie angażując się jednak w akcje komandosów. Po opanowaniu tego rejonu ruszaj dalej, odbijając na zachód (czyli w lewo). Na północy widać kolejny punkt strategiczny (7) ale nie da się podejść w jego pobliże - na głowy twoich ludzi spadają bowiem pociski artyleryjskie sojuszniczej baterii prowadzącej ostrzał niemieckich pozycji i twoi ludzie automatycznie się wycofują.
Pośrodku planszy (#13) ostrzelaj z moździerza stanowisko 88mm armaty Flak 36 (1), dwa bunkry (2 i 3), 50mm armatę ppanc Pak 38 (4). Bunkry mogą też oczywiście zniszczyć komandosi, podkładając pod nie ładunki wybuchowe, a stanowiska armat obrzucić granatami ręcznymi. Wybij do nogi niemiecką piechotę: jakiś niemiecki oficer (5) może się tu pałętać - priorytetowy cel. Opanuj własnym oficerem punkt strategiczny (6). Drużynę komandosów (uzbrojoną najlepiej w rkm MG-42 i panzerschrecka) możesz umieścić w budynku (7) by prowadziła ogień na stanowisko kolejnej armaty ppanc (8) za nim. Ale najlepiej jest szybko unieszkodliwić to działo granatem z moździerza bądź ręcznym. Acha, stanowiska armat 88mm można obsadzać własnymi ludźmi (o ile oczywiście taka armata nie została wcześniej zniszczona) by prowadzić z nich ostrzał - ten Flak ma spory zasięg. Po strzelaniu żołnierze mogą porzucić armatę i wrócić do zwykłej walki.
# 13
| # 14
|
Posuwaj się dalej na zachód oczyszczając ostatnie dwa okopy (#14). Zrównaj z ziemią kolejne dwa bunkry (1 i 2), jeden przy rozbitym już 50mm ppancu (3). Walnij z moździerza w kolejnego 88mm Flaka (4), wybij do nogi obsadę ckmu (5), który dojrzysz przy okopie, wystrzelaj wszystkich pozostałych Niemiaszków. Zabezpiecz oba punkty strategiczne (6 i 7) by wreszcie zakończyć ten scenariusz. Pozycje wyjściowe do ataku na płytę, pas startowy i właściwe zabudowania (hangary) lotniska zostały zdobyte, reszta w następnej misji.