Misja 3 "Carpiquet" (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja 3 "Carpiquet"
Główne zadania: (1) Zniszcz ten garnizon (2) Przygotuj linię frontu Dodatkowe zadania: (1) Wezwij szybowiec z Tetrarchami (2) Zabezpiecz Carpiquet "Medalowe" zadania: (M) Zniszcz generatory i zbiorniki paliwa |
Zanim twoi komandosi przy szybowcu ruszą do akcji kliknij ów szybowiec (1) i stwórz sobie trzecią drużynę "spadaków"(#1). Potem ruszaj na północny wschód - jedną drużynę (2) skieruj bardziej na prawo (szukaj osłony za jakimiś drzewami), by zajęła się Frycami, którzy poszli za potrzebą do lasu (3). Pozostałe dwie (4) poślij bardziej na lewo, by zaatakowały drużynę Szkopów (5) - obrzuć tych Niemiaszków granatami (6), jak sugeruje gra. Następnie zabierz panzerschrecka (broń ppanc) i amunicję jaką znajdziesz w pobliżu poległych Adolfów (5).
# 1
| # 2
|
Teraz czas uderzyć na północ (#2). Twoim zadaniem jest zniszczyć niemiecki garnizon (mapa--->1 ), jeden z dwóch. Przeskocz drogę trzema drużynami komandosów: wykonując ten manewr skorzystaj z zasłony dymnej (1), jak chce gra. Przy okazji - ta zasłona dymna niespecjalnie się przydaje, przynajmniej w/g mnie: komandosi stawiają ją w miejscu, w którym sami stoją i przy ruchu do przodu nie zasłoni ona ich więc zbytnio, nadaje się tylko do tego by osłonić odwrót. Umieść drużynę z panzerschreckiem przy workach z piaskiem (2) - to niezła pozycja aby z niej zniszczyć rakietą niemiecki transporter (3), który może próbować wyrwać się z zaatakowanego niemieckiego kompleksu. Gdzieś na jego terenie krąży też kolejny halftrack - ten może próbować uciekać na północ (drugim wyjściem), albo pojechać do lasku po prawej, w którym schowała się kolejna drużyna twoich komandosów (4). We wspomnianym lasku znajdziesz rkm MG-42 - zabierz go. Wieżę strażniczą (5) na której znajduje się stanowisko ckmu MG-42 może wysadzić ostatnia z twoich drużyn (6), podkradając się do niej wzdłuż ogrodzenia i podkładając pod nią materiał wybuchowy (7). Czasami udaje się przy odpalaniu ładunku upiec dwie pieczenie na jednym ogniu, tj. rozwalić wieżę (5) i zniszczyć przejeżdżający obok transporter (3). Jeśli wieża po tej akcji nadaje się jeszcze do obsadzenia ludźmi, skorzystaj z tej możliwości, umieszczając w środku oddział komandosów, najlepiej ten, który zabrał z lasu rkm. Pozostałe dwie drużyny powinny teraz wtargnąć na teren garnizonu od prawej, przez wyrwę w murze (8). Zastrzel niemieckiego oficera, na którego najprawdopodobniej wleziesz, zbierz panzerschrecka i kolejny lekki MG-42 jakie znajdziesz tuż za wyłomem. Pora zrównać z ziemią budynek garnizonu (9). Gra sugeruje niby aby wysadzić go w powietrze dynamitem ale podejście pod chałupę może się okazać zbyt ryzykowne ze względu na prowadzony przez Szkopów ostrzał. Zamiast tego proponuję więc cierpliwie walić w budynek z panzerschrecków aż wybijesz do nogi obrońców lub spowodujesz zawalenie się chałupy. Szkopów, którzy ewentualnie jeszcze stawiają opór na garnizonowym placu można wykończyć granatami. Po wszystkim przejmij punkt amunicyjny na dziedzińcu (być może trzeba będzie postąpić tak samo z budynkiem garnizonu). Po jego zabezpieczeniu można niby wykopać sobie okop na placu i zostawić w nim jedną drużynę by strzegła bramy/wyjścia na północ i wyłomu w murze (którym się dostałeś do środka). Nie jest to jednak konieczne, bowiem nie zauważyłem by te dwa niewielkie oddziały Szkopów czające się na północy (przy zachodniej krawędzi planszy) kwapiły się do odbicia terenu. A już niedługo przyda ci się każdy komandos którego masz. Acha, zbieraj swoimi drużynami każdą broń jaką znajdziesz (poza taką, która wymaga podzielenia drużyny na dwie sekcje, np. ckm MG-42). Dodatkowo staraj się by dana drużyna miała po jednym, różnym egzemplarzu uzbrojenia (np. panzerschreck i lekki MG-42), co czyni ją bardzo silną i uniwersalną jednocześnie. Zanim ruszysz dalej, możesz wyrównać ewentualne straty osobowe, odsyłając drużyny, które tego wymagają, z powrotem do szybowca, poprzez kliknięcie na ikonie (10).
Po oczyszczeniu garnizonu następnym zadaniem (dodatkowym) będzie wezwanie szybowca z lekkimi czołgami Tetrarch (mapa--->1) na pokładzie. Sprowadź go na planszę klikając na ikonie (1) i wyznaczając lądowisko w miejscu, które sugeruje gra - gdzieś na drodze/skrzyżowaniu dróg (#3). Kliknij szybowiec (2) kiedy już wyląduje (a w zasadzie - rozbije się ;-) i rozpocznij produkcję dwóch czołgów lekkich Tetrarch (3 i 4). Oba wyposaż w nakładki/adaptery "Little John" (5), dzięki którym poprawi się skuteczność ich armatek przeciwko celom opancerzonym. Pora zniszczyć drugi z garnizonów wroga (mapa--->1) ale dotarcie do niego będzie trochę trudniejsze niż do pierwszego. Można rozdzielić siły. Drużynę komandosów (6) i jednego Tetrarcha (3) - nazwijmy ich grupą nr 1 - wysłać drogą biegnącą na wschód (Tetrarch), piechota porusza się laskiem ciągnącym się wzdłuż drogi. Grupa nr 2 czyli pozostałe drużyny komandosów (7) i drugi Tetrarch (4) mogą zaś wyruszyć na południowy wschód by dostać się do drogi biegnącej wzdłuż południowej krawędzi planszy i prowadzącej do skrzyżowania (mapa--->2) . Zadaniem tej grupy będzie najpierw zabezpieczenie Carpiquet (mapa--->2) , co pozwoli na sprowadzenie na planszę pierwszych posiłków (dwóch lekkich czołgów Stuart), pomocnych przy wykonywaniu głównego zadania (zniszczenia garnizonu).
# 3
| # 4
|
Grupa nr 1 napotka wroga przy kolejnym punkcie amunicyjnym (1) pośrodku planszy (#4). Granatami komandosów (2) obrzuć szybko stanowisko ckmu MG-42 przy workach z piaskiem (3). Kaem wycelowany jest na drogę, którą nadjeżdża Tetrarch (4) więc powinieneś mieć trochę czasu zanim się obróci w kierunku twoich ludzi. Komandosi muszą działać szybko bo pewnie dostaną się pod ogień 88m armaty plot/ppanc Flak36, która ma stanowisko na północy. Wykorzystując np. zasłonę dymną doskocz za worki z piaskiem (lepsza osłona), poczekaj aż znowu będziesz mógł użyć granatów i wrzuć jeden z nich w stanowisko moździerza (5) przy chatce. Potem zacznij się ostrzeliwać z niemiecką piechotą w okolicy. Tetrarch (4) poruszający się drogą powinien w tym czasie zająć się pierwszym niemieckim wozem zwiadowczym (6), który pojawi się w okolicy, a potem również kolejnym, który nadjedzie najpewniej od skrzyżowania przy drugim punkcie amunicyjnym (7). Komandosi zapewne również odpalą kilka panzerschrecków w stronę szwabskich pojazdów. Nie obsadzaj na razie rozbitego MG-42 ani moździerza, za to po walce postaraj się zabezpieczyć punkt amunicyjny (1) i wydostać spod ewentualnego ostrzału Flaka36 z północy, zmierzając właśnie w kierunku drugiego punktu ammo (7).