Misja 6 "Caen: Do miasta" (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Stuart może teraz ruszyć z powrotem na wschód by wesprzeć komandosów trzymających punkt paliwowy. Oba Krokodyle z miotaczami ruszają (ze wsparciem piechoty, w tym saperów) na północ (#7). Twoim nowym zadaniem jest teraz zdobyć, a później również utrzymać punkty zwycięstwa (mapa(2) . Na razie zaatakujemy ten najbardziej wysunięty na zachód (oczywiście staraj się także zdobyć pobliski sektor amunicyjny). Na spotkanie wyjadą ci najpewniej dwa czołgi Panzer IV (1) lecz twoje dwie "puszki" (2) powinny sobie z nimi w końcu poradzić. Naprawiaj je jednak saperami (3) podążającymi za Churchillami. Oficerem przejmij w końcu pierwszy z punktów zwycięstwa (4) gdy Krokodyle oczyszczą okolicę z nieprzyjaciół. W oczyszczaniu wspieraj je ostrzałem moździerza, 25-funtówka z zamku też może sobie huknąć - od tego jest. Zauważysz pewnie, że dalej na północ, na całej szerokości planszy, znajdują się niemieckie bunkry. Nie ma jednak żadnej potrzeby ich atakować by pomyślnie ukończyć ten scenariusz, a wręcz niszczenie ich, nawet posiłkując się Churchillami i ostrzałem moździerzy/haubicy jest bardzo czasochłonne i ciężkie - to jakieś super wzmocnione bunkry.
# 7
| # 8
|
Zdobycie środkowego punktu zwycięstwa powinno okazać się łatwiejsze (#8). Ostrożnie zbliż się do niego drużyną zwiadowczą (1) ściągniętą z południa. Nie pchaj się jednak zbyt blisko i poszukaj dobrej, "zielonej " osłony bo na placu z punktem zwycięstwa (2) znajdują się dwa stanowiska ckmów (3), dwie armaty ppanc (4), a bardziej na tyłach - szwabski moździerz (5). Pechowo dla Niemiaszków zbytnia ciasnota tu panuje. Warto więc ich trochę rozrzucić po planszy ostrzałem 25-funtowej haubicy z zamku, to wymarzony cel dla niej. Jeśli masz w pobliżu oficera to może on dodatkowo poprosić o ostrzał artyleryjski spoza mapy.
Potem ściągnij tu część - ale tylko część - sił z zachodu (np. jednego Churchilla (1) i trochę piechoty), posprzątaj ewentualnie po haubicy i zabezpiecz punkt zwycięstwa (2), zajmując na placu dobre pozycje defensywne (#9). Jeśli zauważysz leżącą w białym kółku broń, konkretnie ckm MG-42 (3), warto ją zebrać jedną z drużyn piechoty i skierować ku północy, by miała oko na ten kierunek.
# 9
| # 10
|
Komandosi, sekcja ckmu i moździerza (oraz Stuart, który niedawno do nich dojechał), pilnujący sektora paliwowego przy wschodnim skraju planszy, powinni również ruszyć na północ, nacierając na punkt zwycięstwa (#10). Możesz wesprzeć ich atak ostrzałem 25-funtówki. Komandosi (1), wespół ze Stuartem (2) będą musieli uporać się niemieckim transporterem, potem czołgiem Pz IV (3). Doślij tu dodatkowych żołnierzy, zabezpiecz punkt zwycięstwa (4). Ustaw za nim swój moździerz, a sekcję ckmu - jak zresztą i pozostałych żołnierzy - usytuuj za jakąś dobrą osłoną i tak, by mieli baczenie na północ. Kiedy zdobędziesz już wszystkie punkty zwycięstwa, także ten (4), pora wezwać wsparcie z powietrza, klikając ikonę (5), która pojawi się u dołu ekranu. Nie zwlekaj z tym, nie ma się na co oglądać.
Na północ od twoich stanowisk, na całej szerokości planszy, nagle, jak z podziemi, wyrośnie kupa Szwabów, mnóstwo piechoty i ruszy całym frontem na twoje siły. By zachować jako taką czytelność swojej mapki nie zaznaczyłem już na niej tej chmary Fryców. Nie miałoby to zresztą sensu bo praktycznie większość tych Niemiaszków zostanie unicestwiona przez wezwane przed chwilą samoloty. A jeśli nawet jacyś zdołają dotrzeć do twoich pozycji przy punktach zwycięstwa to zostaną spaleni na popiół przez Churchille (#11).
# 11
| # 12
|
Alianckie samoloty (1) będą nadlatywać z południa i atakować niemieckie bunkry (2) oraz pozostałe pozycje i siły wroga (#12). Po nalocie misja zakończy się.