Misja 5 "Best" (1) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja 5 "Best"
Główne zadania:
(1) Obroń Best
(2) Zabezpiecz strefy zrzutu
(3) Zburz most w Best
Dodatkowe zadania:
(1) Zniszcz wóz dowodzenia
"Medalowe" zadania:
(M) Zdobądź pozostałe strefy zrzutu
Amerykańscy spadochroniarze zaczną spadać na cały twój niebieski sektor - nie było sensu specjalnie oznaczać na mapie miejsc zrzutu bo zrobiłaby się ona już całkiem nieczytelna. Twoim zadaniem jest obronić miejscowość Best (mapa(1) . W białych kółkach w sektorze znajdziesz broń - lekkie i ciężkie karabiny maszynowe MG-42, karabiny szturmowe MP44, dodatkowe "porcje" zasobów (amunicji i paliwa), panzerschrecki (te ostanie w rogu planszy). Zbieraj wszystko (poza panzerschreckami, które na razie nie będą ci potrzebne), na początek przede wszystkim MG-42 (w tym ciężkie) i zasoby. Obsadź również jedną z 20mm armatek plot, tą przy wąskim moście. W budynku wsparcia Panzerów w bazie warto zatroszczyć się o "ulepszenie dowództwa wsparcia" by moc zacząć produkować czołgi Pz IV z krótkim działem (do wsparcia piechoty). Na początku starałem się rekrutować dodatkowe oddziały grenadierów i produkować wspomniane czołgi (w obu przypadkach miałem dostęp do jednostek weteranów), nie zawracając sobie chwilowo głowy pozostałymi ulepszeniami bazy. Później, już po odparciu spadochroniarzy i zdobyciu sektora amunicyjnego sąsiadującego z niebieskim , warto nabyć praktycznie wszystkie dostępne upgrade'y. Któraś z drużyn piechoty będzie mogła wówczas postawić w bazie budynek Logistik Kompanie (póki co go brakuje), umożliwiający m.in. zwiększenie liczebności oddziałów piechoty i wyposażający je w granaty przeciwczołgowe. Wracając do obrony Best: na mojej mapie widać jak ja ją sobie zorganizowałem (stan praktycznie końcowy). Co do "spadaków" skaczących ci na głowę w niebieskim sektorze (#1) to powinno wystarczyć postawienie na placu, za jakimś samochodem tuż przy punkcie strategicznym (1), drużyny grenadierów (2) uzbrojonych w lekki MG-42, by Amerykanie zaliczali twarde lądowanie. Obie armatki plot Flak38 (3) też pomogą natłuc wrogów spadających z nieba. W trakcie walki dostaniesz również posiłki w postaci samobieżnego działa plot (4) - ustaw je na skrzyżowaniu dróg, mniej więcej pośrodku swojego terytorium i teraz już naprawdę mało który Amerykaniec wyląduje żywy. W trakcie walki można też w jednym z budynków (5), takim do którego każdy twój oddział ma w miarę blisko, zorganizować stację medyczną, choć nie jest ona jakoś bardzo potrzebna, bo straty powinieneś mieć minimalne, jeśli w ogóle jakieś.
#1
| # 2
|
Jednak amerykańscy spadochroniarze lądują także na północny zachód od twojego niebieskiego sektora, a po wylądowaniu próbują dostać się z tego kierunku do twojej bazy. Najpierw muszą oni jednak pokonać dwa takie "wąskie gardła", którymi są: kamienny most i przejście pomiędzy laskiem a rzeką. Jeżeli chodzi o most to można na nim (albo przed) postawić Panzera IV wyprodukowanego w bazie. Przeprawy strzeże również jedna z armatek plot, zaś pobliski budynek można obsadzić sekcją ckmu zabraną zaraz na początku gry z chałupy za strumykiem (bo ją Jankesi lubią obrócić w ruinę ładunkiem wybuchowym). Punktów z zasobami na południu planszy mogą zaś strzec dwa ciężkie MG-42, z których jeden, posadowiony za jakimiś workami z piaskiem, powinien mieć dodatkowo podgląd na mały drewniany mostek w pobliżu dużego kamiennego. Przy takiej obronie żaden gumojad nie pokona w jednym kawałku "wąskiego gardła" jakim jest kamienny most. Z kolei drugie "wąskie gardło" (#2), którym jest wspomniane przejście (1) w pobliżu następnej armatki plot (2) i rzeki, powinien blokować kolejny z Flaków38 (2). Ma on również baczenie na jeszcze jeden wąski, drewniany mostek (3), którym w czasie walki będą próbowali się co jakiś czas przeprawiać Amerykanie. Stanowisko plotki (2) otaczają worki z piaskiem, za którymi można schować drużynę grenadierów z zadaniem chronienia działka przed zniszczeniem za pomocą granatu. Warto tu również postawić jakiś transporter dla piechoty uzbrojony w kaem czy drugi czołg (4). Ten ostatni "wyposażamy" w strzelca kaemu (5), "puszkę" można też unieruchomić na pozycji (6) by załoga strzelała do wroga tak szybko, jak tylko potrafi ładować działo. Budynek (7) obok obsadź sekcją ciężkiego MG-42, która będzie miała z niego oko na przejście (1) i mostek (3). W chałupę stojącą bardziej na wschód można zaś wsadzić drużynę uzbrojoną w lekki MG-42 z zadaniem strzeżenia mostku (3).
Na północ od zabudowań bazy znajduje się kolejny, duży i drewniany most, którym Jankesi również będą się pchali od czasu do czasu. By ich powstrzymać wystarczą jednak dwa ckmy: jeden, znajdujący się od początku gry w budynku garnizonu i drugi, który powinieneś umieścić na wprost mostu, za jakimiś workami z piaskiem. Krzyżowy ogień obu tych kaemów przygwoździ do ziemi a potem posieka każdego Amerykańca próbującego skorzystać ze wspomnianej przeprawy. To chyba wszystko jeżeli chodzi o obronę Best (mapa(1 ). Po wykonaniu tego zadania czas brać się za następne, które polega na zabezpieczeniu stref amerykańskiego zrzutu (mapa(2) . Zaczynamy oczywiście od strefy sąsiadującej od północnego zachodu (#3) z naszym niebieskim sektorem. Wyślij do niej jeden z czołgów (1) i kilka drużyn grenadierów (2). Najlepiej żeby to były doświadczone oddziały bo później czeka je jeszcze zadanie oczyszczenia z nieprzyjaciół kilku innych sektorów - zafundujemy im naprawdę niezłą wycieczkę po planszy. Najpierw wykończ niewielki oddział spadochroniarzy w pobliskich zabudowaniach, a chwilę później rozbij stanowisko ckmu, które powinno się znajdować zaraz za murkiem (3). W to ostatnie można wrzucić granat zapalający piechoty lub zlikwidować ogniem czołgowej armaty. Potem mały szturm twojej piechoty na las (chowaj się za drzewami, kłodami, itp.), ze wsparciem Pz IV (1). Wybij do nogi lub zmuś do ucieczki kilka drużyn spadochroniarzy wroga spod punktu amunicyjnego (4) - uciekać będą przez most (5). Kiedy już dadzą nogę zabezpiecz sektor amunicyjny (4), będący jednocześnie pierwszą ze stref alianckiego zrzutu spadochronowego. Później przepraw się swoimi siłami przez most (5).
# 3
| # 4
|
Tuż za nim zabezpiecz punkt strategiczny przy drodze a po chwili zaatakuj pozycje wroga w lesie (#4). Szybko i zdecydowanie, wykorzystując wszelkie dostępne dla piechoty (1) osłony. Grenadierzy mogą rzucać granaty zapalające (2): przydadzą się one do unieszkodliwienia potencjalnego stanowiska armaty ppanc (3) - by twój czołg (4) mógł podjechać bliżej i wesprzeć walczącą piechotę - jak i ckmu w głębi lasu (5). Gdy nieprzyjaciel pryśnie lub padnie pod gradem kul, przejmij punkt paliwowy (6), zbierz dwie paki alianckiego zaopatrzenia (7) i ruszaj na północ, w głąb lasu (czołg też!), wypierając z niego wroga i przejmując po kolei wszystkie sektory.