Misja 4 "Autostrada 69" (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Moja głęboka obrona (tzn. składająca się z kilku linii, jedna za drugą) wyglądała początkowo (i praktycznie do końca gry) mniej więcej tak, jak na obrazku (#5) (by coś dostrzec należy go oglądać w powiększeniu). Drużynę piechurów z panzerschreckiem umieściłem nawet w najdalej wysuniętym na północ sektorze paliwowym (1) (grenadierzy obsadzili wiatrak tuż za kamiennym mostem), jak i tym przy prawym (wschodnim) skraju planszy (2) (piechurzy zajmowali dwa budynki tuż za przeprawą). Razem z dwoma Marderami strzegącymi drogi biegnącej od północy (3) stanowili oni pierwszą linię obrony, narażoną na ponoszenie największych strat. Pozostałe drużyn grenadierów wyposażonych w panzerschrecki umieściłem w budynkach na północnych obrzeżach (4) miasteczka - stanowili drugą linię obrony. Trzecia (5) była już w centrum miasta i składała się z kolejnych dwóch Marderów oraz zdobycznej armaty ppanc. Ostatni punkt oporu (6) stanowiła drużyna lub dwie grenadierów, którzy zainstalowali się w budynku kościoła i mieli oko na pobliską niemiecką bazę, bo ta czasami może zostać zaatakowana przez piechotę npla, która znienacka zmaterializuje się gdzieś w okolicy.
# 5
| # 6
|
Jeśli chodzi o dostępną dla Niemców (czyli gracza) taktykę, to warto "dochrapać się" w końcu "spalonej ziemi" (#6). Umożliwia ona oddziałom piechoty niszczenie punktów strategicznych/z zasobami, blokując tym samym wrogowi możliwość ich przejmowania. Można w ten sposób wyłączyć z gry te najdalej na północ wysunięte punkty z zasobami, chociaż znajdują się one na terenie, na którym nie powinna się pojawić brytyjska piechota, czyli nie powinny być zagrożone przejęciem przez npla.
Na północy przy głównej drodze (pierwsza linia obrony) (#7) pal Marderami (1) każdą wrogą "puszkę", która wejdzie w celownik od północy (2) lub pojawi się na moście po lewej (3). Punkt strategiczny (4) może być ciężko utrzymać ale próbuj, najpierw wybijając do nogi lub przepłaszając wrażą piechotę (5), która spróbuje go odbić, a potem przejmując punkt z powrotem, jedną ze swoich drużyn grenadierów. Po czym chowaj ją w pobliżu, za jednym z wraków, których będzie przybywać na pobojowisku. Zniszczone Mardery zastępuj kolejnymi, produkowanymi w bazie na południu. Ciężko uszkodzone wozy możesz próbować wycofywać na tyły i naprawić (w tym czasie ich miejsce musi zastąpić inny pojazd tego typu). Mardery (1) można unieruchamiać w miejscu (6) by szybciej i celniej strzelały.
# 7
| # 8
|
Na północnych obrzeżach miasta (#8) (druga linia obrony) zabijaj każdą drużynę wroga (1), która zdołała przedostać się aż tutaj. Grenadierzy z panzerschreckami poukrywani w okolicznych budynkach (2) będą również strzelać ze swojej broni ppanc do każdej angielskiej "puszki" (3), która spróbuje tędy przejechać. Gdzieś w pobliżu można też dobrze ukryć pomiędzy zabudowaniami lub za żywopłotem transporter dla piechoty (4), przy którym drużyny grenadierów będą mogły ewentualnie szybko uzupełnić stany osobowe. Punkt amunicyjny (5) można ewentualnie wyłączyć z gry taktyką "spalonej ziemi", by uniemożliwić wrogim piechurom przechwycenie go.
Jeszcze bardziej na południe i w miasteczku (#9) zablokuj dwoma unieruchomionymi Marderami (1) drogi do niego prowadzące. Wcześniej, kiedy dopiero zaczynasz organizować swoją obronę, gra sugeruje, by zbudować na tych ulicach blokady drogowe (2) - można to uczynić (np. oddziałem piechoty szturmowej), ale tak po prawdzie obie blokady zostaną pewnie dosyć szybko usunięte przez pchające się tędy brytyjskie czołgi Churchill (3). Na pewno jednak warto obsadzić (np. tą drużyną szturmową dostępną od początku gry) porzuconą brytyjską armatę ppanc, która początkowo stoi gdzieś tutaj (4) i przepchnąć ja np. za żywopłot (5), by raziła z boku (z zasadzki) i amunicją ppanc (6) angielskie "puszki" (4) pchające się do miasteczka.
# 9
| # 10
|
W pewnym momencie gry otrzymasz także zadnie dodatkowe zniszczenia dział samobieżnych (mapa(2) . Alianckie Priesty wjadą na planszę od północy i wschodu, pojawiając się w sektorach paliwowych. Działo na północy (#10) może być trudniej dopaść, ale jeżeli w pobliżu masz jeszcze drużynę grenadierów z panzerschreckiem (1), która do tej pory powinna zajmować wiatrak w pobliżu mostu, to poczekaj aż w okolicy nie będzie żadnych czołgów wroga, szybko opuść zajmowane stanowisko, poszukaj dobrej osłony (np. za jakimś wrakiem) i ostrzelaj Priesta (2), wskazywanego przez pomarańczową strzałkę, niszcząc go.
Podobnie wyeliminuj z walki drugiego Priesta (1) we wschodnim sektorze paliwowym (#11), niszcząc go drużyną grenadierów (2) uzbrojonych w panzerschrecka, która opuściła jeden z pobliskich, znajdujących się trochę dalej na południe budynków. Na marginesie: punkty paliwowe (3) w obydwu tych sektorach można ewentualnie wykluczyć z dalszej gry taktyką "spalonej ziemi", wysadzając je w powietrze, ale nie jest to raczej konieczne, jak wspominałem.
# 11
| # 12
|
Pod koniec gry uzyskasz zapewne dostęp do wsparcia artyleryjskiego spoza mapy, tzw. "ostrzału sektora" (1) - to za zdobyte punkty dowodzenia (2) - i wsparcia niemieckich samolotów (3). Obydwa bardzo przydają się by zrobić porządek na północy, w okolicy jednego (4) z trzech punktów strategicznych (#12), których utrzymanie jest konieczne do zdobycia medalu (mapa(M ). Nie wahaj się skorzystać z dostępnego wsparcia, artylerią ostrzeliwując wrogą piechotę (5) próbującą ewentualnie przejąć punkt strategiczny (4). Ostrzał artyleryjski prowadzony jest dopóki na wskazanym obszarze znajdują się jednostki wroga - gdy ustanie, możesz wybrać się drużyną grenadierów na rekonesans, by ewentualnie odbić, nawet w ostatnich sekundach gry, punkt strategiczny (4). W końcu czego się nie robi dla odznaczeń... Z kolei samoloty (6), gdy je wezwać (3), przylecą zrobić porządek z angielskimi pojazdami (7), które znajdują się we wskazanym przez gracza rejonie planszy.