Misja 1 "Authie: Synowie Brytanii" (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja 1 "Authie: Synowie Brytanii"
Główne zadania: (1) Zniszcz Panterę (2) Zbuduj stanowisko artyleryjskie (3) Obroń lewą flankę (4) Zabezpiecz opactwo na prawej flance (5) Utrzymaj Authie Dodatkowe zadania: --- brak --- "Medalowe" zadania: Zdobądź wszystkie sektory terytorium |
Po obejrzeniu filmu wprowadzającego czeka cię pierwsze, łatwe zadanie (#1): mając do dyspozycji trzy czołgi Cromwell (1) musisz zniszczyć niemiecką "puszkę" - Panterę (3) (mapa--->1) . Wybierz dwa skrajne Cromwelle i rozjedź się nimi na boki by zaatakować z flanki i od tyłu niemiecki wóz. Możesz użyć umiejętności "maksymalna prędkość" (2) by twoje tanki jak najszybciej zajęły dogodne pozycje (w miejscach docelowych obróć się do wroga przednim pancerzem). Po zniszczeniu Pantery (3) niemiecka piechota (4) jej towarzysząca ucieknie w popłochu na północ, do miasteczka, a potem nawet chyba i z mapy.
# 1
| # 2
|
Pora wycofać Cromwelle na południe, na skrzyżowanie dróg (1) jak prosi gra (#2) - na razie stracisz nad nimi kontrolę ale wrócą gdy zrobisz trochę porządku na planszy. Od południa na mapę wjedzie wóz dowodzenia (2) i rozstawi się niedaleko punktu amunicyjnego. Wybierz teraz ten wóz i klikając odpowiednią ikonę w jego menu rozkazów (prawy dolny róg ekranu) "wyprodukuj" saperów (3). Kiedy powstaną przełącz się na nich i każ im - jak gra sugeruje - zbudować stanowisko 25-funtowej haubicy (mapa--->2) (4). Postępuj zgodnie ze wskazówkami gry, wybierając menu budowy (5) i stawiając haubicę dokładnie w miejscu, w którym gra chce ją widzieć (4), a także obracając w sugerowanym kierunku.
Kolejny etap zabawy (#3) to ostrzelanie z pomocą 25-funtówki (1) Niemców pchających się lewym skrajem mapy (3) - twoim zadaniem jest teraz obronić tą lewą flankę (mapa--->3) . Po wybraniu haubicy kliknij ikonę ostrzału, którą zobaczysz w jej menu rozkazów (2) a następnie - zgodnie z podpowiedziami gry - wskaż jej cel. Jeden z pocisków powinien rozwalić budynek, w którym Szwaby zainstalują ckm MG-42 (3). Kiedy skończy się pierwsza nawała ogniowa poczekaj chwilę aż ikona ostrzału się naładuje i znowu otwórz ogień, wspierając sojuszników (4) na twoim lewym skrzydle (2 drużyny piechoty i gniazdo ckmu Vickers) odpierających Fryców. W międzyczasie sojusznicza drużyna saperów wzniesie stanowisko drugiej haubicy (w pobliżu pierwszej ale bardziej na wschód, po drugiej stronie drogi). Nią też możesz się już bawić. Twoi saperzy mogą w czasie nawały odpocząć nieco pod murkiem (5) przy haubicy (1). W końcu Niemiaszki spanikują i znowu uciekną na północ, tym razem jednak nie zwiewając z mapy ale gromadząc się przy jednym z budynków.
# 3
| # 4
|
To jednak jeszcze nie koniec. Niedługo po odparciu pierwszej fali Hitlersynów zjawią się następni (#4), tym razem nacierając także od północy ale bardziej środkiem planszy. Na razie masz jednak chwilę czasu by zbudować swoimi saperami kolejne dwa stanowiska (40mm armaty plot Bofors i 17-funtowej armaty ppanc). Postaw je dokładnie w miejscu, w którym życzy sobie tego gra (5) i zwracając je w sugerowanych przez nią kierunkach. Po robocie saperzy (8) mogą już pobiec na prawo (wschód), najdalej jak się da, potem bardzo się tam przydadzą. Kiedy w końcu pojawią się Szwaby plot Bofors i 17-funtówka otworzą do nich ogień. Pomóż im sprowadzając dodatkowo nawałę artyleryjską obu haubic nad którymi masz kontrolę (1 i 2): poszczególne ich stanowiska możesz wybierać wciskając klawisze z cyframi 1 i 2, które zostały im przez grę przyporządkowane (3). Ostrzelaj z 25-funtówek niemiecką piechotę, jako cel wskazując miejsca, w których spadły czerwone świece dymne (4). Po chwili drogą biegnącą środkiem planszy zjawią się niemieckie samochody pancerne (6) - obie twoje armaty (5), plot i ppanc, powinny sobie z nimi radzić bez najmniejszych problemów, błyskawicznie zamieniając je w dymiące "świeczki". Najprawdopodobniej pojawi się też jakiś cel o grubszej "skórze" (czyt. pancerzu), np. StuG IV - zniszcz go wybierając 17-funtową armatę ppanc i nakazując jej ostrzał amunicją ppanc poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony w jej menu rozkazów (7).
Po odparciu Fryców na lewej flance przyjdzie pora zabezpieczyć opactwo znajdujące się przy prawej krawędzi planszy (mapa--->4) (#5). Na drodze na południe od zabudowań pojawią się twoje nowe jednostki - dwa czołgi Cromwell i dwie drużyny piechoty. W pobliżu powinieneś mieć już także saperów, których sugerowałem ci wcześniej sprowadzić w tę okolicę. Rozkaż tym siłom ruszyć na opactwo. Najpierw poproś o wsparcie artyleryjskie swoich haubic sprowadzając nawałę ogniową na kilka niemieckich drużyn piechurów (1), które zgromadziły się przed bramą opactwa (pielgrzymka jakaś czy co?). Nacieraj równocześnie ze spadającymi pociskami artyleryjskimi. Twoje zwiadowcze drużyny piechoty (2) niech trzymają się lewej strony drogi. Każ im odstrzelić paru żołnierzy z niem. drużyny uzbrojonej w groźnego dla twoich Cromwellów Panzerschrecka (3), klikając odpowiednią ikonę w menu rozkazów (4) twoich piechurów by wyodrębnić strzelca wyborowego. Cromwelle (6) też początkowo mogą walić w drużynę z Panzerschreckiem (3) by jak najszybciej wybić ją do nogi (Panzerschreck jest przekazywany z rąk do rąk). Za twoimi tankami powinni podążać saperzy (5) z zadaniem naprawiania "puszek". Potem możesz nimi zabrać Panzerschrecka jeśli ostanie się on po poległych Adolfach (3). W dalszej kolejności Cromwelle niech zajmą się stanowiskiem MG-42 w jednym z budynków (7) ale uważaj i nie pchaj się pod własną nawałę artyleryjską! Możesz też ostrzelać ten budynek haubicami. Kiedy przed bramą prowadzącą do opactwa zrobi się już w miarę czysto możesz wysłać swoich piechurów (2) na lewo, by wdarli się na teren opactwa z boku i wskoczyli wszyscy do budynku klasztoru (8). Lub dwóch różnych budynków by zminimalizować straty od ognia niemieckiego moździerza (na mapie przysłonięty kółkiem zadania) i 50mm armaty ppanc, których stanowiska już pewnie dostrzegłeś na przyklasztornym dziedzińcu.
# 5
| # 6
|
Czołgami również wedrzyj się na teren opactwa, za nimi cały czas podążają saperzy (#6). Nie wjeżdżaj jednak zbyt głęboko na plac by nie dostać się pod ogień niemieckiego Paka38 (1). Zatrzymaj się gdzieś przy budynku, w którym znajdowało się stanowisko ckmu MG-42 (2) i staraj się zniszczyć stąd szwabski moździerz (3). Jednocześnie cały czas ostrzeliwuj dziedziniec haubicami: celuj bardziej na prawo, w stanowisko niem. ppanca (1), by spadające pociski nie zrobiły krzywdy twoim ludziom zgromadzonym w budynku klasztoru (4).