Misja 5 "Best" (2) | Operacja Market Garden | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Poważniejszą potyczkę stoczysz w północno-zachodnim rogu planszy (#5), po zabezpieczeniu dwóch punktów - paliwowego (1) i strategicznego (2). Rozpoznawaj teren piechotą (3), następnie podciągaj bliżej czołg (4), by rozprawił się z co groźniejszymi nieprzyjaciółmi, jak np. gniazda ckmów. Po walce (z intensywnym wykorzystaniem granatów zapalających) przejmuj kontrolę nad zdobytymi sektorami, w tym trzecią strefą zrzutu (5), zbieraj alianckie zaopatrzenie. Po dotarciu do północnej krawędzi planszy odbij w prawo (na wschód), zaatakuj i zdobądź pobliski sektor amunicyjny (6). Później kieruj się na południowy wschód, likwidując po drodze napotkany opór i zabezpieczając kolejne terytoria, aż dojdziesz w okolicę mostu , który niebawem będziesz musiał wysadzić w powietrze (mapa(3) . Nie podchodź na razie do mostu lecz zatrzymaj się za linią drzew, które rosną wzdłuż głównej drogi biegnącej przez planszę.
# 5
| # 6
|
W czasie gdy toczysz boje w lesie, w twojej bazie pojawią się posiłki - transporter z dwiema sekcjami niemieckich pionierów (odpowiednik alianckich saperów). To właśnie na pionierach spoczywa ciężar wysadzenia w powietrze mostu w Best (mapa(3) . Jednocześnie w bazie wyprodukuj sobie Mardera (niszczyciel czołgów), ulepszając wpierw jeden z budynków. Oba pojazdy pchnij w okolicę mostu, który niedawno twoi ludzie przekraczali (#6). Można tam wysłać również ze dwie sekcje ckmów MG-42 (1) by broniły przeprawy. Mardera (2) ustaw na moście, można go unieruchomić w miejscu (3) by prowadził skuteczniejszy ostrzał. Transporter (4) z pionierami schowaj za Marderem (2) - w razie gdyby ten ostatni uległ jakiemuś większemu uszkodzeniu to pionierzy będą mogli wyskoczyć ze swojego pojazdu i służyć pechowcowi naprawami. "Aliensi" będą tędy systematycznie pchali swoje pojazdy: lekkie czołgi Stuart, średnie Cromwelle (5), ciężkie Churchille, także transportery M3, a nawet wozy dowodzenia. Cała ta kolumna pojedynczych wozów będzie wjeżdżać na planszę w jej północno-wschodnim rogu, przejeżdżać przez most w Best (mapa(3 ) i kierować się drogą jeszcze dalej na południowy zachód, docierając aż do tego mostu. Zadaniem Mardera (2) jest po prostu palić każdy zbliżający się pojazd, wskazywany na ekranie czerwoną strzałką (6) i stosowną ikoną (7), który mu tutaj wejdzie w celownik. Także wspomniane wozy dowodzenia. Co do "taktyki" to ja postawiłem w tym scenariuszu na taktykę niszczycieli czołgów, umożliwiającą m.in. podkładanie min ppanc (i teraz można nimi zaminować np. drogę przed mostem), jak również pozwalającą strzelać amunicją ppanc o większej przebijalności pancerza.
Gdy Marder pali jedną po drugiej alianckie "puszki" pchające się przez most, my w tym czasie zajmiemy się wykonaniem zadania "medalowego", czyli zdobędziemy pozostałe strefy zrzutu (mapa(M) . Most w Best może poczekać zanim go wysadzimy w powietrze, nie ucieknie. Rekrutuj w bazie tyle jednostek piechoty, ile jeszcze możesz, aż do osiągnięcia limitu populacji. Powinieneś też dysponować jeszcze jednym Pz IV (dwa w sumie), Flakpanzerem i transporterem amunicyjnym. Ten ostatni niby stał w bazie na wypadek gdybyś chciał sobie wyprodukować transporter z moździerzem ale ja nie skorzystałem z tej opcji w swojej grze. Zaatakuj, przejeżdżając przez drewniany most, sektor paliwowy na północny wschód od bazy (#7). Podciągaj bliżej ze dwie sekcje ckmów (1), w bazie już nie będą potrzebne. Czołgiem (2) unieszkodliw stanowisko wrogiego karabinu maszynowego (3), potem zajmij się piechotą (4) nieprzyjaciela. Amerykanie mogą zrzucić dodatkowych spadochroniarzy, Flakpanzer (5) gorąco ich przywita. Po walce zostaw tu ów samobieżny zestaw plot (5) (za którym może się włóczyć jak kula u nogi transporter amunicyjny). Niedługo przeprawisz się nim przez kolejny most (6) do sąsiadującego sektora, będącego jednocześnie jedną ze stref zrzutu. Ze dwie drużyny piechoty, obie sekcje ckmów (1) i Panzer IV (2) powinny zaś niezwłocznie ruszyć na północny wschód, w kierunku następnej strefy zrzutu. Po drodze przejmij punkt paliwowy (7).
# 7
| # 8
|
Dalej, w strefie zrzutu przy rzece (#8), ogniem czołgu (1) ucisz wraży ckm (2). Drużyna "zajęcy" (3) może wrzucić granat zapalający w stanowisko armatki ppanc (4), od której twoją "puszkę" (1) odgradza ściana drzew. Podciągaj bliżej swoje sekcje ckmów (5) by wesprzeć nacierających piechurów (3). Za niewielkim mostkiem (6) po lewej stronie ekranu słychać już pewnie amerykańską haubicę, której ostrzał zapewne trochę daje ci się we znaki.
Zanim się jednak do niej dobierzesz (a jeszcze trochę czasu upłynie nim do tego dojdzie) zajmij się nieprzyjaciółmi, którzy opanowali zabudowania bardziej na prawo i przy wąskim moście (#9). Chowaj piechurów (1) za murem (2) przed budynkami, podciągnij bliżej oba swoje ckmy (3). Drużynie Jankesów (4) uzbrojonej w działo bezodrzutowe czy bazookę dosyć szybko powinny puścić nerwy i najpewniej zwieje ona mostem (5) za rzekę. Wówczas podjedź bliżej swoim czołgiem (6) i rozpraw się z amerykańskim ckmem w wiatraku (7), później wykończ obrońców w budynku (8). Po walce możesz tu zostawić jedną ze swoich sekcji ckmów (1) obsadzając nią opustoszałą chałupę by strzegła przejścia przez most (5). Teraz będziesz musiał wrócić swoją "puszką" (6) na południowy zachód (z którego to kierunku tu przyjechałeś), bo nie da się jej przeprawić za rzekę ani do sąsiedniego sektora paliwowego (w którym znajduje się stanowisko jankeskiej haubicy) żadnym z wąskich mostków, które widać na obu ostatnich obrazkach. Acha, piechotą oczywiście zabezpiecz punkt strategiczny (9), będący jednocześnie przedostatnią strefą zrzutu.
# 9
| # 10
|
Teraz odbijemy ostatnią (#10). Dostań się do niej równocześnie oboma mostami: tylko tym z prawej (1) przejadą twoje wozy pancerne, węższym (2) zaatakuj piechurami stworzonymi w pobliskiej bazie. Ściągnij z niej również pozostałe sekcje ciężkich MG-42 (2), nie będą już tam potrzebne. Szybko poszukaj osłon dla swoich żołnierzy i rozpraw się z wrogiem. Gniazdo wrażego ckmu (3) może szybko rozbić Flakpanzer (4) lub czołg. Zabezpiecz ostatnią ze stref amerykańskiego zrzutu (5) wykonując tym samym zadanie "medalowe" (mapa(M ). W trakcie wymiany ognia nieprzyjaciel może desantować kilka kolejnych drużyn spadochroniarzy ale nie powinni oni stanowić dla twoich żołnierzy jakiegoś większego problemu. Po zabezpieczeniu sektora ruszaj na północny wschód by rozprawić się w końcu z tą denerwującą amerykańską haubicą.
Sektor paliwowy (1) najlepiej byłoby opanować nie niszcząc haubicy wroga (2), tzn. wystrzelać tylko jej obsadę (#11). Sama haubica jeszcze bowiem mogłaby się przydać... Można więc podjechać do niej Flakpanzerem (3) (za którym ciągnie się jak smród po gaciach transporter z amunicją (4)) i najpierw wytłuc obsadę ckmu (5), a chwilę później właśnie haubicy (2). Wówczas grenadierzy (6) z sąsiedniego sektora będą mogli przeprawić się z pomocą przez most (7). Pz IV (8) zajmuje się w tym czasie gniazdem jeszcze jednego wrażego ckmu (9) za workami z piaskiem, a niedługo później rozprawia się, ze wsparciem własnej piechoty i ciężkiego MG-42 (10), z Amerykańcami okupującymi chałupę (11). Są oni uzbrojeni w broń ppanc więc staraj się nie podjeżdżać zbyt blisko swoim tankiem (8). Po starciu zabezpiecz punkt paliwowy (1), zbierz alianckie zaopatrzenie (12), ponaprawiaj grenadierami co wymaga naprawy, obsadź jedną drużyną zdobyczną haubicę (2) - o ile jej doszczętnie nie rozbiłeś - i... można wreszcie ruszać na północ, w kierunku mostu, który masz wysadzić w powietrze (mapa(3) .
# 11
| # 12
|
Ów sektor strategiczny (1) (#12) jest jednak okupowany przez liczne siły amerykańskie. Zanim więc do niego wtargniesz można przerzedzić szeregi wroga ostrzałem dopiero co zdobytej haubicy (łuna za budynkiem na obrazku to właśnie tenże ostrzał). Jeśli jednak nie udało ci się przejąć haubicy to... będzie trudniej. Ale tylko trochę. Czołgiem (2), z asystą Flakpanzera (3), postaraj się najpierw wykończyć obsadę amerykańskiego ckmu w szopie (4). Po chwili Pz IV (2) może wyłączyć z dalszej walki jankeski moździerz (5), o ile tego nie rozwalił wcześniej ostrzał zdobycznej haubicy. Potem ostrzelaj alianckich spadochroniarzy w budynku (6). Za chałupą znajdziesz nieobsadzone armaty ppanc, które mogą się przydać później do ostrzeliwania "puszek" wroga pchających się na pobliski most (7). Jednocześnie atakuj też piechotą (8).