Misja 4 "Carpiquet: Lotnisko" (2) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
W końcu uda ci się odeprzeć ten niemiecki kontratak na twoje pozycje (mapa(1) , ponosząc minimalne straty (o ile słuchałeś moich rad dot. ustawienia wojsk w obronie). Teraz czas zabezpieczyć lotnisko (mapa(2) , jego hangary i wieżę kontrolną. Zacznij od opanowania punktu strategicznego przy prawym (wschodnim) skraju planszy (#5). 25-funtowa haubica, której stanowisko sugerowałem zbudować sobie saperami wcześniej, jeszcze w czasie trwania niemieckiego kontrataku powinna na "dzień dobry" rozłupać stanowisko fortyfikacyjne Pantherturm (1) strzegące podejścia do punktu strategicznego. Jeśli nie stać cię na haubicę również 3-calowy moździerz (zbudowany przez piechurów przy linii obrony) jest w stanie uporać się z tą przeszkodą. Potem mały "rush" na pozycje Fryców drużynami komandosów i piechoty (2) dowodzonych przez porucznika (3) dającego bonus do ataku i wspieranych przez np. Stuarty (4) (wcześniej ponaprawiaj je ewentualnie saperami), te zaś przez wspomnianych saperów (5). Ostrzelaj ze Stuartów niemiecki samochód pancerny (6), komandosi uzbrojeni w panzerschrecki /granaty ręczne i pochowani za workami z piaskiem mogą pomóc. Wyeliminuj niemiecką piechotę, m.in. pionierów, spod punktu strategicznego (7). Zabezpiecz ów punkt np. oficerem a potem możesz chwilę odpocząć zbierając porzuconą broń ręczną/ppanc i obsadzając pobliskie budynki.
# 5
| # 6
|
Dalszy etap to natarcie na północny-zachód, w kierunku centrum mapy (#6). Znajduje się tam wielki okop z bunkrem (1) pośrodku i kolejnymi dwoma stanowiskami Pantherturm (2 i 3) na obu końcach. Początkowo są one nieobsadzone ale w okopie siedzi piechota Luftwaffe, która tylko czeka abyś się zbliżył i wtedy obsadzi stanowiska fortyfikacyjne rozpoczynając ostrzał. Trzeba zneutralizować te działa i bunkier (mapa(1) . Na początek można przerzedzić trochę szeregi Niemiaszków - zanim obsadzą stanowiska - ostrzałem artyleryjskim 25-funtowej haubicy. Powinieneś mieć możliwość położenia wzdłuż tego niemieckiego okopu "ruchomego wału ogniowego". Ostrzał być może zniszczy także stojącego nieopodal niemieckiego Hummela (4) - samobieżne działo polowe kal. 150mm. To właśnie ono jest odpowiedzialne za nawałę ogniową, która spadła na ciebie w pierwszych minutach wcześniejszego niemieckiego kontrataku. Być może twoja nawała artyleryjska nie rozwali bunkra i stanowisk Pantherturm ale pewnikiem mocno je zdemoluje. Jeśli ciągle nie masz haubicy, to bunkra i jednego ze skrajnych Pantherturmów możesz sięgnąć moździerzem zorganizowanym przez piechotę w okolicy punktu strategicznego, który przed momentem opanowałeś, likwidując klawiszem Delete stanowisko poprzedniego moździerza. Potem przeprowadź natarcie komandosów i piechoty na okop, Stuarty lepiej niech trzymają się z daleka dopóki Pantherturmy odpowiadają ogniem. Bunkier (1) cały czas stoi? Wysadź go w powietrze podkładając pod niego ładunek wybuchowy (5) komandosów.
Teraz trzeba się będzie trochę spieszyć, bowiem otrzymasz kolejne zadanie dodatkowe zestrzelenia trzech szwabskich samolotów (mapa(2) , które opuszczają pobliski hangar (2), wtaczają się na pas startowy kołując w lewo (zachód) i próbując wzbić się w powietrze. A mogą narobić sporych szkód, jeśli im się uda wystartować. Szybko pozbieraj więc walającą się po okolicy broń (szczególnie panzerschrecki), zabezpiecz punkt amunicyjny (3) przy oczyszczonym okopie i ruszaj w stronę hangaru (2). Gdzieś w pobliżu punktu amunicyjnego (3) saperzy mogą zbudować stanowisko kolejnej 25-funtowej haubicy, poprzednie wyburzając Deletem. Haubica przyda się do ostrzału pozostałych hangarów (4) i okolic wieży kontrolnej (5), a także bunkra (6) (drugi jest bardziej na wschód, przy krawędzi planszy). Trzymaj komandosów z dala od bunkra (6), nie zbliżaj się również zanadto do hangaru (2) bo pełno w okolicy Szkopów. Na razie koncentruj się na samolotach (1), nie wdając się w strzelaninę z pozostałymi Frycami. W okolicę bunkra (6), przed hangar (2), możesz także podciągnąć swoje Stuarty (7) by nawalały w startujące samoloty (1). Jeśli masz możliwość produkuj już także czołgi Cromwell (wóz dowodzenia sił pancernych na południu mapy) i zbieraj je w tym miejscu - mogą zacząć bój od zniszczenia bunkra (6). Jeśli któremuś z samolotów (1) uda się mimo wszystko wzbić w powietrze to saperzy mogą - o ile masz jeszcze możliwość - postawić stanowisko 40mm armaty plot Boforsa by go strącić. Gdzieś w pobliżu twoich jednostek bo Henschele lubią je atakować. Jeśli pozostawiłeś obsadzone stanowiska 88mm armat na południu to też będą strzelać do przelatujących samolotów, 20mm działko plot jeszcze dalej na południe (wspominałem o nim na początku) również powinno otworzyć ogień. Chociaż z wątpliwą chyba jednak skutecznością - zdarzyło mi się podczas którejś gry, że jeden, mocno pokiereszowany samolot zdołał wystartować, a potem... po kolei rozbijał mi te 88mm Flaki 36 zanim go ostatecznie nie zestrzelił Bofors.
# 7
| # 8
|
Gdy udało ci się już sfajczyć wszystkie trzy samoloty (mapa(2) pora dokończyć wreszcie dzieła zabezpieczania lotniska (mapa(2) . Można zaatakować jednocześnie każdy z trzech hangarów i wieżę kontrolną, można też uderzyć całością sił na wieżę kontrolną i potem "zwijać" front w kierunku przeciwległej krawędzi mapy. Albo odwrotnie, tzn. uderzyć na zachodzie i odbić w prawo oczyszczając po kolei każdy hangar, a w końcu okolicę wieży kontrolnej lotniska. Zanim przystąpisz do natarcia przywal w w/w cele z haubicy 25-funtowej: "ruchomy wał ogniowy" pociągnięty przez wszystkie hangary powinien mocno dać się Frycom we znaki. Po nim ruszaj do akcji komandosami, zwykłą piechotą i czołgami (dobrze jest mieć jednego-dwa Cromwelle, jeszcze dodatkowo wsparte czołgiem dowodzenia...). W okolicy wieży kontrolnej (#8) uważaj na niem. czołg średni Panzer IV stojący tuż pod punktem strategicznym (1), bunkier z prawej (2), stanowisko ckmu MG-42 po lewej (3). Jakąś przetrzebioną już drużyną możesz obsadzić stanowisko 20mm działka plot (4) by siać spustoszenie. Cromwellem za którym włóczą się saperzy (5), zniszcz najpierw wspomnianego Pz IV (1), najlepiej z boku, potem bunkier (2). Wykończ także piechotę w budynkach (6) za wieżą kontrolną (7). Pamiętaj aby walcząca tutaj twoja piechota motywowana była przez jakiegoś twardego brytyjskiego oficera (8).
Przy dwóch mniejszych hangarach (#9) szukaj osłony dla swoich ludzi gdzie się tylko da, zbieraj każdą broń jaka wpadnie ci w ręce, poza stacjonarną. Komandosi z panzerschreckami i drugi Cromwell naprawiany przez saperów powinny skupić się najpierw na wyeliminowaniu z walki kolejnych dwóch niemieckich czołgów średnich Pz IV z długim działem (1 i 2). Wówczas do akcji może wkroczyć Stuart (3) z amunicją rozpryskową, by pomóc w zwalczaniu szwabskich piechurów kryjących się po hangarach - do hangarów Stuart może nawet wjeżdżać.
# 9
| # 10
|
Przy zachodniej krawędzi planszy (#10) zniszcz ogniem Cromwella (1) bunkier (2) pełen Adolfów, potem przejmij piechotą bądź również ostrzelaj niemiecką kwaterę (3). Zbieraj walającą się na ziemi w białych kółeczkach broń, wspieraj walczącą piechotę porucznikiem.
Potem odbij na północ (#11). Jedynym zadaniem "medalowym" w tej misji jest uratowanie komandosów (mapa(M) , którzy w poprzednim scenariuszu rozgrywanym na tej samej planszy przeprowadzili akcję dywersyjną zniszczenia generatorów (1), a po niej schowali się w budynku (2) obleganym przez Niemiaszków. Staraj się dotrzeć do nich jak najszybciej możesz, zanim padną w swoim Alamo, po drodze wyburzając Cromwellem (3) kolejny bunkier (4).
# 11
| # 12
|
Wjedź na ogrodzony teren na którym stoją generatory i walczą komandosi (#12) dużym wyłomem/bramą, w którym zmieści się Cromwell (1) i mniejszym, z lewej, przeznaczonym dla Stuarta (2). Amunicja rozpryskowa Stuarta (2) szybko uwolni oblężonych komandosów (3) od prześladowców.