Misja 6 "Caen: Do miasta" (1) | Wyzwolenie Caen | Kompania Braci poradnik Kompania Braci: Na linii frontu
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019
Misja 6 "Caen: Do miasta"
Główne zadania: (1) Oczyść teren zamku (2) Zdobądź i obroń punkty zwycięstwa Dodatkowe zadania: (1) Uratuj pozostałe oddziały kompanii B "Medalowe" zadania: (*) Zniszcz Nebelwerfery |
Najpierw masz oczyścić teren zamku (mapa(1) . Rozwal kilka słabych drużyn Fryców (1) na placu, wykorzystuj murki, worki z piaskiem jako osłony dla twoich ludzi (#1). Następne dwa oddziały Niemców najprawdopodobniej wbiegną na dziedziniec dwiema bramami (2 i 3) - przywitaj je ogniem. Wykryjesz również dwa stanowiska moździerzy 81mm - komandosi (4) mogą wrzucić granat w to bardziej na północy, Stuart (5) zaś może szybko podjechać do tego na zachodzie (6) i poczęstować obsadę moździerza pociskiem rozpryskowym. Ewentualnie możesz już na samym początku gry zabrać porzucony moździerz, który leży w pobliżu w białym kółku, lub obsadzić armatę ppanc (7) jedną z drużyn i ostrzelać z niego/niej wspomnianych Niemców. Po walce przejmij oficerem punkt (8) na placu, obsadź tę 50mm armatę ppanc Pak 38, pozbieraj piechurami broń - panzerschrecka (dobry dla komandosów), ckmy MG-42, moździerze 81mm. Za chwilę na zamkowy dziedziniec przybędą brytyjskie uzupełnienia - wóz dowodzenia i drużyna saperów. Załóż obóz, uzupełnij w nim stany osobowe swoich drużyn. Saperzy mogą od razu zacząć wznosić stanowisko 25-funtowej haubicy, gdzieś w tym miejscu (9), czyli w północno-zachodnim rogu dziedzińca, na samym jego skraju.
# 1
| # 2
|
Haubica (1) będzie mogła stamtąd ostrzeliwać stanowiska Nebelwerferów, niem. artylerii rakietowej (#2). Są trzy takie stanowiska, jeśli chcesz dostać medal powinieneś zniszczyć wszystkie Nebelwerfery (mapa(*) . Na ekranie wskazuje je (pi razy drzwi, czyli mniej-więcej) czerwona strzałka (2). Dodatkowo można zorientować się gdzie one dokładnie są po smugach dymu, które powstają gdy Nebelwerfer odpala rakiety. Grzej w to rakietowe dziadostwo kiedy tylko możesz, gdy nie ma akurat innych celów dla haubicy. Acha, by dosięgnąć z tego miejsca wroga będziesz musiał nabyć "pociski artyleryjskie o zwiększonym zasięgu" ze "wsparcia królewskiej artylerii" - stanie się to możliwe po zdobyciu dwóch pierwszych punktów dowodzenia (3). Kolejne dwa które zarobisz sugeruję przeznaczyć na "oficerów obserwacyjnych" - możliwość wezwania przez takiego porucznika czy kapitana wsparcia artyleryjskiego haubic spoza mapy jest tu dosyć cenna. Stanowisko 25-funtówki najpewniej również zostanie przez Nebelwerfery ostrzelane ale w żadnej z moich gier nie zdarzyło się by wrogowi udało się całkowicie zniszczyć haubicę. Poza Nebelwerferami przywalisz stąd m.in. także w okolicę środkowego punktu zwycięstwa (mapa(2 ) (4) - znajduje się tam kilka ładnie zgrupowanych celów (ale o nich później).
Twoja mała armia może wyruszyć z placu zamkowego w dwóch kierunkach: na północ (póki co mniej ważny kierunek) i na zachód. Ten drugi jest ważniejszy bo zadaniem dodatkowym w tej misji jest ocalenie oddziałów z kompanii B (mapa(1) . Tych żółtych sojuszników, którzy wtargnęli do Caen z południowego zachodu. Ruszaj im więc na odsiecz: przyda ci się drużyna zwiadowcza, kilka pododdziałów uzbrojonych w granaty nasadkowe (npl kryje się w budynkach), Stuart, saperzy, oficer i jeden moździerz. Wróćmy jednak na moment jeszcze do kierunku północnego (#3) - w tę stronę wyślij np. drużynę komandosów (1) uzbrojoną w panzerschrecka, wesprzyj ich sekcją zdobycznego ckmu (2) i moździerza (3). Zadaniem tych skromnych sił jest na razie opanowanie pobliskiego punktu paliwowego (4) aby zapewnić ci większe dostawy paliwa (nie zaszkodzi, nie?). Z moździerza (3) przywal w budynek (5) z Frycami, potem w okolicę punktu paliwowego (4) i kawałek dalej na północ - znajduje się tam gniazdo MG-42 (6). Jeśli budynek (5) nie zawalił się w wyniku ostrzału możesz umieścić w nim swój ckm (2). Komandosi (1) będą pewnie musieli zniszczyć czołg (7), który nadjedzie od północy. Potem mogą pomóc zabijać niemieckich piechurów w okolicy punktu paliwowego (4) - najszybciej: obrzucając ich granatami. Gdyby te chojraki (komandosów mam na myśli) poniosły straty wycofuj ich na plac zamkowy, by uzupełnić stan osobowy przy wozie dowodzenia, póki jest jeszcze do niego dosyć blisko.
# 3
| # 4
|
Wojsko, które ruszyło na zachód z pomocą żółtym sojusznikom napotka wroga już w najbliższym sektorze strategicznym (#4). Czego się oczywiście można było spodziewać (. Dokonaj zwiadu oddziałem uzbrojonym w karabin wyborowy (1). Postaraj się wykryć stanowisko niemieckiej armaty ppanc (2) na drodze, chwilę później walnij w nie z moździerza. Nie pchaj się zwiadowcami zbyt daleko bo wlezą pod ogień ckmu (3), który Szwaby rozłożyli po lewej. Podjedź szybko Stuartem (4) i zdmuchnij obsadę MG-42 pociskiem rozpryskowym. Fryców w obu budynkach (5 i 6) najlepiej jest znowu potraktować granatami moździerzowymi, jako że twoja piechota nie bardzo ma się tu gdzie kryć. Dopiero gdy spadnie liczba Adolfów okupujących oba budynki możesz tu podciągnąć drużynę zwiadu i razem ze Stuartem dokończyć dzieła. Oficer może wówczas przejąć punkt strategiczny (7).
Resztę piechoty pchnij dalej na zachód, w kierunku punktu paliwowego (#5). Zasuwaj ulicą tuż przy krawędzi planszy. Drużyna z rkmem (1) może "przygwoździć" ogniem niemiecki samochód pancerny (2), który wjedzie od południa. To stworzy okazję dla saperów (3) by odpalić w pojazd kilka Piatów, niszcząc go. Obiema drużynami szukaj dobrych osłon. Stuart również może podjechać bliżej, by pomóc w tej akcji, a potem wyeliminować pociskiem rozpryskowym obsadę pobliskiego moździerza (4). Zanim ruszysz dalej w kierunku budynków, które widzisz na obrazku, warto je najpierw ostrzelać z moździerza. Sojusznikom pomożesz likwidując Niemiaszków okupujących te budynki ale przede wszystkim obsady kilku ckmów, które mają między chałupami swoje pozycje. Na szczęście na otwartej przestrzeni i dość ciasno więc ostrzał moździerza (albo haubicy) powinien okazać się bardzo pomocny. Tutaj są dwa takie ckmy (5 i 6), by pomóc sojusznikom będziesz musiał rozwalić jeszcze jeden, który znajduje się tuż przy wysokim punkcie amunicyjnym (+16) w kierunku północno-zachodnim. Ruszaj tam dosyć szybko bo im bardziej się guzdrzesz, tym mniej sojuszników ocalisz: liczba przy żółtym kółku z rzymską dwójką po lewej stronie ekranu (7) pokazuje ilu ich jeszcze zostało. Oficer, który porusza się za twoimi piechurami dając im bonusy ofensywne, może na razie zabezpieczyć pobliski punkt paliwowy (8).
# 5
| # 6
|
Przy wysokim (+16) punkcie amunicyjnym (1) na skrzyżowaniu dróg (#6) wystrzelaj obsadę ckmu (2) za workami z piaskiem. Może to zrobić Stuart (3) pociskiem rozpryskowym (4) - i jest to najszybsza metoda - albo możesz obsadzić piechotą jeden z budynków (5) i strzelać się ze Szkopami. Ale to potrwa, a sojuszników (6) będzie w tym czasie ubywać. Po wyeliminowaniu gniazda MG-42 (2) sojusznicy - albo raczej to co z nich zostało - przejdą pod twoją komendę (ich ikony zmienią kolor z żółtego na niebieski , twój). Dostaniesz również posiłki (wóz dowodzenia sił pancernych i dwa czołgi Churchill Crocodile - z miotaczami ognia) oraz porucznika. Tym ostatnim przejmij punkt amunicyjny (1).