Ghost of Tsushima: Żelazny hak (The Iron Hook) solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Żelazny hak. Przystąpienie do tej misji odblokowuje bardzo użyteczny gadżet - linę z hakiem. Jin musi użyć haka do zinfiltrowania mongolskiego fortu i uratowania przetrzymywanych więźniów. Nasza solucja podpowiada jak unikać potencjalnych zgonów wśród sojuszników.
Dotrzyj z Yuną do kuźni
Zadaniem tym możesz zająć się po ukończeniu wszystkich głównych questów opisanych na poprzednich stronach naszego przejścia. Jin musi pomóc wszystkim sojusznikom oraz zająć kuźnię.
Dotrzyj właśnie do kuźni Komatsu Forge. Spotkaj się najpierw z Yuną. Wyrusz następnie do głównego budynku kuźni żeby porozmawiać z Taką. Otrzymasz nowy bardzo ważny gadżet - linę z hakiem (Grapple Hook).
Dotrzyj do klifu
Wyjdź na zewnątrz żeby porozmawiać z Ryuzo. Wyrusz wraz z nim do Fortu Yatate. Wyrusz w konną podróż z Ryuzo. Po drodze dołączy kilku wojowników z ugrupowania Słomianych Kapeluszy. W końcowej fazie podróży musisz dotrzeć już w pojedynkę do klifu znajdującego się na tyłach fortu.
Wdrap się po klifie
Musisz po raz pierwszy zacząć używać liny z hakiem, czyli nowego gadżetu odblokowanego na samym początku misji. Linę z hakiem można aktywować tylko w trakcie wykonywania skoku (czyli po wciśnięciu X) i tylko jeśli pojawi się ikona sugerująca wciśnięcie R2. Lina z hakiem ma 2 główne zastosowania:
- Możesz doskakiwać do poziomych biało-czerwonych zaczepów i huśtać się na nich (przykład na obrazku 1). Początkowo będą to pojedyncze zaczepy, ale w dalszej fazie wspinaczki trzeba np. wykonać dwa skoki w serii.
- Możesz chwytać się biało-czerwonych zaczepów przy pionowych ścianach i wspinać się po nich (przykład na obrazku 2).
Kontynuuj korzystanie z liny z hakiem aż Jin dotrze do punktu widokowego, z którego widać dużą część Fortu Yatate.
Uwolnij 6 więźniów
Fort Yatate to dość rozległa lokacja. Zanim zajmiesz się uratowaniem więźniów powinieneś pozbyć się osobiście wszystkich lub większości Mongołów z pierwszej części obozu. Powodem takiego zachowania jest to, że jeśli zbyt wcześnie uratujesz sojuszników, to zaczną oni podążać za Jinem i brać udział w walkach. Postacie te mogą niestety szybko polegnąć i musiałbyś je ratować poprzez "wskrzeszanie" żeby nie zawalić całej misji.
Zabezpieczanie obozu najlepiej rozpocząć od użycia liny z hakiem do dotarcia do pierwszej wieży obserwacyjnej i pozbycia się łucznika. W podobny sposób zachowuj się też z innymi łucznikami. Używaj skupionego słyszenia do lokalizowania wrogów i zmniejszania ryzyka popełnienia błędu.
Niektórzy wrogowie będą stali blisko siebie i możesz w różny sposób "rozwiązywać" te problemy, np. polegać na 2-3 skrytobójstwach w serii (wymagany zakup umiejętności) czy na bombach podrzucanych w sam środek grupy.
Ciekawym pomysłem na wygranie bitwy jest też uwolnienie kilku niedźwiedzi przetrzymywanych w klatkach w forcie. Pamiętaj jednak o tym żeby po oswobodzeniu niedźwiedzia szybko oddalić się od niego i pozwolić żeby zaczął atakować Mongołów.
Sojusznicy więzieni są parami w 3 różnych klatkach w obozie. Możesz do nich docierać w dowolnej kolejności.
Po uwolnieniu wszystkich więźniów dotrzyj do zatrzaśniętej dużej bramy i aktywuj znajdujący się obok niej alarm. Doprowadzi to do zainicjowania ataku w wykonaniu Ryuzo i jego ludzi.
Pokonaj Mongołów
Otwórz bramę prowadzącą do sąsiedniego obszaru fortu. Musisz tu przystąpić do bezpośrednich walk, tak więc rozważ podmianę stroju np. na samurajską zbroję. Bitwa potrafi być dość chaotyczna - staraj się w miarę możliwości skupiać na 1-2 przeciwnikach żeby zmniejszyć ryzyko, że nie zdołasz uniknąć lub sparować jakiegoś ataku. Tak jak wcześniej pomagaj sobie m.in. bombami, zwłaszcza jeśli grupa Mongołów ustawi się blisko siebie.
Po wygranej bitwie pogadaj z Ryuzo żeby zakończyć quest.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, lina z hakiem, odblokowanie głównego zadania Cień samuraja.