Ghost of Tsushima Iki Island: Jak błyskawica - solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC zawiera opis przejścia misji Jak błyskawica. Solucja wyjaśnia jak pokonać bossa Khunbish.
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC znajdziecie opis przejścia zadania Jak błyskawica (The Lightning in the Storm). Z poniższej solucji dowiecie się jak po raz drugi zinfiltrować Fort Sakai, jak wygrać wszystkie podstawowe walki w forcie, jak uwolnić wszystkich jeńców oraz jak wygrać pojedynek z bossem Khunbishem.
- Nagrody za ukończenie questu
- Spotkanie się z Fune
- Podróż do Fortu Sakai (Travel to Fort Sakai)
- Uwolnienie więźniów na zewnątrz fortu (Free the prisoners outside the fort)
- Wejście do Fortu Sakai (Enter Fort Sakai)
- Uwolnienie więźniów z dolnego fortu (Release the prisoners in the lower fort)
- Pokonanie Mongołów w górnym forcie (Defeat the Mongols in the upper fort)
- Przejście przez bramy tenshu (Advance through the tenshu gates)
- Pojedynek z bossem - Khunbish
Nagrody za ukończenie questu
Quest ten ma do zaoferowania bardzo cenną nagrodę i jest nią sakwa (Saddlebag). Jest ona automatycznie umieszczana na wierzchowcu bohatera i może być używana do transportowania większych ilości przedmiotów - amunicji i obiektów zużywalnych. Po tym jak Jin zużyje zapasy możecie wskoczyć na konia żeby przenieść przedmioty z sakwy do inwentarza głównego bohatera.
Inną unikalną nagrodą jest nakrycie głowy Plemienny Terror (Tribal Terror) - jest to zestaw składający się z hełmu i maski.
Oprócz tego otrzymacie zwiększenie legendy (xp) - większa premia i Fort Sakai stanie się jedną z sojuszniczych lokacji (NPC-e oferujący różne usługi, szybka poróż).
Spotkanie się z Fune
Zadaniem tym możecie zająć się po ukończeniu opowieści Jin z Yarikawy. Musicie porozmawiać z Fune w Schronieniu Fune (Fune's Refuge). Kobieta stoi na balkoniku jednego z budynków w obozie łupieżców. Musicie wejść do budynku, skorzystać z drabiny i przedostać się na balkon od strony dachu. Rozmowa z Fune będzie dotyczyła przejęcia Fortu Sakai pod nieobecność Orlicy i większości mongolskich wojsk.
Podróż do Fortu Sakai (Travel to Fort Sakai)
Musicie po raz odwiedzić Fort Sakai. Nie jest on dostępny jako cel szybkiej podróży, ale możecie wybrać jedną z okolicznych lokacji żeby skrócić czas podróży z kryjówki łupieżców. Tak samo jak wcześniej musicie skorzystać z jedynej dostępnej górnej ścieżki prowadzącej w stronę bramy fortu.
Uwolnienie więźniów na zewnątrz fortu (Free the prisoners outside the fort)
Warto wykorzystać to, że początkowo Mongołowie nie spodziewają się Waszego przybycia i skradać się. Możecie wyeliminować atakiem z zaskoczenia pojedynczych wartowników oraz zaplanować atak na większą grupę Mongołów stojących obok więźniów.
Niezależnie od tego jak rozprawiliście się z przeciwnikami porozmawiajcie z uratowanymi łupieżcami. Zaczną podążać za Jinem i w dalszej części misji możecie spodziewać się szansy przyłączenia wielu kolejnych sojuszników.
Wejście do Fortu Sakai (Enter Fort Sakai)
Pomimo przyłączenia kilku pierwszych towarzyszy rekomendowaną taktyką jest nadal pozostawanie w ukryciu. Radzimy użyć długiego łuku do rozprawienia się z łucznikami z mijanych punktów obserwacyjnych, dzięki czemu nie zaalarmują okolicy. Alternatywnie możecie zakradać się do wież i wykonywać na nich ciche zabójstwa.
Na koniec zostawcie sobie dwóch przeciwników stojących przy dolnej bramie do fortu.
Uwolnienie więźniów z dolnego fortu (Release the prisoners in the lower fort)
Od tego momentu spodziewajcie się już przystępowania do bezpośrednich walk. Tak samo jak w poprzednich tego typu potyczkach starajcie koncentrować się w pierwszej kolejności na eliminowaniu wrogich szamanów po to żeby zaprzestawali zagrzewania okolicznych Mongołów do walki. Dobrym pomysłem jest też atakowanie tych wrogów, którzy zajęci są atakowaniem innych łupieżców.
Klatki z więźniami są zawsze oznaczane - możecie przytrzymywać R2 żeby je otworzyć lub niszczyć bramki atakami kataną. Nie musicie śpieszyć się z ich otwieraniem, bo więzionym osobom nie grozi śmierć. Moga po prostu szybciej dołączyć do walk.
Pokonanie Mongołów w górnym forcie (Defeat the Mongols in the upper fort)
Powinna wyświetlić się cut-scenka z otwarcia bram i pułapki zastawionej przez Mongołów. Wyruszcie w nowe miejsce, w którym czekają Was kolejne starcia. W tej lokacji starajcie się unikać kontaktu z ogniem, a także oprócz atakowania szamanów szybko rozprawiać się z wrogimi łucznikami.
W dalszej fazie bitwy rozglądajcie się za nowymi szamanami, którzy wcześniej nie brali udziału w walkach. Szybko zabijajcie ich na odległość lub w zwarciu.
Przejście przez bramy tenshu (Advance through the tenshu gates)
Musicie kierować się w stronę kolejnej większej bramy w forcie. Po jej otwarciu będzie świadkami nowej halucynacji i spotkacie Khunbisha - jest to bossem, z którym trzeba stoczyć pojedynek.
Pojedynek z bossem - Khunbish
Khubish może okazać się dość wymagającym przeciwnikiem. Domyślnie powinniście korzystać ze zbroi dobrze chroniącej przed otrzymywaniem dużych obrażeń, choć jeśli zaliczyliście już mityczną opowieść Legenda Czarnorękiego Riku (The Legend of Black Hand Riku) możecie rozważyć założenie pancerza Sarugami. Może on Wam pozwolić na szybsze wygranie walki dzięki seriom perfekcyjnych parowań, choć jeśli same parowania słabo Wam wychodzą, to finalny efekt może być odwrotny od zamierzonego i walka może stać się trudniejsza z uwagi na brak możliwości używania zwykłych parowań.
Kluczem do przetrwania tej walki będzie reagowanie na zmianę broni używanych przez bossa poprzez zmieniane na bieżąco aktualnej postawy Jina (przytrzymanie R2 i wciśnięcie przycisku postawy). Możliwe są trzy warianty:
1) Khunbish używa dwóch mieczy do wykonywania ataków - przełączajcie się na postawę kamienia.
2) Khunbish używa miecza z tarczą - przełączajcie się na postawę wody.
3) Khunbish zdejmuje z pleców włócznię i zaczyna z niej korzystać - przełaczajcie się na postawę wiatru.
Khunbish lubi wyprowadzać serie ataków i są to ataki, które mogą być zwykłymi, niebieskimi lub czerwonymi. Najbardziej problematyczne są oczywiście te dwie ostatnie grupy - niebieskie ataki możecie (i powinniście) próbować parować, zaś w przypadku czerwonych jedynym rozwiązaniem jest unik.
Jeśli nie chcecie podejmować bardzo dużego ryzyka, to po wykonaniu zwykłego uniku lub parowania odskakujcie od bossa żeby nie zostać zaskoczonym jego kolejnym atakiem z danej serii.
Najlepszy sposób na szybkie osłabianie Khunbisha to perfekcyjne parowania. Jeśli macie na wyposażeniu rekomendowany pancerz Sarugami, to po każdej takiej akcji będziecie mogli wyprowadzać 2 lub 3 silne ataki, choć nawet jedno perfekcyjne parowanie może jednorazowo odebrać bossowi więcej punktów zdrowia.
Jeśli odniesiecie poważniejsze obrażenia, to szybko oddalajcie się od bossa i zużywajcie hart ducha do regeneracji paska energii.
Starcie z Khunbishem nie zakończy się na arenie. Po tym jak boss znajdzie się na skraju śmierci rzuci się do ucieczki. Wyruszcie za nim pościg, wbiegając do budynku i korzystając z drabiny. Sam pościg jest na szczęście krótki. Po dotarciu na jeden z balkoników załączy się cut-scenka z dopadnięcia i wyeliminowania wielkiego Mongoła.
Quest ten zakończy rozmowa z jednym z łupieżców. Od tej pory Fort Sakai stanie się nową główną bazą wypadową łupieżców. W dzienniku pojawi się nowy główny quest Masakra w wiosce Kidafure (Massacre at Kidafure Village).