Ghost of Tsushima Iki Island: Kapliczka Nakajima (Nakajima Shrine) Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Ghost of Tsushima wyjaśnia gdzie jest Kapliczka Nakajima na wyspie Iki, jak do niej dotrzeć i jakie są powiązane z nią nagrody.
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziecie opis odnalezienia kapliczki Nakajima (Nakajima Shrine) znajdującej się na wyspie Iki z dodatku DLC. Informujemy jak poprawnie przejść przez kolejne obszary wyspy Nakajima (Nakajima Island) oraz jakie nagrody przewidziano za pomyślne dotarcie do kapliczki Nakajima.
- Gdzie jest Kapliczka Nakajima?
- Nagrody za odwiedzenie Kapliczki Nakajima
- Opis dotarcia do kapliczki - wyspa Nakajima
Gdzie jest Kapliczka Nakajima?
Kapliczkę Nakajima (Nakajima Shrine) możecie znaleźć na wyspie Nakajima (Nakajima Island) zlokalizowanej w południowo-wschodniej części wyspy Iki. W miejsce to prowadzi ścieżka i nie musicie używać opcji pływania żeby dotrzeć na Nakajimę.
Nagrody za odwiedzenie Kapliczki Nakajima
Dotarcie do kapliczki wiąże się ze zdobyciem 2 nagród:
- Talizman skradania (Stealth Charm) - jego działanie polega na szybkim skupieniu się na przeciwniku, który zauważył Jina.
- 1x drewno Wax Wood.
Podczas przeprawy przez wyspę Nakajima możecie też odnaleźć inne skarby i najcenniejszym z nich jest zestaw do ozdabiania mieczy (Mashira's Bite).
Opis dotarcia do kapliczki - wyspa Nakajima
Przeprawę rozpoczyna się przy tabliczce, z której dowiecie się, że w pobliżu jest kapliczka Nakajima. Musicie przecisnąć się między skałami tuż za nią.
Podążajcie liniową ścieżką przez las, która doprowadzi Was do kolejnego wąskiego przejścia między skałami.
W kolejnym obszarze należy złapać się zaczepu na drzewie - przytrzymajcie R2 i następnie L2 żeby zacząć przyciągać do siebie linkę. Efektem tego będzie powalenie drzewa.
Wdrapcie się na drzewo i od razu obróćcie się w lewo. Znajduje się tu nowe przejście, które pokazaliśmy na dołączonym obrazku.
Kawałek dalej możecie opcjonalnie zeskoczyć do pokazanego na obrazku dolnego obszaru, w którym jest Chorągwia Sakaiów (Sakai Banner) - jedna ze znajdziek DLC. Pozyskanie tego sekretu nie jest jednak wymagane do zaliczenia kapliczki w 100%.
Idźcie dalej. Musicie dotrzeć do miejsca, w którym Jin może doskoczyć do interaktywnej krawędzi. Przesuńcie się maksymalnie w prawo, przeskoczcie na konar i po wdrapaniu się na niego wykonajcie kolejny skok.
Docelowo dotrzecie do miejsca z małym zbiornikiem wodnym. Zainteresujcie się tu pokazaną na obrazku dziurą, przez którą trzeba się przecisnąć.
Dokładnie na wprost od miejsca przejścia przez dziurę znajdziecie kolejny opcjonalny sekret - zestaw do ozdabiania mieczy (Sword Kit - Mashira's Bite).
Na lewo od miejsca pozyskania zestawu mieczy znajduje się kolejna dziura nadająca się do przeciśnięcia przez nią. Tym razem jest to mini-jaskinia, w której gra na chwilę załączy widok fpp. Nie musicie na szczęście obawiać się tego, że zgubicie się po drodze.
Po wyczołganiu się z jaskini udajcie się w lewo i zainteresujcie się najbliższymi interaktywnymi krawędziami, które pozwalają na rozpoczęcie wspinaczki.
Po znalezieniu się na górze obróćcie się o 180 stopni i przeskoczcie na sąsiednią wysoką półkę, na której powinna przebywać jedna z małpek.
Złapcie się z pomocą liny z hakiem pokazanego na obrazku prawego zaczepu. Przytrzymajcie R2 i następnie L2 żeby powalić drzewo i umożliwić sobie skakanie po drzewach. Ostatni skok z serii pozwoli Wam złapać się interaktywnych krawędzi na pionowej ścianie.
Doskakujcie do wyżej położonych krawędzi, a następnie wykonajcie skok w stronę wystającego konara.
Ustawcie się na konarze w położeniu z powyższego obrazka. Musicie wykonać skok w stronę zaznaczonego zaczepu i złapać się go w locie wciskając R2. Rozbujajcie się na linie i wylądujcie na oddalonej drewnianej ścieżce.
Na wprost od siebie znajdziecie kolejny wystający konar, do którego można doskoczyć. Podciągnijcie się i doskoczcie do wystającej górnej półki (uwaga: gra może źle zaliczyć złapanie się jej jeśli doskoczycie do niej pod złym kątem - celujcie w jej bok).
Przebiegnijcie po deskach i po dotarciu na drugi koniec tej półki zeskoczcie na niższą ścieżkę.
Dotrzecie do nowego zaczepu, za który trzeba pociągnąć, tzn. najpierw przytrzymać R2 i następnie L2. Po tym jak powalicie konar doskoczcie do niego. Wykonajcie daleki skok w stronę sąsiedniego niższego konara i następnie przeskoczcie na nową ścieżkę.
Nieco dalej musicie wskoczyć na kolejny konar. Przed Wami jeszcze dwa skoki (ostatni skok wykonuje się w stronę pokazanych na obrazku desek) i przed każdym z nich obracajcie kamerę w prawo.
Dotrzyjcie do miejsca złapania się pokazanego na obrazku górnego zaczepu. Rozbujajcie się na linie i doskoczcie do sąsiedniej półki. Na prawo od niej są nowe interaktywne krawędzie, których możecie się chwycić i przemieszczać w bok oraz dodatkowo w górę.
Po drodze może załączyć się jedna z halucynacji. Jeśli nie chcecie niepotrzebnie popełnić błędu z racji na ograniczone pole widzenia, to odczekajcie chwilę aż ona ustanie.
Dotrzyjcie maksymalnie w prawo gdzie można opuścić się na skalną półkę. Zbadajcie zasłonięty lewy obszar - główny bohater może w tym miejscu przejść po linie, a następnie po powalonym drzewie.
Obróćcie się w prawo i wykonajcie skok w stronę kamiennych schodów. Wyruszcie liniową ścieżką, która zakłada przeciśnięcie się przez dziurę. Uaktywni się na kilka sekund widok FPP.
Po wyjściu z ciasnego obszaru udajcie się prosto i następnie skręćcie ostro w prawo. Dotrzecie do nowych interaktywnych krawędzi przy zapalonej lampie - wdrapcie się na górę.
Przejdźcie po powalonym drzewie, a powrócicie na główną ścieżkę. Niestety końcowa część ścieżki do kapliczki jest zniszczona i nie próbujcie skakać nad przepaścią, gdyż akcja ta nie ma szans powodzenia.
Zainteresujcie się pokazanym na obrazku dolnym lewym obszarem. Ostrożnie zeskoczcie tu na niższe półki i przejdźcie po kłodzie na drugą stronę.
Dokładnie nad Wami znajduje się nowy interaktywny zaczep, którego można chwycić się z pomocą liny z hakiem. Przyciągnijcie się maksymalnie do niego i wykonajcie skok w stronę prawej interaktywnej krawędzi.
Po wdrapaniu się na nową półkę znajdziecie się obok kapliczki. Możecie już wejść w interakcję z nią żeby odebrać nagrody i uznać tę lokację za zbadaną.
Nie musicie oczywiście opuszczać wyspy tą samą drogą. Możecie wcisnąć R2 żeby szybko przenieść się na plażę lub otworzyć mapę wyspy i użyć szybkiej podróży.