Ghost of Tsushima Iki Island: Błogosławieństwo śmierci - solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC zawiera opis przejścia questu Błogosławieństwo śmierci i walki z finałowym bossem – Orlicą.
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC znajdziecie opis przejścia zadania Błogosławieństwo śmierci (The Blessing of Death). Poniższa solucja wyjaśnia jak wygrywać kolejne starcia w wąwozie Senjo oraz jak pokonać finałowego bossa dodatku Wyspa Iki, którym jest Orlica.
- Nagrody za ukończenie questu
- Odblokowanie questu
- Spotkanie się z Tenzo ze zwiadowcami (Ride with Tenzo to meet his scouts)
- Poszukiwania Orlicy (Look for the Eagle)
- Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
- Dotarcie z Tenzo do wąwozu Senjo (Ride with Tenzo to Senjo Gorge)
- Wejście do kanionu (Enter the canyons)
- Doprowadzenie do konfrontacji z Orlicą (Confront the Eagle)
- Finałowy boss - pierwsza faza pojedynku z Orlicą
- Finałowy boss - druga faza pojedynku z Orlicą
- Epilog: Ostatnie słowa (Epilogue: Last Words)
Nagrody za ukończenie questu
Nagrody przyznawane są za pokonanie Orlicy - końcowego bossa dodatku. Są to:
Maska Orlicy (Mask of the Eagle) - przedmiot ten nie posiada oczywiście żadnych statystyk, uniemożliwia on też korzystanie z osobnego nakrycia głowy
Barwnik zbroi samurajskiego klanu (Samurai Clan Armour Dye)
Oprócz tego otrzymacie Zwiększenie legendy (xp) - większa premia.
Odblokowanie questu
Questem tym możecie zająć się po zaliczeniu głównego zadania Masakra w wiosce Kidafure. Miejsce rozpoczęcia opowieści znajduje się na wzgórzu na południe od Fortu Sakai. Jin spotka się tam z Tenzo i Fune.
Po wysłuchaniu rozmowy nastanie noc. Musicie odejść od ogniska, przy którym główny bohater czekał na Tenzo.
Spotkanie się z Tenzo ze zwiadowcami (Ride with Tenzo to meet his scouts)
Wskoczcie na konia i wyruszcie za Tenzo. Po dotarciu na miejsce musicie porozmawiać z jednym ze zwiadowców.
Poszukiwania Orlicy (Look for the Eagle)
Musicie dotrzeć do miejsca wykonania rekonesansu. Obszar do zbadania pokazuje powyższy obrazek i po wybraniu go załączy się scenka z zauważenia Orlicy i innych Mongołów.
Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
Wyruszcie w stronę mongolskich wojsk. Począwszy od tego miejsca mogą załączać się halucynacje, w których Jin będzie atakowany przez Orlicę. Musicie bronić się, gdyż pomimo tego, że macie do czynienia z halucynacjami bohater może otrzymywać obrażenia:
- próbujcie parować niebieskie ataki Orlicy,
- wykonujcie uniki dla wszystkich czerwonych ataków Orlicy.
Każda tego typu halucynacja po pewnym czasie samoczynnie ustanie. Nie jest wymagane "pokonanie" Orlicy.
Po tym jak wyłączy się halucynacja możecie zajmować się atakowaniem Mongołów. Pamiętajcie jak zwykle o tym żeby priorytetowo traktować szybkie identyfikowanie oraz eliminowanie szamanów. Możecie też łatwiej atakować tych wrogów, którzy są zajęci walką z sojusznikami.
Po wygranej bitwie porozmawiajcie z Tenzo.
Dotarcie z Tenzo do wąwozu Senjo (Ride with Tenzo to Senjo Gorge)
Wskoczcie na konia i rozpocznijcie nową przejażdżkę. W pobliżu napotkacie nowych Mongołów i rozpoczną się kolejne walki. Pamiętajcie, że dysponujecie szarżą konia, która może przydać się do zaatakowania jakiejś większej grupy. Możecie też zeskoczyć z konia na któregoś z mijanych wrogów.
Analogicznie do poprzednich walk skupcie się na zlokalizowaniu szamanów i po zabiciu ich swobodnie wybierajcie kolejne cele do ataku. Podczas walk unikajcie również kontaktu z ogniem.
Po bitwie wysłuchajcie kolejnej rozmowy z Tenzo i Fune.
Wejście do kanionu (Enter the canyons)
Przed Wami długa przeprawa przez kanion, która będzie zakładała eliminowanie kolejnych grup przeciwników.
Spodziewajcie się kolejnych halucynacji, które mogą dotyczyć bronienia się przed Orlicą. Tak samo jak wcześniej wykonujcie parowania (dla niebieskich ataków) lub uniki (dla niebieskich/czerwonych ataków) czekając na zakończenie się danej halucynacji.
W trakcie "zwykłych" starć nie zapominajcie o lokalizowaniu szamanów, którzy mogą stać np. na obrzeżach obszaru walk.
W razie potrzeby bądźcie też gotowi na uratowanie któregoś z poległych sojuszników, ale dopiero po szybkim rozprawieniu się z przeciwnikami z najbliższej okolicy.
Doprowadzenie do konfrontacji z Orlicą (Confront the Eagle)
Po przejściu przez główną część kanionu załączy się rozmowa z Fune i razem z Tenzo wyruszycie na poszukiwania Orlicy.
Zanim wkroczycie do lokacji z obrazka przygotujcie się do finałowego starcia - uleczcie Jina, zapiszcie stan gry oraz załóżcie odpowiedni pancerz:
- Jeśli zaliczyliście mityczną opowieść Legenda Czarnorękiego Riku, to dobrym pomysłem może być założenie pancerza Sarugami, ale tylko jeśli dobrze wychodzi Wam wykonywanie perfekcyjnych uników i parowań (maksymalne ulepszenie tej zbroi zwiększa szanse udanych akcji).
- Jeśli nie zaliczaliście mitycznego questu lub nie chcecie ryzykować, to załóżcie dowolny inny pancerz oferujący np. premie do wytrzymałości na ataki czy zadawanych obrażeń.
Orlica jest finałowym bossem DLC. Będzie to walka jeden na jednego, gdyż Tenzo będzie walczył z inną postacią w tle i obie walki będą całkowicie niezależne od siebie.
Finałowy boss - pierwsza faza pojedynku z Orlicą
Pojedynek z Orlicą składa się z dwóch części, przy czym w obu z nich będzie dysponowała identycznymi atakami.
W trakcie bitwy dbajcie przede wszystkim o dostosowywanie postawy Jina do broni bossa:
- Jeśli Orlica wybierze miecz, to ustawcie jako aktywną postawę kamienia.
- Jeśli Orlica wybierze kostur, to ustawcie jako aktywną postawę wiatru.
Zmian tych musicie dokonywać na bieżąco.
Orlica walcząc mieczem wykonuje serie szybkich ataków, przy czym mogą one być atakami zwykłymi, niebieskimi lub czerwonymi. Spodziewajcie się również tego, że może je ze sobą łączyć w kombinacje ataków.
Orlica walcząc kosturem również może polegać na różnych typach ataków, w tym na takich, które zakładają wykonanie przewrotki połączonej z wyprowadzeniem ciosu. W tym przypadku jednak najczęściej dochodzi do czerwonych ataków.
Przeciwniczka stosuje też ataki dystansowe rzucając w bohatera pojedynczymi pociskami - są to serie 3 ataków. Możecie ich na szczęście łatwo unikać odskakując każdorazowo w bok (czyli łącznie 3 razy).
Podobnie jak w większości innych trudnych walk kluczem do osłabiania Orlicy są parowania oraz ataki po pomyślnych unikach. Jeśli korzystacie z pancerza Sarugami, to w obu przypadkach będziecie mogli liczyć na skuteczniejsze kontry, choć i bez tej zbroi możecie polegać na licznych okazjach do osłabienia przeciwniczki.
Nie zapominajcie o leczeniu Jina, gdyż ataki Orlicy mogą zadawać niemałe obrażenia. Na odnowienie hp decydujcie się po wyraźnym oddaleniu od niej, zwłaszcza jeśli ma wybrany kostur jako aktywną broń.
Pierwsza faza walki zakończy się załączeniem halucynacji, w której pojawi się ojciec głównego bohatera. Nie musicie wykonywać tu żadnych dodatkowych czynności, a po prostu oglądać filmik i czekać na wznowienie konfrontacji.
Finałowy boss - druga faza pojedynku z Orlicą
W drugiej fazie pojedynku musicie pozbawić Orlicę reszty punktów zdrowia. Jak już wspomnieliśmy taktyka walki nie zmienia się pomimo awansowania do nowej części pojedynku, a więc musicie:
- ustawiać odpowiednią postawę w zależności od broni używanej przez Orlicę,
- starać się parować zwykłe oraz niebieskie ataki przeciwniczki,
- starać się wykonywać uniki jeśli parowanie jest niemożliwe (czerwony atak) lub niebezpieczne,
- odskakiwać na boki przy atakach dystansowych Orlicy.
Kontynuujcie walki do momentu pokonania Orlicy i wyświetlenia nowej scenki przerywnikowej.
Po rozmowie z Tenzo główny bohater zdecyduje się skomponować nowe haiku. Możecie do woli wybierać jego fragmenty i nie ma to wpływu na dalsze wydarzenia.
Epilog: Ostatnie słowa (Epilogue: Last Words)
To jeszcze nie koniec DLC, bo będziecie mieli do zaliczenia krótki epilog (Epilogue: Last Words). Musicie po prostu dotrzeć do Schronienia Fune (Fune's Refuge) żeby po raz ostatni w ramach głównego wątku fabularnego spotkać się z Tenzo i Fune. Miejsce spotkania pokazuje dołączony obrazek. Wybór opcji dialogowej podczas rozmowy sam na sam z Tenzo nie jest istotny.
Możecie oczywiście dalej badać wyspę Iki (jak również powracać na Cuszimę) po to żeby zaliczać poboczne questy, odnajdywać znajdźki czy przystępować do pobocznych aktywności.