Ghost of Tsushima: Sekiro - czy to podobna gra? Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2020
Ta strona poradnika odpowiada na dość nietypowe pytanie - czy gry Ghost of Tsushima oraz Sekiro: Shadows of Die Twice są podobne do siebie? Dowiesz się o najważniejszych podobieństwach i różnicach i o tym czy gra studia Sucker Punch ma szanse przypaść do gustu fanom Sekiro.
- Ghost of Tsushima jest grą znacznie prostszą od Sekiro: Shadows Die Twice. Nawet jeśli wybierzesz wysoki poziom trudności nie będziesz musiał spodziewać się regularnych zgonów ani tego, że gra wymusi na tobie perfekcyjne opanowanie mechanik walki. W Ghost of Tsushima w wielu misjach i lokacjach można się ponadto skradać. W Sekiro eliminowanie przeciwników z ukryciu odbiegało się w znacznie mniejszym zakresie.
- Ghost of Tsushima nie posiada dużej liczby obowiązkowych bossów. W trakcie zaliczania głównej fabuły spotkasz ich jedynie trzech, przy czym z jednym z bossów walczy się dwa razy. Konfrontacje z bossami i mini-bossami są częstsze w przypadku ogrywania opcjonalnej zawartości, ale nawet wtedy żadne ze starć nie zaskoczy cię niczym specjalnym. Jest to dobra informacja jeśli częste wymuszone walki z bossami były dla ciebie męczące w Sekiro.
- W Ghost of Tsushima tak samo jak w Sekiro ważnym elementem systemu walki jest parowanie ciosów i dążenie do tego żeby parowania były perfekcyjne. Gra nie jest na szczęście aż tak bezlitosna jak Sekiro i nie blokuje dalszych postępów dopóki nie opanujesz w dużym stopniu systemu walki. Atakowanie wrogów bronią białą jest ponadto tylko jedną z opcji w Ghost of Tsushima. Możesz też m.in. polegać na łuku, nożykach kunai czy bombach.
- W Ghost of Tsushima można do woli zmieniać trudności, zaś w Sekiro tego typu opcja nie była w ogóle dostępna. Co więcej żaden z poziomów trudności nie jest powiązany z trofeami, a więc nie musisz obawiać się utraty szansy odblokowania platynowego trofeum.
- W Ghost of Tsushima nie ma żadnej kary za śmierć. Po ewentualnym zgonie bohatera powrócisz po prostu do ostatniego checkpointu. Punkty kontrolne są tworzone przez grę bardzo często i możesz też tworzyć manualne zapisy.
- W Ghost of Tsushima i w Sekiro można korzystać z liny z hakiem, przy czym w grze Sony gadżet ten używany jest wyłącznie na potrzeby eksploracji świata gry i chwytania się oddalonych zaczepów pomocnych np. przy wspinaczce. Liny z hakiem nie można używać w Ghost of Tsushima na przeciwnikach.
- Ghost of Tsushima w przeciwieństwie do Sekiro ma w pełni otwarty świat. Obie gry kładą jednak duży nacisk na opcjonalną eksplorację badanych lokacji. W Ghost of Tsushima pozwala ona na odnajdywanie licznych skarbów czy unikalnych lokacji.
- W Ghost of Tsushima nie spotyka się żadnych potworów i nie ma też żadnych wątków nadprzyrodzonych. Gra mocno bazuje na prawdziwych wydarzeniach historycznych, choć nie dąży do ich idealnego odtworzenia. Priorytetem dla autorów było napisanie ciekawej fabuły i przygotowanie wciągającego gameplayu.
- Ghost of Tsushima jest grą znacznie prostszą od Sekiro: Shadows Die Twice. Nawet jeśli wybierzesz wysoki poziom trudności nie będziesz musiał spodziewać się regularnych zgonów ani tego, że gra wymusi na tobie perfekcyjne opanowanie mechanik walki. W Ghost of Tsushima w wielu misjach i lokacjach można się ponadto skradać. W Sekiro eliminowanie przeciwników z ukryciu odbiegało się w znacznie mniejszym zakresie.
- Ghost of Tsushima nie posiada dużej liczby obowiązkowych bossów. W trakcie zaliczania głównej fabuły spotkasz ich jedynie trzech, przy czym z jednym z bossów walczy się dwa razy. Konfrontacje z bossami i mini-bossami są częstsze w przypadku ogrywania opcjonalnej zawartości, ale nawet wtedy żadne ze starć nie zaskoczy cię niczym specjalnym. Jest to dobra informacja jeśli częste wymuszone walki z bossami były dla ciebie męczące w Sekiro.
- W Ghost of Tsushima tak samo jak w Sekiro ważnym elementem systemu walki jest parowanie ciosów i dążenie do tego żeby parowania były perfekcyjne. Gra nie jest na szczęście aż tak bezlitosna jak Sekiro i nie blokuje dalszych postępów dopóki nie opanujesz w dużym stopniu systemu walki. Atakowanie wrogów bronią białą jest ponadto tylko jedną z opcji w Ghost of Tsushima. Możesz też m.in. polegać na łuku, nożykach kunai czy bombach.
- W Ghost of Tsushima można do woli zmieniać trudności, zaś w Sekiro tego typu opcja nie była w ogóle dostępna. Co więcej żaden z poziomów trudności nie jest powiązany z trofeami, a więc nie musisz obawiać się utraty szansy odblokowania platynowego trofeum.
- W Ghost of Tsushima nie ma żadnej kary za śmierć. Po ewentualnym zgonie bohatera powrócisz po prostu do ostatniego checkpointu. Punkty kontrolne są tworzone przez grę bardzo często i możesz też tworzyć manualne zapisy.