Ghost of Tsushima: Z ciemności (From the Darkness) solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Z ciemności. To długa misja, która w dużej mierze dotyczy skradania się. Nasza solucja podpowiada jak dotrzeć do pierwszej baszty, jak po cichu zabić wymaganych przeciwników, jak przekraść się do miejsca zatrucia mleka oraz jak wygrać definitywnie pojedynek z bossem Ryuzo.
- Spotkaj się z Yuną
- Zinfiltruj pierwszą basztę Zamku Shimura
- Wyeliminuj Mongołów z pierwszej baszty
- Wykonaj rekonesans
- Przekradnij się przez ogród
- Zatruj sfermentowane mleko Mongołów
- Wejdź do głównej baszty i doprowadź do konfrontacji z Chanem
- Walka z bossem - Ryuzo
Spotkaj się z Yuną
Misja ta automatycznie załączy się po ukończeniu głównego zadania Losy Cuszimy. Nie będziesz mógł w międzyczasie powrócić do swobodnego przemierzania świata gry. Musisz najpierw zaliczyć ten oraz kolejny główny quest. Rozpocznij misję od spotkania się z Yuną.
Od Yuny otrzymasz zbroję ducha, maskę ducha i opaskę ducha. Oczywiście tylko zbroja będzie opisana statystykami. Zdecydowanie radzimy pozostawić ją założoną na potrzeby rozegrania tej misji. Jej najważniejsze cechy to opóźnienie czasu wykrycia bohatera podczas skradania się, zmniejszenie wymaganej liczby zabójstw na zwykłych wrogach do odblokowania postawy ducha, oraz zaoferowanie zwiększonej szansy wywoływania przerażenia wśród atakowanych przeciwników. W opisywanym queście przyda ci się jedynie ten pierwszy bonus.
Zinfiltruj pierwszą basztę Zamku Shimura
Właściwe zadanie zaczniesz rozgrywać po zmroku. W trakcie przechodzenia tej misji musisz pozostawać w ukryciu. Jeśli zostaniesz zauważony to misja nie zakończy się od razu porażką, ale musisz szybko pozbyć się danego przeciwnika zanim zdoła zaalarmować okolicę.
Nie wskakuj do wody, gdyż zakończy to automatycznie misję niepowodzeniem. Skieruj się w prawo, tzn. w stronę mostu ostrzeliwanego przez mongolskich łuczników. Nie wejdziesz bezpośrednio na most, ale będziesz musiał zaliczyć przeprawę w jego najbliższym otoczeniu. Wykonaj skok i złap się pierwszego zaczepu z użyciem liny z hakiem. Doskocz do drugiego zaczepu. Również na nim rozhuśtaj się i doskocz do skał pod mostem.
Przejdź nad wodospadem po powalonym drzewie. Musisz wykonać skok w stronę oddalonego zaczepu i w locie wcisnąć przycisk złapania się go (pokazuje to obrazek). Wdrap się po klifie na wyższą skalną półkę.
W następnej kolejności musisz doskoczyć do widocznych w oddali interaktywnych krawędzi. Zacznij przemieszczać się w bok po ścianie klifu. Po dotarciu do ostatniej krawędzi wykonaj skok w górę połączony ze złapaniem się nowego zaczepu. Dotrzyj dzięki linie z hakiem na wyższą półkę.
Na sam koniec wspinaczki musisz dotrzeć do miejsca z obrazka, wykonać skok z rozbiegu w stronę zaczepu i złapać się go z pomocą liny z hakiem. Rozbujaj się i doskocz do nowej półki. Znajdziesz się tuż po obok otwartej okiennicy pierwszej baszty.
Wyeliminuj Mongołów z pierwszej baszty
Do wyeliminowania są Mongołowie z trzech pięter baszty. Na parterze przebywa dwóch przeciwników. Bezpieczniejszym wariantem jest zaczekanie aż rozejdą się i zakradnięcie się od tyłu do każdego z nich z osobna.
Jeśli posiadasz odblokowaną umiejętność Seria skrytobójstw, to możesz zaczekać aż przeciwnicy ustawią się obok siebie, zbliżyć się do nich i wcisnąć 2x Trójkąt żeby pozbyć się ich obu w ramach dwóch następujących po sobie egzekucji.
Na pierwsze piętro dotrzesz drabiną i przebywa tam 1 przeciwnik. Pomóż sobie skupionym słyszeniem i przystąp do działania gdy wyruszy w przeciwną stronę.
Na drugim piętrze przebywa dwóch Mongołów. Dotarcie do nich korzystając z drabiny może być niebezpieczne, bo jeden z przeciwników co pewien czas spogląda w stronę otworu z drabiną.
Rozwiązaniem tego problemu jest przeciśnięcie się przez otwór w ścianie na pierwszym piętrze i wdrapanie się po niższych fragmentach dachu baszty. Tak samo jak w przypadku przeciwników z parteru możesz zaczekać (w ukryciu) aż Mongołowie się rozejdą lub szybko zakraść się do nich gdy będą stali blisko siebie po to żeby aktywować Serię skrytobójstw.
Wykonaj rekonesans
Miejsce do wykonania rekonesansu znajduje się w jednym z narożników balkonu na drugim piętrze baszty. Tradycyjnie do odnalezienia i zbadania jest kilka obszarów. Najważniejszy z nich pokazuje obrazek - to właśnie tam musisz dotrzeć żeby dodać truciznę do zapasów mleka. Oprócz tego przyjrzyj się ścieżce przez ogród, Słomianym Kapeluszom i fortyfikacjom Mongołów.
Przekradnij się przez ogród
Zeskocz na niższy fragment dachu, ale nie zeskakuj całkiem na dół. Zamiast tego zdecyduj się przejść po pierwszej rozwieszonej linie. Dotrzesz dzięki temu do wieży obserwacyjnej z pierwszym łucznikiem, którego możesz łatwo zabić. Po udanej egzekucji przejdź po drugiej wiszącej linie.
Wyląduj na tyłach namiotu, dzięki czemu znajdziesz się w bezpiecznym miejscu. Załącz na chwilę skupione słyszenie i upewnij się, że nikt nie spogląda w stronę Jina. Wyrusz prosto i przeciśnij się przez dziurę w murze, dzięki czemu dotrzesz do kolejnego obszaru.
Zatruj sfermentowane mleko Mongołów
W nowej lokacji wdrap się na namiot i skorzystaj z kolejnej okazji do przejścia po linie. Pozwoli ci to ominąć niektórych strażników bez konieczności atakowania ich.
Po dotarciu do ostatniego namiotu rozważ zaczekanie na przybycie pojedynczego wartownika z powyższego obrazka i zeskoczenie na niego żeby się go łatwo pozbyć.
Zacznij skradać się w stronę lewego żółtego punktu. Nie powinieneś zostać wykryty jeśli przekradniesz się za plecami podróżującego wartownika w momencie gdy zwrócony on będzie w inną stronę. Udana akcja pozwoli ci zatruć pierwszy zapas mleka.
Obejdź główną część obozu od lewej strony starając się pozostać w cieniu. Ponownie odczekaj na dobry moment i zbliż się do drugiego zapasu mleka. Załączy się cut-scenka z otrucia Mongołów.
Wejdź do głównej baszty i doprowadź do konfrontacji z Chanem
Nie musisz się już skradać. Wykorzystaj okazję do tego, że możesz dobić kilku przeciwników i odnowić dzięki temu hart ducha.
Zanim wejdziesz do głównej baszty załóż dobrą zbroję do walki w zwarciu, gdyż już za chwilę załączy się nowy pojedynek z bossem.
Walka z bossem - Ryuzo
W głównej baszcie na bohatera zamiast Chana będzie czekał Ryuzo. Z postacią tą miałeś już okazję zmierzyć się w pierwszym akcie kampanii. Zasadniczą różnicą w tej walce będzie to, że tym razem będziesz mógł zamordować Ryuzo po wygraniu pojedynku z nim.
Pojedynek ten nie zaskoczy cię niczym nowym w porównaniu do poprzedniego starcia z Ryuzo. Co więcej, zwycięstwo powinno ci przyjść z większą łatwością, a to dlatego, że od czasu ostatniej walki mogłeś zdobyć nowe umiejętności oraz lepsze wyposażenie.
Ryuzo może wyprowadzać:
- Standardowe ataki - Możesz je bezproblemowo blokować lub parować.
- Czerwone ataki - Musisz korzystać z uników lub uskoków żeby nie dać się trafić. Ataków tych nie można blokować ani parować.
- Niebieskie ataki - Domyślnie musisz zachowywać się tak samo jak w przypadku czerwonych ataków, tzn. stosować uniki i uskoki. Wyjątkiem jest sytuacja posiadania odblokowanej umiejętności Nieustępliwe parowanie miecza. Dysponowanie nią pozwoli ci parować niebieskie ataki.
Ryuzo może korzystać z kombinacji ataków. Najważniejsze z nich to:
- Czerwony atak i następujący po nim niebieski atak.
- Czerwony atak i następujące po nim kopaniak oraz 1 lub 2 niebieskie ataki.
Zadbaj zawsze o to żeby po poprawnym uniknięciu czerwonego ataku być od razu gotowym do zablokowania lub (lepiej) sparowania kolejnego ataku / ataków.
Możesz odbierać Ryuzo niewielkie ilości punktów zdrowia wyprowadzając 2-3 ataki po każdym udanym parowaniu. Najszybciej możesz osłabić bossa polegając na perfekcyjnych parowaniach i perfekcyjnych unikach, przy czym musisz oczywiście dysponować umiejętnościami, które pozwalają na stosowanie tych ruchów.
Po pozbawieniu Ryuzo całego paska zdrowia załączy się filmik przerywnikowy, w trakcie którego Jin pozbawi życia dawnego przyjaciela. Za chwilę obejrzysz kolejne cut-scenki, które zakończą ten quest.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, zbroja ducha, maska ducha, opaska ducha odblokowanie głównego zadania Honor i popiół.