Ghost of Tsushima: Honor i popiół (Honor and Ash) solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Honor i popiół. Jest to długa misja kończąca drugi akt kampanii. Z naszej solucji dowiesz się m.in. jak uciec z zamku pozostając niezauważonym, gdzie znaleźć Yunę, jak odzyskać sprzęt Jina oraz jak przejąć kontrolę nad Świątynią Jogaku.
- Opuść budynek
- Ucieknij z Zamku Shimura
- Dotrzyj do konia w stajni
- Dotrzyj do świętego drzewa pozostając niezauważonym
- Kontynuuj poszukiwania
- Zabierz swój sprzęt
- Zbadaj teren
- Dotrzyj do stajni
- Zbadaj zamarznięte jezioro
- Uratuj zakładników z obozowiska wędkarzy
- Przygotuj plan ataku
- Pokonaj Mongołów
- Wykonaj zwiad terenów Świątyni Jogaku
- Pokonaj wodza i jego strażników
Opuść budynek
Misja ta automatycznie załączy się po ukończeniu głównego zadania Z ciemności. Nie będziesz mógł w międzyczasie powrócić do swobodnego przemierzania świata gry, gdyż Jin trafił do niewoli. Musisz najpierw zaliczyć ten quest po to żeby móc odblokować swobodną podróż oraz przystępowanie do pobocznych questów i aktywności.
Zaczekaj aż pojawi się Kenji i przyczyni się do uwolnienia Jina z jego celi. W początkowej części misji musisz skradać się i unikać kontaktu z przeciwnikami, gdyż Jinowi odebrane zostało całe wyposażenie. Tuż obok celi znajdziesz okiennicę pozwalającą wydostać się z budynku więzienia.
Ucieknij z Zamku Shimura
Pamiętaj o tym, że pomimo utraty wszystkich elementów wyposażenia możesz pomagać sobie skupionym słyszeniem do odnajdywania wrogów oraz śledzenia tych postaci, które pozostają w ruchu. Omiń pierwszą grupę przeciwników od prawej strony i dotrzyj do dziury w płocie. Wysłuchaj rozmowy z wieśniakiem na temat sposobu wydostania się z zamku.
Kieruj się w stronę dziury w murze oznaczonej żółtą ikoną. Nowych wrogów obejdź od prawej strony. Po drodze Jin musi między innymi wspiąć się na pokazany na obrazku murek.
Kolejnych wrogów omiń od lewej strony, przekradając się za ich plecami. Pozwoli ci to dotrzeć do dziury w murze z powyższego obrazka.
Po opuszczeniu zamku wszczęty zostanie alarm i nie można było temu zapobiec. Nie jest to oczywiście równoznaczne z tym, że Jin został wykryty. Po prostu wrogowie będą bardziej wyczuleni i zajęci poszukiwaniami bohatera.
Dotrzyj do konia w stajni
W dalszym ciągu musisz skradać się. Nie zeskakuj całkiem na dół. Przeskocz na dach prawego budynku. Zauważ, że rozwieszone tu zostały dwie liny. Możesz po nich przechodzić i dotrzeć dzięki temu do stajni bez ryzyka, że bohater zostanie przez kogoś zauważony.
Do stajni dostań się wskakując przez dziurę w dachu. Zakradnij się do konia bohatera i wskocz na jego grzbiet żeby rozpocząć ucieczkę. Scena ucieczki nie zawiera żadnych interaktywnych momentów i w trakcie jej rozgrywania awansujesz do trzeciego aktu kampanii.
Dotrzyj do świętego drzewa pozostając niezauważonym
Musisz kontynuować podróż pieszo - pozostawaj na głównej drodze, która znajduje się w nowym regionie Kamiagata. Ścieżka doprowadzi cię do Sanktuarium Kin (Kin Sanctuary).
Musisz tu zacząć skradać się, gdyż Jin w dalszym ciągu nie dysponuje żadnymi elementami wyposażenia. Kieruj się początkowo w prawo i regularnie aktywuj skupione słyszenie, bo w okolicy rozstawionych jest wielu Mongołów. Wielu z nich nie rusza się z miejsca, ale są wyjątki od tej reguły. Jeden z przeciwników patrolujących okolicę ma przy sobie pochodnię (pokazuje go obrazek). Przekradnij się obok niego przechodząc przez ruiny jednego z domów.
Kontynuuj obchodzenie świętego drzewa od prawej strony. Natrafisz m.in. na kolejnego przeciwnika z pochodnią i tak samo jak wcześniej zaczekaj aż wyruszy w inną stronę. Docelowo musisz dotrzeć do skał z powyższego obrazka. Wdrap się na nie i dotrzyj do podstawy drzewa. Znajdziesz tam zwłoki nadające się do zbadania.
Kontynuuj poszukiwania
W okolicy znajdziesz kolejne ciała. Wyrusz w ich stronę i zeskocz ze skalnych półek żeby dotrzeć do mniejszej dróżki. Zbadaj tu kolejne zwłoki. Jin zostanie wkrótce trafiony zatrutą strzałką i niestety nie można było temu zapobiec.
Staraj się iść przed siebie aż stracisz przytomność. Yuna uratuje Jina i obudzisz się w nowej lokacji.
Zabierz swój sprzęt
Cały ekwipunek głównego bohatera składowany jest w tym samym pomieszczeniu, w którym Jin się obudził.
Po odzyskaniu i założeniu sprzętu głównego bohatera wyjdź z chatki i dołącz do Yuny stojącej przy wieży obserwacyjnej.
Zbadaj teren
Wyjdź po drabinie na szczyt wieży obserwacyjnej i rozpocznij zwiad. Zainteresuj się widoczną w oddali pagodą. Bohaterowie wybiorą ją jako cel podróży.
Dotrzyj do stajni
Zejdź z wieży i udaj się do stajni. Musisz wybrać nowego wierzchowca na miejsce konia utraconego w końcowej części drugiego aktu. Wybór konia nie wpłynie oczywiście w żaden sposób na dalszy przebieg rozgrywki.
Zbadaj zamarznięte jezioro
Wyrusz we wspólną podróż z Yuną. Musicie dotrzeć do zamarzniętego jeziora Jogaku Temple Lake.
Dotrzyj do miejsca przeprowadzenia kolejnego rekonesansu. W tym przypadku zanteresuj się dwoma obszarami na brzegu zamarzniętego jeziora - obozem wędkarzy z przetrzymywanymi cywilami oraz alarmem.
Uratuj zakładników z obozowiska wędkarzy
Do tego celu misji powinieneś podejść w podobny sposób do innych zadań i lokacji, w których konieczne było ratowanie zakładników. Staraj się jak najdłużej działać z ukrycia - zakradaj się do przeciwników lub eliminuj pojedynczych wrogów na odległość polegając na łuku.
Wykrycie Jina jest równoznaczne z tym, że niektórzy wrogowie będą starali się zabić więźniów. Szybko atakuj przeciwników, nad głowami których pojawią się ikony czaszki, czy to w walce w zwarciu czy na odległość korzystając z łuku. Po zabezpieczeniu okokicy uwolnij wieśniaków przetrzymywanych w zrujnowanej chatce.
Przygotuj plan ataku
Dotrzyj do nowego oznaczonego przez grę punktu widokowego, z którego widać zamarznięte jezioro oraz okupowaną przez Mongołów świątynię. Odnajduj interaktywne obszary do zbadania - wóz z czerwonymi beczkami oraz łuczników stojących na brzegu.
Po wykonanym zwiadzie podejdź do znajdujących się obok fajerwerków i odpal je żeby zwrócić na siebie uwagę przeciwników.
Pokonaj Mongołów
Pozostań na brzegu, z którego wykonywałeś rekonesans. Zaczekaj aż duża grupa Mongołów zbliży się do wozu z czerwonymi beczkami na zamarzniętym jeziorze. Użyj wtedy łuku żeby trafić w jedną z beczek i doprowadzić do dużej eksplozji.
Po rozpoczęciu właściwych walk możesz zachowywać się na dwa sposoby:
- Kontynuować ostrzał z brzegu - Pamiętaj o tym żeby w przerwach pomiędzy korzystaniem z łuku chować się za dużymi przeszkodami. Celuj też w pojedyncze czerwone beczki.
- Wyruszyć w stronę przeciwników i pokonać ich w bezpośredniej walce - To lepszy wariant jeśli duże problemy sprawiają ci wrodzy łucznicy.
Wykonaj zwiad terenów Świątyni Jogaku
Po wygranej bitwie wyrusz wraz z Yuną w stronę Świątyni Jogaku (Jogaku Temple) gdzie przebywali pokonani przed chwilą przeciwnicy. Na teren świątyni możesz przedostać się wspinając przy pokazanym na obrazku zamarzniętym wodospadzie.
Pokonaj wodza i jego strażników
W górnej części świątyni przebywa liczna grupa Mongołów. Jeśli dobrze się ustawisz, to możesz wyzwać ich na pojedynek poprzez uaktywnienie prowokacji. W przeciwnym razie zaatakuj ich w dowolny sposób - jako że przeciwnicy nie będą początkowo świadomi obecności Jina warto skorzystać z bomb.
Po rozpoczęciu walk warto skupić się na przeciwnikach strzelających zatrutymi pociskami. Jin może zostać zatruty i zacząć szybko tracić punkty zdrowia. Musisz na to zareagować poprzez wyleczenie go (dolny kierunek na krzyżaku).
Dopiero po załagodzeniu zagrożenia ze strony trucizn zajmij się wodzem oraz innymi dużymi przeciwnikami. Jeśli masz możliwość aktywacji postawy ducha lub użycia ofensywnych gadżetów, to skorzystaj z niej.
To niestety kolejna bitwa, w której trzeba ochraniać więźniów. Koniecznie skupiaj się na atakowaniu i odwracaniu wrogów oznaczonych ikoną czaszki. Musisz ich powstrzymywać zanim zdołają zabić którąkolwiek z niewinnych osób. Wygranie bitwy pozwoli ci przejąć kontrolę nad świątynią i zakończyć quest.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, odblokowanie dostępu do regionu Kamiagata odblokowanie głównego zadania Wilki u bram.
Ważna uwaga - Jin nadal nie może powracać do regionów Izuhara i Toyotama, gdyż aktualnie znajduje się na wygnaniu. Musisz ukończyć kolejny główny quest Wilki u bram, dzięki czemu odblokowane zostanie przejście do poprzedniego regionu. Pozwoli ci to na nowo swobodne podróżować po całym świecie (także z użyciem opcji szybkiej podróży), a nie tylko po regionie Kamiagata.