Ghost of Tsushima: Nowy horyzont (A New Horizon) solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia głównego zadania Nowy horyzont. Misja ta zakłada stoczenie kilku większych bitew. W naszej solucji zamieściliśmy informacje jak dotrzeć do Fortu Ito, jak pozbyć się wszystkich Mongołów z fortu i jego okolic, a także jak rozpalić latarnię morską przy forcie.
- Przygotuj konia w stajni
- Wyrusz w podróż z Lordem Shimurą
- Oczyść drogę do latarni morskiej
- Podróżuj dalej z Lordem Shimurą
- Dotrzyj do alarmu Mongołów
- Dotrzyj do bramy wejściowej z Lordem Simurą
- Dotrzyj do latarni morskiej
Przygotuj konia w stajni

Zadanie to rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu głównej misji Cień samuraja i jest swego rodzaju wprowadzeniem do drugiego regionu mapy świata - Toyotama. Po obejrzeniu cut-scenek wyrusz z Yuną w stronę warowni. Po dotarciu na miejsce pogadaj z Lordem Shimurą.
Zanim opuścisz okolice warowni możesz opcjonalnie pogadać z sojusznikami przebywającymi w okolicy - Ishikawą, Kenjim, Taką oraz Panią Masako. Na terenie warowni odnajdziesz też wszystkich najważniejszych handlarzy. Po załatwieniu wszystkich spraw udaj się do swojego konia. Pogadaj z Yuną i wskocz na konia.
Wyrusz w podróż z Lordem Shimurą

Podążaj za wierzchowcem, którego dosiada Lord Shimura. W trakcie przejażdżki będą pojawiały się opcje dialogowe, przy czym ponownie nie odgrywają one istotnej roli.
Docelowo musisz dotrzeć na otwartą przestrzeń sąsiadującą z płonącymi budynkami. Shimura zauważy w oddali mongolski patrol i postanowi go zaatakować.
Oczyść drogę do latarni morskiej

Wrogów możesz zacząć atakować nie schodząc z konia, aczkolwiek nic złego nie wydarzy się jeśli dobrowolnie z niego zeskoczysz lub jeśli zostaniesz zrzucony po tym jak ktoś uderzy twojego wierzchowca.
Licz się z tym, że niektórzy z napotykanych łuczników mogą wypuszczać kilka strzał w serii. Jest to istotna nowość w stosunku do wrogów z pierwszego regionu Cuszimy. Bądź gotowy do umiejętnego unikania lub parowania kilku strzał pod rząd.
Podróżuj dalej z Lordem Shimurą

Po rozprawieniu się z przeciwnikami powróć do konia i dokończ wraz z Lordem Shimurą podróż do zajmowanego przez Mongołów Fortu Ito.
Zacznij od przystąpienia do walk z przeciwnikami rozstawionymi przy głównej bramie oraz tymi, którzy dotrą w to miejsce po rozpoczęciu walk. Nie musisz ochraniać Lorda Shimury - będzie sobie doskonale radził. W trakcie walk uważaj m.in. na nowe psy obronne, które łatwo mogą ugryźć Jina jeśli powiedzie się ich czerwony atak.
Dotrzyj do alarmu Mongołów

Wkrocz przez główną bramę na teren Fortu Ito. Wyrusz w stronę lokacji z alarmem i zacznij atakować przebywających w pobliżu kolejnych przeciwników.
W walkach będą brali udział więksi wrogowie (tzw. brutes) i jeśli odblokowałeś już postawę księżyca to warto korzystać z niej w trakcie walk z nimi. Na szczęście skuteczne są też np. kunai, dzięki którym możesz łatwo wystawiać tych wrogów na ataki kataną.
Dotrzyj do bramy wejściowej z Lordem Simurą

Po pozbyciu się wrogów okupujących fort wycofaj się do bramy wejściowej do Fortu Ito. Musisz rozprawić się z mongolskimi posiłkami, które pojawiły się przy forcie. Uważaj w tej konkretnej bitwie na żółtych przeciwników, którzy mogą podrzucać bomby - oddalaj się szybko od miejsc, w których będą one lądowały.
Dotrzyj do latarni morskiej

Latarnia morska Akashima Lighthouse sąsiaduje z zabezpieczonym przed kilkoma chwilami fortem. Zacznij od zbliżenia się do niej i wysłuchania rozmowy. Wejdź do latarni i przedostań się na jej szczyt. Rozpal ogień w latarni morskiej.
Po powrocie na dół wysłuchaj rozmów z wieśniaczką oraz z mnichem Norio. Wyrusz za Norio w stronę północnej bramy. Niedługo po dotarciu do niej quest zakończy się.
Nagrody za ukończenie misji: Zwiększenie legendy (xp) - większa premia, odblokowanie głównego zadania Wiadomość w płomieniach, odblokowanie głównego zadania Mury Yarikawy, odblokowanie głównego zadania Duchy przeszłości, odblokowanie nowych pobocznych zadań ważnych NPC-ów w regionie Toyotama.