Ghost of Tsushima Iki Island: Dziedzictwo Kazumasy Sakaia - opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Ghost of Tsushima zawiera opis przejścia mitycznej opowieści Dziedzictwo Kazumasy Sakaia z DLC wyspa Iki (do zdobycia Końska zbroja).
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Dziedzictwo Kazumasy Sakaia (The Legacy of Kazumasa Sakai)
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima możecie znaleźć opis pobocznego questu Dziedzictwo Kazumasy Sakaia (The Legacy of Kazumasa Sakai) powiązanego z dodatkiem Iki Island. W naszej solucji objaśniamy jak dowiedzieć się o istnieniu końskiej zbroi Sakaiów oraz jak poprawnie zbadać cmentarzysko statków z zamiarem odnalezienia wspomnianego artefaktu i zaliczenia mitycznej opowieści.
- Nagrody za ukończenie mitycznej opowieści
- Odblokowanie questu
- Zakradnięcie się do obozu i wysłuchanie reszty opowieści (Sneak into the camp to hear the rest of the story)
- Odnalezienie końskiej zbroi Kazumasy Sakaia (Find the horse armour of Kazumasa Sakai)
- Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
- Rozmowa z ocalałymi (Speak to the survivors)
Nagrody za ukończenie mitycznej opowieści
Główna nagroda za zaliczenie tego mitycznego questu to Końska zbroja Sakaiów (Sakai Horse Amour), którą odnajduje się na pokładzie jednego ze statków z cmentarzyska okrętów. Jest ona automatycznie zakładana na konia głównego bohatera. Pozwala ona zadawać większe obrażenia dzięki wyprowadzaniu konnych szarż i dodatkowo zmniejsza ryzyko spadnięcia z wierzchowca w wyniku wrogich ataków. Warto korzystać z szarży za każdym razem gdy podczas podróżowania na koniu zauważycie przed sobą grupę przeciwników.
Dodatkowa nagroda to zwiększenie legendy (xp) - średnia premia.
Odblokowanie questu
Zadanie to możecie odblokować odwiedzając Ukryty obóz (Sheltered Campsite) zlokalizowany na wschodnim brzegu wyspy Iki, w sąsiedztwie zatoki Zasho Bay.
Wybierzcie opcję dołączenia do osób siedzących przy ognisku i wysłuchania opowieści Jiro. W trakcie jej opowiadania główny bohater zaprotestuje po wysłuchaniu fragmentu opowieści na temat jego ojca i ujawni swoją prawdziwą tożsamość. Zostaniecie wypędzeni z obozowiska.
Zakradnięcie się do obozu i wysłuchanie reszty opowieści (Sneak into the camp to hear the rest of the story)
Zbadajcie obszar na lewo od przejścia pilnowanego przez osoby z obozowiska. W miejscu z obrazka możecie przecisnąć się pod wrakiem.
Dotrzyjcie do miejsca podsłuchania drugiego fragmentu opowieści. Po tym jak dowiecie się o wraku statku i zaginionej końskiej zbroi powróćcie na plażę tą samą drogą.
Odnalezienie końskiej zbroi Kazumasy Sakaia (Find the horse armour of Kazumasa Sakai)
W celu odnalezienia końskiej zbroi wymagane będzie przeszukanie cmentarzyska statków na terenie zatoki (obszar badań zaznaczony na mapie świata). Celem podróży będzie pokazany na powyższym obrazku statek ze sztandarem rodu Sakaiów. Niestety nie możecie się od razu wdrapać na jego pokład. Konieczne okaże się zaliczenie dłuższej przeprawy przez cmentarzysko i opisaliśmy ją poniżej.
Rozpocznijcie w pobliżu pokazanego na obrazkach większego wraku statku. Możecie dopłynąć w to miejsce bez żadnych przeszkód i wyjść z wody żeby znaleźć się na skałach obok wraku.
Wskoczcie na pokład dużego statku, przejdźcie do jego najwyższego punktu w przedniej części i przeskoczcie na pokazaną na obrazku rozwieszoną linę. Zacznijcie po niej przechodzić. Kawałek dalej możecie przeskoczyć na drugą linę.
Wykonajcie skok na większą skalną półkę, a następnie wdrapcie się na najbliższy maszt jednego z wraków. Przejdźcie na jego drugi koniec i wykonajcie skok w stronę kolejnych wysokich skał.
W kolejnym obszarze użyjcie liny z hakiem na maszcie - musicie przytrzymać najpierw R2 i następnie L2. Spowoduje to jego przekrzywienie.
Powróćcie po udanej akcji na górną półkę. Zauważcie, że możecie użyć liny z hakiem na końcowej części masztu i rozbujać się. Wykonajcie skok i złapcie się w locie widocznego w oddali drugiego zaczepu. Przyciągnijcie się do niego żeby wdrapać się na nową stabilną półkę.
W kolejnej lokacji docelowo musicie przepłynąć przez pokazany na obrazku otwór.
Traficie do większego obszaru i zainteresujcie się najpierw wrakiem po lewej stronie. W miejscu z obrazka możecie złapać się zaczepu i zacząć przyciągać do siebie linkę żeby zniszczyć podporę i zmienić położenie wraku.
Możecie już wskoczyć na przekrzywiony przed chwilą wrak i pobiec na jego przeciwległy koniec. Na nowej skalnej półce znajdziecie maszt i po dotarciu do jego końcowej części złapcie się zaczepu. Musicie rozbujać się na linie i doskoczyć do nowego zbiornika znajdującego się za skałami.
W nowej lokacji zainteresujcie się pokazanym na obrazku lewym masztem. Musicie w poznany już sposób go przekrzywić, tzn. złapać się go z pomocą linki z hakiem i zacząć przyciągać do siebie linkę.
Musicie teraz powrócić do poprzedniego obszaru i zlokalizujcie w tym celu dwa otwory, przez które można przepłynąć (większy drugi otwór pokazuje obrazek 1). Dotrzyjcie ponownie do miejsca, w którym wcześniej wykonaliście skok na linie. Dzięki przekrzywieniu masztu możecie wykonywać kolejne skoki (obrazek 2) i docelowo dotrzeć na pokład większego statku.
Musicie powalić maszt na dużym wraku i do zrealizowania tego planu posłuży Wam oczywiście linka z hakiem (przytrzymanie R2 i L2).
W tym samym czasie powinna załączyć się jedna z halucynacji. Jeśli chcecie uniknąć problemów np. z wpadnięciem do wody podczas wykonywania ważnych czynności, to zaczekajcie po prostu chwilę na zakończenie halucynacji.
Wskoczcie na duży powalony maszt i zacznijcie podróżować po nim w stronę małej skalnej półki. Następnie przejdźcie na rozwieszoną linę i kontynuujcie przemarsz. W oddali będzie już widzieli wspomniany wcześniej statek ze sztandarem rodu Sakaiów, który jest ostatecznym celem podróży.
Począwszy od tego miejsca musicie unikać wielkich fal rozbijających się o skały, bo mogą one zepchnąć Jina do wody i zmusić go do powtórzenia części przeprawy. Schemat działania jest następujący:
- ustawiacie się jak najbliżej skał, o które rozbijają się fale,
- czekacie na kolejną falę,
- wykonujecie skok w stronę półki w momencie gdy fala rozbija się o nią,
- jak najszybciej wykonujecie kolejną czynność żeby uciec ze skał przed pojawieniem się kolejnej fali.
W przypadku pierwszej skalnej półki musicie po wylądowaniu na niej od razu wykonać skok i złapać się górnego zaczepu (powyższy obrazek).
Rozbujajcie się na linie, ale z kolejnym skokiem poczekajcie do momentu pojawienia się fali. Po tym jak wylądujecie na kolejnej małej półce wykonajcie skok w stronę rozwieszonej liny i wciśnijcie R2 żeby się jej złapać. Wdrapcie się na tę linę i wyruszcie dalej.
Idźcie po linie i zbliżcie się do dwóch skalnych półek, o które rozbijają się fale. Pierwszy skok wykonajcie dokładnie w momencie uderzenia fali po to żeby mieć jak najwięcej czasu na kolejne akcje. Musicie dotrzeć do pokazanych na obrazku większych skał.
Znajdziecie się dokładnie pod wrakiem statku Sakaiów. Próba przejścia po powalonym maszcie zakończy się niepowodzeniem, bo złamie się on pod ciężarem bohatera.
Udajcie się w prawo i zbadajcie pokazaną na obrazku ścieżkę prowadzącą na tyły wraku.
Dotrzyjcie do rozwieszonej liny i przejdźcie po niej żeby zbliżyć się do półki z obrazka 1.
O skalną półkę rozbijają się fale, tak więc tradycyjnie zaczekajcie na idealny moment do wykonania kolejnego ruchu. Po wylądowaniu na półce szybko zwróćcie się w stronę wraku i złapcie górnego zaczepu (obrazka 2). Możecie się już podciągnąć i przedostać się do wraku z końską zbroją.
Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
Końską zbroję będziecie mogli od razu przetestować na grupie Mongołów, którzy pojawili się na plaży. Celujcie z końską szarżą w większe grupy. W zależności na ile pozwolą Wam zapasy hartu ducha (Resolve) postarajcie się zaatakować w ten sposób co najmniej 2-3 razy żeby łatwo rozprawić się z niektórymi przeciwnikami.
W końcowej fazie walk będziecie prawdopodobnie musieli osobiście uporać się z pozostałymi Mongołami.
Rozmowa z ocalałymi (Speak to the survivors)
Spotkanie z osobami z obozu kończy ten quest. Możecie wybrać dowolną opcję dialogową i nie wpłynie to na nagrody przyznane za zaliczenie opowieści.