Ghost of Tsushima: Prolog solucja, opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2020
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima znajdziesz szczegółowy opis przejścia prologu kampanii. Jest to pierwszy główny quest gry. W trakcie zaliczania prologu trzeba trochę walczyć oraz skradać się. Czeka cię także samouczek z podstaw walk na miecze. W końcowej części prologu czeka boss Khan, aczkolwiek nie będzie to pełnoprawne starcie z bossem.
- Bitwa z Mongołami
- Znajdź swoją katanę
- Flashback - samouczek z walki na miecze
- Podążaj za Yuną
- Wybierz konia
- Dotrzyj do zamku z Yuną
- Przeprawa przez zamek
- Boss - Khotun Khan
- Schowaj się w trawie
Bitwa z Mongołami
Początek gry jest bardzo liniowy. Wyrusz na koniu w stronę plaży, na której przebywają Mongołowie. Możesz atakować ich nie schodząc z konia. Bohater po kilku chwilach zostanie z niego zrzucony.
Zacznij podążać pieszo za Lordem Shimurą i innymi samurajami. Możesz eliminować po drodze pojedynczych Mongołów, przy czym z większością z nich uporają się sojusznicy. Jin zostanie trafiony strzałami. Po obejrzeniu cut-scenki wciśnij X żeby spróbować zabrać katanę.
Znajdź swoją katanę
Jin obudzi się w małym obozowisku. Bohater jest chwilowo bezbronny i oznacza to, że nie możesz zostać wykryty przez Mongołów, bo w przeciwnym razie quest zakończy się niepowodzeniem. Możesz opcjonalnie obejrzeć rzeczy z obozowiska.
Wyrusz w stronę wioski i przeciśnij się między skałami. Poruszaj się w pozycji przykucniętej (wciśnij prawą gałką analogową) i nie zbliżaj się do napotykanych Mongołów. Po drodze możesz opcjonalnie zbadać ślady stóp na błocie. Wejdź do chatki i przeszukaj ją żeby zdobyć i założyć uszkodzoną zbroję (Broken Armor).
Spróbuj wyjść z chatki, a załączy się cut-scenka z pierwszego spotkania z Yuną. Musisz podążać za Yuną i w dalszym ciągu całkowicie unikać wykrycia. Trzymaj się blisko Yuny i zatrzymuj się, jeśli wyda ci takie polecenie. Przeczołgaj się po drodze pod chatkami (wciśnij R2 żeby przejść do widoku fpp).
W obszarze z obrazka trzymaj się blisko Yuny i nie pozwól na to żeby znacznik wykrycia zmienił swój kolor z białego na żółty.
Kawałek dalej musisz po raz pierwszy wdrapać się na dach jednego z budynków (wciśnij X po wychyleniu lewej gałki w górę). Przekradaj się po kolejnych dachach aż dotrzesz na piętro jednej z chatek. Możesz tu po raz pierwszy zacząć rozglądać się za zapasami (Supplies) i innym opcjonalnym lootem.
Zejdź na dół i wydostań się z budynku przez mały otwór w ścianie. Dotrzyj do kolejnego budynku, wskocz do środka przez zniszczoną okiennicę i znajdź swoją katanę.
Flashback - samouczek z walki na miecze
Będziesz sterował młodym Jinem, który pod czujnym okiem swojego wujka - Lorda Shimury - nauczy się podstaw ze staczania walk z użyciem katany.
- W pierwszej części samouczka nauczysz się szybkich ciosów (Kwadrat), silnych ciosów (Trójkąt) oraz pchnięć kataną (przytrzymaj Trójkąt). Wybór opcji dialogowej po ukończeniu pierwszego treningu nie odgrywa żadnej roli.
- W drugiej części samouczka nauczysz się przełamywania obrony i ogłuszania (stagger) przeciwników - najpierw wciśnij Trójkąt i po tym jak Shimura zostanie "ogłuszony" wciśnij szybko Kwadrat.
- W trzeciej części samouczka nauczysz się blokowania ciosów (przytrzymaj L1).
- W czwartej części samouczka nauczysz się leczenia postaci - musisz wcisnąć dolny kierunek na krzyżaku pada i mieć wystarczająco dużo hartu ducha (resolve) żeby "sfinansować" tę operację. Po więcej szczegółów zajrzyj na osobną stronę Leczenie i hart ducha.
- W piątej części samouczka nauczysz się parowania ciosów. Musisz w tym celu wcisnąć L1 tuż przed tym jak atak dosięgnie bohatera. Wymaga to oczywiście pewnego treningu. Zaletą samouczka jest to, że w przypadku zbyt wczesnego lub zbyt późnego wciśnięcia L1 nie otrzymasz obrażeń.
- W szóstej części samouczka nauczysz się unikania "czerwonych ataków". Musisz jednocześnie wychylić gałkę analogową (np. w bok lub do tyłu) i wcisnąć Kółko. Po udanym uniku wciśnij Kwadrat żeby wykonać kontratak. Warto dodać, że w dalszej części gry możesz odblokować zdolność pozwalającą parować czerwone ataki.
- Po odbyciu wszystkich lekcji czeka cię ostatnia próba. Są to minizawody kto jako pierwszy zada pięć poprawnych ciosów. Jeśli nie chcesz ryzykować, to stosuj bloki i uniki zamiast podejmowania prób parowania ataków mistrza.
Po powrocie do teraźniejszości pozbądź się pojedynczego przeciwnika z chatki. To bardzo łatwy pojedynek, ale w razie potrzeby wykonaj poprawny unik.
Podążaj za Yuną
Wyrusz dalej za Yuną. Po drodze będziecie napotykali Mongołów i w tym przypadku starcia z nimi są już obowiązkowe. Wykorzystuj wiedzę pozyskaną dzięki zaliczeniu samouczka, a w szczególności unikanie i parowanie ciosów.
Kieruj się wraz z Yuną w stronę stajni gdzie do pokonania będzie jeszcze jedna grupa Mongołów. W razie odniesienia obrażeń nie zapominaj o wciskaniu dolnego kierunku na krzyżaku, by się wyleczyć.
Wybierz konia
Po walkach pogadaj z Yuną w stajni. Musisz wybrać 1 z 3 koni i będzie to ostateczny wybór, tzn. wybrany koń pozostanie już z tobą do samego końca kampanii. Wierzchowce różnią się wyłącznie umaszczeniem i nie mają odmiennych statystyk. Wybranemu wierzchowcowi musisz nadać imię i decyzji tej również nie można później zmienić.
Dotrzyj do zamku z Yuną
Po wyświetleniu cut-scenki akcja przeniesie się w pobliże zamku Kaneda - Castle Kaneda. Zbliż się do zamku gdzie trzeba zaliczyć samouczek z inicjowania i wygrywania prowokacji - Stand-Offs:
- Przeciwników można wyzywać na pojedynek tylko jeśli nie zauważyli jeszcze bohatera. Musisz wcisnąć górny kierunek na krzyżaku.
- Po tym jak wrogowie podbiegną przytrzymaj Trójkąt.
- Nie puszczaj Trójkąta dopóki przeciwnik stojący przed Jinem nie rozpocznie swojego ataku. Jeśli dobrze wykonałeś akcję, to zginie on w wyniku pojedynczego cięcia kataną. Jeśli puściłeś Trójkąt w złym momencie, to Jin odniesie duże obrażenia.
W dalszej fazie gry element ten zostanie rozbudowany - niektórzy wrogowie będą symulowali wykonanie ataku, zaś Jin będzie mógł pozbyć się kilku przeciwników w serii.
Przeprawa przez zamek
Pozbądź się pozostałych Mongołów i wyrusz do kolejnych obszarów zamku. Po drodze czekają cię nowe rodzaje zagrożeń:
- Przeciwników z tarczami musisz wybijać z rytmu i ogłuszać (stagger) wykonywaniem silnych ataków (Trójkąt). W dalszej części gry poznasz też specjalną postawę do lepszego radzenia sobie z nimi.
- Musisz unikać strzał wystrzeliwanych przez łuczników. Każdy łucznik wydaje okrzyk tuż przed wypuszczeniem strzały - wciśnij Kółko żeby wykonać unik i dać się trafić. Szybka eliminacja łuczników zawsze powinna być twoim priorytetem. W dalszej fazie kampanii nauczysz się umiejętności odbijania strzał.
Na nowym moście po raz drugi do rozegrania jest prowokacja. Zadbaj ponownie o to żeby puścić Trójkąt w idealnym momencie.
Boss - Khotun Khan
Najważniejszą informacją jest to, że Khana na obecnym stadium kampanii nie możesz pokonać. Nie czeka cię więc żaden pełnoprawny pojedynek z przywódcą mongolskiej armii. Możesz co najwyżej spróbować go trochę przedłużyć.
Khan będzie blokował twoje ciosy oraz wyprowadzał własne "czerwone ataki", których unikanie jest bardzo problematyczne nawet polegając na opcji uniku. Walka ta ma jedno zakończenie - Jin przegra ją i spadnie z mostu.
Załączy się kolejny flashback. Ta sekwencja nie posiada żadnych elementów walki. Musisz po prostu wziąć udział w ceremonii pogrzebowej sterując młodym Jinem.
Schowaj się w trawie
Po tym jak powrócisz do sterowania dorosłym Jinem zacznij podążać za podmuchami wiatru. "Doprowadzą cię" one do ukrywającej się w lesie Yuny. Kucnij w wysokiej trawie żeby uniknąć wykrycia przez mongolski patrol.
Po tym jak wrogowie oddalą się wciśnij lewy kierunek na krzyżaku żeby przywołać swojego konia. Po zaliczeniu krótkiej przejażdżki i dotarciu na dużą polanę quest zakończy się.
Nagrody za ukończenie misji: Odblokowanie mapy świata (będą na niej widoczne m.in. nowe główne questy), odblokowanie głównego zadania Kodeks wojownika, odblokowanie głównego zadania Opowieść Senseia Ishikawy.