Ghost of Tsushima Iki Island: Masakra w wiosce Kidafure - opis przejścia Ghost of Tsushima poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC zawiera opis przejścia wszystkich bitew głównej misji Masakra w wiosce Kidafure.
Ostatnia aktualizacja: 24 sierpnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Ghost of Tsushima Iki Island DLC znajdziecie opis przejścia zadania Masakra w wiosce Kidafure (Massacre at Kidafure Village). Z naszej solucji dowiecie się m.in. jak przeprowadzić rekonesans w wiosce, jak wygrać wszystkie bitwy z Mongołami oraz jak uwolnić jeńców przetrzymywanych przez jedną z grupą Mongołów.
- Nagrody za ukończenie questu
- Porozmawianie z Fune (Speak with Fune in her refuge)
- Zbadanie obszaru i zaplanowanie zasadzki (Survey the area to plan the ambush)
- Dotarcie do fajerwerków i dołączenie do zasadzki (Reach the fireworks to join the ambush)
- Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
- Uwolnienie więzionych łupieżców (Free the captive raiders)
- Doprowadzenie łupieżców z powrotem do wieży (Lead the raiders back to the tower)
- Dotarcie do obszaru walk (Reach the encounter area)
Nagrody za ukończenie questu
Jedyną nagrodą za odblokowanie tej misji jest Zwiększenie legendy (xp) - większa premia.
Porozmawianie z Fune (Speak with Fune in her refuge)
Na potrzeby rozpoczęcia tego zadania musicie powrócić do Schronienia Fune (Fune's Refuge) i zainicjować rozmowę z Fune w głównej chacie. Możecie wybrać dowolną opcję dialogową podczas spotkania.
Dodatkowa podpowiedź - W queście tym może przydać się zbroja konia będąca nagrodą za ukończenie mitycznej opowieści Dziedzictwo Kazumasy Sakaia (The Legacy of Kazumasa Sakai) i jej omówienie znajdziecie w osobnym rozdziale solucji. Dobrze byłoby zająć się nią w pierwszej kolejności.
Zbadanie obszaru i zaplanowanie zasadzki (Survey the area to plan the ambush)
Akcja automatycznie przeniesie się do sceny jazdy konno w stronę tytułowej wioski Kidafure, w pobliżu której już wkrótce rozpoczną się intensywne walki. Na terenie wioski możecie znaleźć sporo wartościowych zapasów.
W celu rozpoczęcia zwiadu wdrapcie się na wieżę obserwacyjną w wiosce.
Do zbadania są:
- linia drzew widoczna w oddali,
- zabudowania obok dużego drzewa,
- fragment otwartej przestrzeni niedaleko mostu (najbliżej wieży).
Musicie następnie zaczekać na nastanie nocy kiedy to rozpoczną się wszystkie walki.
Dotarcie do fajerwerków i dołączenie do zasadzki (Reach the fireworks to join the ambush)
Musicie wskoczyć na konia bohatera i po raz pierwszy wyruszyć do miejsca, w którym wybuchły fajerwerki - jest tam do stoczenia pierwsza bitwa.
W początkowej części walk bardzo może Wam pomagać szarża konia - celujcie zawsze w grupę Mongołów i wciskajcie L1 żeby uderzyć w nich z dużą szybkością. Są duże szanse, że część z nich od razu zginie lub odniesie poważne obrażenia.
Z Mongołami nie musicie cały czas walczyć pozostając na koniu. Najlepiej jest po zbliżeniu się do któregoś z przeciwników wcisnąć przycisk wykonania skoku w jego stronę.
W trakcie bezpośrednich walk tradycyjnie już koncentrujcie się na szamanach i jest szansa, że co najmniej dwóch z nich może stać z dala od walczących postaci. Szybko zajmijcie się nimi (najlepiej z wykorzystaniem łuku) i dopiero wtedy wznówcie atakowanie pozostałych Mongołów. Podczas walk szukajcie okazji do atakowania przeciwników, którzy są zajęci walką z sojusznikami.
W tej oraz kolejnych walkach istnieje ryzyko, że któryś z ważnych sojuszników może polec na polu bitwy. Taką osobę musicie szybko odratować docierając do niej i przytrzymując przycisk leczenia. Decydujcie się jednak na to dopiero gdy okoliczni Mongołowie zostaną wyeliminowani - dobrze jest szybko pozbyć się polegając np. na bombach lub silnych atakach wręcz.
Wygranie walk nie zakończy questu, gdyż pojawią się w oddali kolejne fajerwerki i będziecie musieli wyruszyć do miejsca stoczenia drugiej bitwy.
W przypadku tej bitwy dobrym pomysłem jest użycie łuku na wozach z materiałami wybuchowymi gdy blisko z nich znajdą się Mongołowie. W dalszej części walk możecie szukać okazji do taranowania Mongołów koniem lub pokonywać ich w tradycyjnych walkach, ponownie oczywiście skupiając się najpierw na szamanach.
Po rozprawieniu się z okolicznymi Mongołami do odwiedzenia będzie inna lokacja z fajerwerkami. W tym przypadku nie przystąpicie jednak automatycznie do bezpośrednich walk. Po dotarciu na miejsce ząłączy się cut-scenka i pojawi się możliwość zaskoczenia przeciwników.
Pokonanie Mongołów (Defeat the Mongols)
Pamiętajcie o tym żeby na bieżąco pomagać sobie skupionym słyszeniem (Focused Hearing) po to żeby łatwiej lokalizować Mongołów i nie dać się nikomu zaskoczyć. Odnotowujcie też pozycje wrogich szamanów żeby od razu się nimi zająć lub nieco później.
Macie pełną swobodę wyboru ataków skrytobójczych, broni i gadżetów. W przemieszczaniu się po okolicy mogą pomagać górne półki lub możecie obchodzić obóz Mongołów z różnych stron. Jeśli doszło do bezpośrednich walk, to najpierw zajmijcie się tymi szamanami, którzy jeszcze żyją.
Uwolnienie więzionych łupieżców (Free the captive raiders)
Więzione osoby znajdziecie na terenie obozu, w którym przebywali Mongołowie.
Doprowadzenie łupieżców z powrotem do wieży (Lead the raiders back to the tower)
Pojawią się kolejne fajerwerki i otrzymacie ostrzeżenie o nadciągających mongolskich wojskach. Musicie wycofać się do wioski. Dotrzyjcie tam podróżując konno.
Na terenie wioski do rozegrania będzie trzecia duża bitwa tego questu. Możecie (i powinniście) rozpocząć ją od użycia szarży konia na co najmniej jednej większej grupie przeciwników.
Po tym jak przystąpicie do normalnych walk eliminujcie szybko szamanów, atakujcie Mongołów zajętych walką z sojusznikami i szybko reagujcie jeśli któryś z ważnych sojuszników polegnie na polu bitwy.
Dotarcie do obszaru walk (Reach the encounter area)
Wkrótce zauważycie kolejne fajerwerki i musicie dotrzeć do obszaru rozegrania finałowejczwartej bitwy. Tak samo jak wcześniej warto wspomóc się opcją inicjowania szarży z pomocą konia.
Atakujcie Mongołów z ostatniej grupy, zaczynając od szamanów i następnie szukając okazji do łatwych zabójstw. Musicie walczyć do momentu, w którym niedobitki oddziału Mongołów rzucą się do ucieczki. Nie trzeba ruszać za nimi w pościg. Quest zakończy cut-scenka z udziałem Tenzo. Odblokowany zostanie nowy główny quest Błogosławieństwo śmierci (The Blessing of Death).