Diablo 2 Resurrected: Słowa runiczne - zasady i cechy Diablo 2 Resurrected poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected opisujemy czym są Runy, jakie mają cechy oraz jakie są zasady korzystania z nich.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2021
Na poniższej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected znajdziecie listę wszystkich dostępnych słów runicznych dla broni i pancerzy oraz podstawowe informacje na temat tworzenia słów runicznych.
Słowa runiczne to temat, który musi znać każdy gracz, który ma zamiar spędzić więcej czasu z Diablo 2 Resurrected. Słowa dają ogromne bonusy, nierzadko także specjalne umiejętności lub aury, także dla Waszych sojuszników. Wiele buildów posiada dedykowane przedmioty, które powinny być używane dla maksymalizacji charakterystyki postaci. Jednakże znalezienie run do słów nie jest łatwe. Im wyższy poziom trudności oraz bohatera, tym łatwiej Wam będzie odnaleźć rzadkie runy.
Ze słów runicznych warto zacząć korzystać już na wczesnych etapach gry - niektóre słowa są dostępne już na poziomi +10 postaci, a nieczęsto możecie znaleźć równie mocny przedmiot losowo w świecie gry.
Zasady jakie dotyczą słów runicznych:
- Aby ułożyć słowo runiczne w przedmiocie, nie może być to przedmiot: magiczny, rzadki, z zestawu (zielone), wytworzony ani unikalny.
- Przedmiot może być wyjątkowej lub złej jakości, a nawet eteryczny. Takie przedmioty (i z gniazdami) są widoczne na ziemi jako szare. Takie bronie często można znaleźć na stojakach w niektórych lochach.
- Przedmiot musi być właściwego typu - jeśli dane słowo dedykowane jest dla miecza jednoręcznego, nie może być to buława.
- Przedmiot musi posiadać właściwą ilość gniazd (niektóre słowa są dwu lub nawet pięciowyrazowe). Nie możecie jednak posiadać więcej gniazd (jeśli chcecie ułożyć słowo z dwóch run, nie możecie posiadać trzech gniazd).
- Układanie słowa polega po prostu na przenoszeniu run na wole pola przedmiotu - runy muszą być jednak ułożone we właściwej kolejności.
- W grze występuje 78 słów runicznych, z czego większość przeznaczona jest dla wysokopoziomowych postaci.
Runy można ulepszać do wyższego poziomu - innej runy. Aby poznać listę dostępnych przepisów na ulepszenia, sprawdźcie wcześniejszą stronę poradnika: Runy - zasady i lista.
Niektóre słowa runiczne posiadają nietypowe cechy, poniżej opisane zostały najbardziej problematyczne z nich:
- Zwiększenie poziomu umiejętności / nowe umiejętności (Oskills) - następuje albo dla wszystkich umiejętności, jeśli nie wskazano inaczej, albo tylko dla określonej klasy i/lub grupy umiejętności. Nie oznacza to, że nabędziecie umiejętność innego bohatera grając inną klasą. Są jednak wyjątki - w kilku przypadkach możecie otrzymać bonusy innych klas - takie jak otrzymywanie Aur czy zaklęcia Teleportacja w zbroi Enigma. Szansa na wywołanie zaklęcia losowego dotyczy każdego bohatera, podobnie z zaklęciami posiadającymi ładunki. Te umiejętności, których może używać każdy noszący przedmiot zapisane zostały jako dostępne dla każdego w opisie przedmiotów.
- Otwarcie rany - otrzymujecie procentową szansę na zadanie wrogowi otwartej rany: spowoduje to jego krwawienie przez 8 sekund. Ilość traconego przez wroga zdrowia zależy od poziomu Waszego i potwora. Na 50 poziomie przeciwnik może tracić około 100 pkt zdrowia / sekundę. Warto wiedzieć, że efekt jest dwukrotnie słabszy na silniejszych przeciwnikach (bossach / unikalnych) oraz gdy jest zadawany bronią dystansową.
- Druzgocące Uderzenie - bardzo silna umiejętność, która zabiera przeciwnikowi 25% aktualnego poziomu zdrowia. Szansa na jej wywołanie jest losowa, określona procentowo. Silniejsze potwory i bossowie otrzymują połowę obrażeń (czyli 12.5% ich aktualnego zdrowia) - połowę obrażeń zadają także ataki dystansowe.
- Zabójcze Uderzenie - cecha broni, która pozwoli każdemu bohaterowi wyprowadzić atak z procentową szansą na zadanie podwójnych obrażeń.
- Spoczywanie w pokoju - cecha ta znaleziona przy niektórych broniach oznacza, że pokonani przeciwnicy nie będą mogli zostać ożywieni, a ich ciała nie mogą być wykorzystane przy innych umiejętnościach bohaterów i wrogów. Niepożądane w przypadku Nekromanty czy Barbarzyńcy przeszukującego ciała.
- Nie można zamrozić - pozwala Wam uzyskać cechę niepozwalającą wrogowi Was zamrozić. Oczywiście nadal będziecie otrzymywać obrażenia od zimna, jeśli wróg się nim posługuje.
- Ładunki - niektóre przedmioty oferują czary do rzucania przez każdego, kto posiada przedmiot. Dostępne są one wtedy jak normalna umiejętność, jednak często są poddane limitowi wykorzystania - ładunkami. Możecie je sprawdzić najeżdżając na przedmiot i sprawdzając liczbę przy nazwie umiejętności.
- Kradzież zdrowia / many - Wasze ataki będą wykradały dodatkowo zdrowie i manę przeciwnikowi i przekazywały Wam.
- Promień światła - jest to po prostu cecha, która wskazuje, ile obszaru wokół bohatera jest podświetlonego. Niemal ignorowana cecha.
- Odrzucenie - dodatkowa cecha broni, która pozwala Wam odrzucać przeciwników po trafieniu na kilka metrów. Nie zawsze jest to pożądana cecha.
- Wymagania -x% - obniża wymagania do użytkowania przedmiotów o wskazany procent. Pozwala to zaoszczędzić trochę punktówatrybutów, by móc przekazać je do innego atrybutu lub pozwoli wcześniej użytkować przedmiotu nim osiągnięcie wskazany poziom atrybutów.
- Niezniszczalny - przedmiot nie traci wytrzymałości: jest niezniszczalny.