Diablo 2 Resurrected: Runy - zasady i lista Diablo 2 Resurrected poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected przedstawiliśmy wszystkie dostępne w grze słowa runiczne oraz najważniejsze informacje na ich temat.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2021
Poniższa strona poradnika do Diablo 2 Resurrected wyjaśnia jakie są dostępne runy w grze, do czego służą i jakich efektów dostarczają. Znajdziecie tu również listę wszystkich run i reprezentację ich wartości.
Runy - czym są, jak działają
W Diablo 2 Resurrected chcąc ulepszyć swoją postać, najłatwiej zrobić to nabywając lepszy ekwipunek - bronie, pancerze czy biżuterię. Możecie to zrobić poprzez szukanie przedmiotów, nabywanie ich drogą hazardu lub poprzez ulepszanie przedmiotów z wolnymi gniazdami. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest wykorzystywanie run i słów runicznych - które nie są niczym innym, jak runami ułożonymi w odpowiedniej kolejności w przedmiocie. Co musicie wiedzieć o runach:
- Określone runy posiadają szansę na znalezienie - dlatego na pewnym etapie będziecie mieli wiele run niskiego poziomu, które nie mają znacznej wartości i niską przydatność. Pierwsze runy znajdziecie już w akcie 1.
- W grze wieloosobowej runy często są używane jako waluta.
- Możecie używać run bez układania słów - jednak to pełne słowa dają największe bonusy.
- Możecie łączyć pojedyncze runy i kamienie / klejnoty w jednym przedmiocie
- Runy znajdują zastosowanie także w craftingu - przy generowaniu magicznych przedmiotów innego poziomu, szczególnie talizmanów i biżuterii.
- Nigdy nie sprzedawajcie run u handlarzy - mają bardzo niskie ceny.
- Runy możecie zamienić na inne w Kostce Horadrimów używając odpowiednich receptur.
- Runy leżące na ziemi mają kolor pomarańczowy.
Informacje szczegółowe na temat słów runicznych, znajdziecie na kolejnej stronie Słowa runiczne - zasady i lista.
Lista run i receptury na zamianę
W grze dostępnych jest aż 33 typów run. Poniżej ich lista oraz cechy, a także receptury, jak ulepszyć runy w ich wyższe odpowiedniki.
- Poziom bohatera (określany czasem także jako Clvl) to poziom bohatera, jaki musi osiągnąć, by móc użytkować przedmiotu z tą runą. Wraz z poziomem będzie także rosnąć szansa na znalezienie run bliższych poziomowi gracza.
- Gdzie szukać - lokacja oraz poziom trudności, na których macie największą szansę na znalezienie runy - podpowie Wam również, czy na obecnym poziomie, na którym się znajdujecie, macie szansę celować w możliwość utworzenia wybranego słowa runicznego.
- Wymagania (ulepszanie) - informacja o tym, jakich run (i ewentualnie kamieni szlachetnych) potrzebujecie, by wytworzyć wskazaną runę. Przedmioty te łączycie w Kostce Horadrimów).
- Efekty - czyli jakie bonusy generuje runa włożona w wolne pole przedmiotu. W zależności od tego czy jest to broń, czy pancerz (hełm / zbroja / tarcza, czasem tarcza posiada inny efekt - uwzględnione w tabelce), inne bonusy są otrzymywane. Słowa runiczne dostarczają zupełnie inny zestaw bonusów niż samodzielnie dobierane runy.
Nazwa i poziom | Gdzie szukać | Wymagania (ulepszanie) | Efekty |
El (11) | Akt 2 | - | Broń: +50 Skuteczność ataku, +1 do Światła Pancerz: +15 do obrony, +1 do Światła |
Eld (11) | Akt 2 | 3x El | Broń: +75% Obrażeń i +50% Skuteczność ataku przeciwko Nieumarłym Pancerz: zmniejsza zużycie Wytrzymałości o 15% Tarcza: +7% do Blokowania |
Tir (13) | Akt 2 | 3x Eld | Broń / pancerz: +2 Many za zabicie |
Nef (13) | Akt 2 | 3x Tir | Broń: Odepchnięcie Pancerz: +30 do Obrony (przeciw atakom dystansowym) |
Eth (15) | Akt 3 | 3x Nef | Broń: -25% Obrony celu Pancerz: Regeneracja many +15% |
Ith (15) | Akt 3 | 3x Eth | Broń: +9 do maksymalnych Obrażeń Pancerz: 15% Obrażeń przekształconych w Manę |
Tal (17) | Akt 3 | 3x Ith | Broń: 75 Obrażeń od Trucizny celu przez 5 sekund Pancerz: +30% odporności na Truciznę Tarcza: +35% odporności na Truciznę |
Ral (19) | Akt 3 | 3x Tal | Broń: +5-30 Obrażeń od Ognia Pancerz: +30% Odporności na Ogień Tarcza: +35% Odporności na Ogień |
Ort (21) | Akt 4 | 3x Ral | Broń: +1-50 Obrażeń od Błyskawic Pancerz: +30% Odporności na Błyskawice Tarcza: +35% Odporności na Błyskawice |
Thul (23) | Akt 4 | 3x Ort | Broń: +3-14 Obrażeń od Zimna Pancerz: +30% Odporności na Zimno Tarcza: +35% Odporności na Zimno |
Amn (25) | Akt 4 | 3x Thul + nadkruszony topaz | Broń: +7% kradzieży Zdrowia na uderzenie Pancerz: Atakujący cierpi 14 pkt Obrażeń |
Sol (27) | Akt 4 | 3x Amn + nadkruszony ametyst | Broń: +9 do Minimalnych Obrażeń Pancerz: -7 otrzymywanych Obrażeń |
Shael (29) | Akt 5 | 3x Sol + nadkruszony szafir | Broń: +20 do Szybkości ataku Pancerz: Odzyskiwanie równowagi +20 Tarcza: Szansa na blok +20 |
Dol (31) | Akt 5 | 3x Shael + nadkruszony rubin | Broń: 25% na spowodowanie Ucieczki potwora Pancerz: +7 Odnawianie Zdrowia |
Hel (brak) | Akt 1 (poziom Koszmar) | 3x Dol + nadkruszony szmaragd | Broń: -20% do wymagań (broni / pancerza) Pancerz: -15% do wymagań |
Io (35) | Akt 1 (poziom Koszmar) | 3x Hel + nadkruszony diament | Broń / Pancerz: +10 Żywotności |
Lum (37) | Akt 2 (poziom Koszmar) | 3x Io + topaz ze skazą | Broń / Pancerz: +10 Energii |
Ko (39) | Akt 2 (poziom Koszmar) | 3x Lum + ametyst ze skazą | Broń / Pancerz: +10 Zręczności |
Fal (41) | Akt 3 (poziom Koszmar) | 3x Ko + szafir ze skazą | Broń / Pancerz: +10 Siły |
Lem (43) | Akt 3 (poziom Koszmar) | 3x Fal + rubin ze skazą | Broń: +75% Złota z potworów Pancerz: +50% Złota z potworów |
Pul (45) | Akt 4 (poziom Koszmar) | 3x Lem + szmaragd ze skazą | Broń: +75% Obrażeń, +100 Skuteczność ataku przeciw Demonom Pancerz: +30% do Obrony |
Um (47) | Akt 4 (poziom Koszmar) | 2x Pul + diament ze skazą | Broń: 25% na efekt Otwarcie rany Pancerz: +15% do wszystkich Odporności Tarcza: +22% do wszystkich Odporności |
Mal (49) | Akt 5 (poziom Koszmar) | 2x Um + topaz | Broń: uniemożliwia potworom leczenie Pancerz: -7 Obrażeń Magicznych |
Ist (51) | Akt 5 (poziom Koszmar) | 2x Mal + ametyst | Broń: +30% szansy na znalezienie Magicznego Przedmiotu Pancerz: +25% szansy na znalezienie Magicznego Przedmiotu |
Gul (53) | Akt 1 (poziom Piekło) | 2x Ist + szafir | Broń: +20% do Skuteczność ataku Pancerz: +5 Maksymalnej Odporność na Trucizny |
Vex (55) | Akt 1 (poziom Piekło) | 2x Gul + rubin | Broń: 7% kradzieży Many Pancerz: +5 Maksymalnej Odporność na Ogień |
Ohm (57) | Akt 2 (poziom Piekło) | 2x Vex + szmaragd | Broń: +50% Obrażeń Pancerz: +5 Maksymalnej Odporność na Zimno |
Lo (59) | Akt 2 (poziom Piekło) | 2x Ohm + diament | Broń: 20% szansy na Zabójcze Uderzenie Pancerz: +5 Maksymalnej Odporność na Błyskawice |
Sur (61) | Akt 3 (poziom Piekło) | 2x Lo + topaz bez skazy | Broń: 20% szansy na Oślepienie wroga Pancerz: +5% poziomu Many Tarcza: +50 pkt. poziomu Many |
Ber (63) | Akt 3 (poziom Piekło) | 2x Sur + ametyst bez skazy | Broń: 20% szansy na Druzgocące Uderzenie Pancerz: Obrażenia zmniejszone o 8% |
Jah (65) | Akt 4 (poziom Piekło) | 2x Ber + szafir bez skazy | Broń: Ignoruje Obronę potwora Pancerz: +5% poziomu Zdrowia Tarcza: +50 pkt. poziomu zdrowia |
Cham (67) | Akt 4 (poziom Piekło) | 2x Jah + rubin bez skazy | Broń: 32% szansy na Zamrożenie potwora na 3 sekundy Pancerz: Bohater nie może zostać Zamrożony |
Zod (69) | Akt 5 (poziom Piekło) | 2x Cham + szmaragd bez skazy | Dla każdego przedmiotu: Niezniszczalność |