Diablo 2 Resurrected: Barbarzyńca - umiejętności Diablo 2 Resurrected poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Diablo 2 Resurrected uzyskacie informacje na temat umiejętności klasy Barbarzyńca oraz buildów, jakie skutecznie można komponować z ich użyciem.
Ostatnia aktualizacja: 30 września 2021
Na tej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected, znajdziecie informacje o umiejętnościach dostępnych dla klasy bohatera Barbarzyńca.
Barbarzyńca posługuje się niemal dowolną bronią dostępną w grze, jednak najlepiej wybrać daną specjalizację. Kategorie umiejętności dzielą się na pasywne - mistrzostwa - poprawiają władanie bronią, okrzyki, które wpływają na zachowanie wrogów oraz klasyczne umiejętności bojowe - te wzmacniają ataki w sposób aktywny. Jest to najwolniejsza postać, jeśli chodzi o poruszanie się, jednocześnie najwytrzymalsza (życie / obrona). Najważniejsze umiejętności:
- Rozkazy,
- Odnajdywanie przedmiotów,
- Okrzyk bojowy,
- Wrodzona odporność,
- Szał bitewny,
- Trąba powietrzna.
Warto zapoznać się z powyższymi umiejętnościami przed analizą buildów i budową postaci.
Umiejętności bojowe
Poziom 2 - Odrzucanie
Banalna umiejętność - nieznacznie odrzuca wroga przy ataku, który jest nieco wzmocniony względem ataku bez umiejętności. Ma sens przy walce z użyciem broni dystansowych, nie sprawdza się przeciwko przeciwnikom walczącym na dystans. Zużycie many: 2.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Dodatkowe obrażenia | +1 | +20 | +1 |
Bonus obrażeń podstawowych | +50% | +145% | +5% |
Bonus celności | +20% | +115% | +5% |
Początkowa umiejętność, bardzo tania w użyciu. Lepiej sprawdzi się, gdy używacie wolnych broni, a przeciwnik szybkiego ataku.
Poziom 6 - Skok
Doskocz do celu lub przeskocz przeszkody / przeciwników. Nieznacznie odrzuca potwory, nie powoduje dodatkowych obrażeń przy doskoku. Umiejętność finalnie służy jedynie do doskoku / odskoku od wrogów i ułatwia podróżowanie po lokacjach.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Dystans skoku (jardy) | 4.6 | 16.6 | +2.6 i maleje |
Poziom 6 - Podwójne uderzenie
Podwójne uderzenie wspomaga walkę dwiema broniami - atak jest szybszy i celniejszy niż atak podstawowy. Przyspiesza eliminację słabych oponentów. Użycie jest tanie: 2 many, może być używane jako atak podstawowy.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Zużycie many | 2 | 0 | -0.25; 0 na poziomie 9 |
Bonus celności | 15% | 110% | +5% |
Warto używać Shift i atakować w miejscu, gdy jesteście otoczeni wrogami, gdyż atak sam wyszukuje przeciwników i jeśli jeden zginie, inny otrzyma obrażenia od drugiego ciosu.
Poziom 12 - Ogłuszenie
Atak chwilowo ogłusza wroga. Jest mało przydatny, chyba że będziecie przełączać się między umiejętnościami. Koszt many: 2.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Czas ogłuszenia (sekund) | 1.2 | 4.5 | +0.2 |
Bonus celności | 15% | 110% | +5% |
Poziom 12 - Podwójny rzut
Używacie dwóch toporków lub noży do rzucania? Ta umiejętność pomaga Wam je poprawić, zwiększając celność. Na dłuższą metę, atak ten staje się za słaby do używania. Koszt many: 2.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 20% | 210% | +10% |
Poziom 18 - Koncentracja
Umiejętność Koncentracja jest bardzo dobrym wyborem: otrzymujecie 3 bonusy przy ataku: do siły, celności ataku, ale także do obrony. Koszt many: 2.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus do obrony | 100% | 290% | +10% |
Bonus obrażeń | 70% | 165% | +5% |
Bonus celności | 60% | 250% | +10% |
Często przy standardowych buildach dla pojedynczej broni: używa się Koncentracji dla obronnych buildów zaś Berserkera dla ofensywnych.
Poziom 18 - Atak z wyskoku
Atak z wyskoku to bardzo dobra umiejętność. Pozwala ścigać szybkich / teleportujących się oponentów, omijać ataki dystansowe lub wskoczyć w środek akcji, by zaatakować atakiem obszarowym. Jeśli wolicie walczyć z pojedynczymi przeciwnikami, także znajdziecie zastosowanie dla tej umiejętności. Dystans skoku jest dużo większy niż zwykłego Skoku. Koszt many: 9.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus obrażeń | 100% | 670% | +30% |
Bonus celności | 50% | 335% | +15% |
Siła ataku jest umiejętnością jest kalkulowana na podstawie broni trzymanej w lewej ręce - bronie dwuręczne będą miały przewagę w sile ataku niż dwie bronie.
Poziom 24 - Szał bitewny
Docelowa umiejętność - obok Trąby powietrznej - dla buildów Barbarzyńcy wykorzystującego dwie bronie. Kluczowa dla efektywności broni jest Zręczność (celność ataku), ponieważ każdy trafiony cios wzmaga szybkość bohatera (kumulacja Zwiększonej szybkości ataku). Koszt many: 3. Czas trwania: 6 sekund.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Zwiększenie szybkości ataku | 7% | 7-42% | +6% do max |
Bonus szybkości | 47% | 47%-171% | +21% do max i maleje |
Bonus obrażeń | 90% | 185% | +5% |
Bonus celności | 100% | 233% | +7% |
Poziom 30 - Berserker
Zamieńcie 100% obrażeń fizycznych na magiczne - szczególnie przydatne na wysokich poziomach trudności. Wysokie wzmocnienie ataku powoduje, że jest to bardzo silna umiejętność. Nie bez wad: użytkownik nie może wykorzystać bonusów kradzieży zdrowia / many oraz jest w pełni narażony na ataki. Zdejmowane są z użytkownika wszelkie klasy pancerza oraz odporności. Może jednak wciąż blokować ciosy, jeśli dzierży tarczę. Koszt many: 4 pkt.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Długość trwania | 2.7 | 1.3 | -0.3 i maleje |
Bonus obrażeń | 100% | 385% | +15% |
Bonus obrażeń magicznych | 150% | 435% | +15% |
Poziom 30 - Trąba powietrzna
Najsilniejsza umiejętność Barbarzyńcy i lubiana przez graczy. Barbarzyńca wirując przesuwa się zadając obrażenia wrogom wokoło. Umiejętność, gdy aktywowana, blokuje inne interakcje (w tym używanie eliksirów). Możecie atakować wybierając wrogów za cel lub miejsce, które wskażecie. Bohater może odnosić obrażenia, jednak nie może zostać zatrzymany. Jest różnica w szybkości broni oraz zasięgu, dla broni długich (drzewcowe, włócznie) - na szybkość jednak nie wpływają przedmioty zewnętrzne zwiększające szybkość ataku.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Zużycie many | 12.5 | 22 | +0.5 |
Bonus obrażeń | -50% | 102% | +8% |
Bonus celności | 0% | 95% | +5% |
Ze względu na wysokie zużycie many, szczególnie w stosunku do innych umiejętności Barbarzyńcy, nie każdy może sobie na nią pozwolić, jeśli nie przemyślał buildu. Warto wykorzystać bronie i dodatki pozwalające na kradzież many.
Zawołania bitewne
Poziom 2 - Skowyt
Skowyt służy do odstraszania pobliskich, mniejszych potworów. Mało przydatna umiejętność, chyba że zainwestujecie jeden punkt i użyjecie w sytuacjach awaryjny: gdy zostaniecie otoczeni przez wrogów wpadając w pułapkę lub by odgonić się od nich, gdy zyskują przewagę. Koszt many: 4.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Długość działania | 3 | 22 | +1 |
Zasięg działania (jardy) | 16 | 79.3 | +3.3 |
Poziom 2 - Odnajdywanie mikstur
Prosta umiejętność: przeszukaj ciało wroga, by mieć szansę na znalezienie losowej mikstury - zdrowia (60%), many (30%), wzmocnienia (10%). Rozmiar mikstury zależy od Aktu oraz poziomu trudności. W ten sposób możecie trochę zaoszczędzić, lecz finanse nie są tak istotne - częściej przydatne może być znalezienie mikstury, zamiast wracać do obozu. Koszt many: 2.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Szansa na znalezienie | 15% | 84% | +12% i maleje |
Mimo wszystko, nie jest to ciekawa umiejętność i nie naprawi Waszego budżetu.
Poziom 6 - Drwina
Zmusza przeciwników do ataku (wręcz). Pomaga w walce z uciekającymi wrogami i walczącymi na dystans i skuteczniej atakować obszarowo. Dodatkowo obniża atak i celność potworów. Koszt many: 3.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Obniżenie obrażeń | 5% | 43% | +2% |
Obniżenie celności | 5% | 43% | +2% |
Poziom 6 - Okrzyk
Okrzyk wzmacnia obronę na określony czas. Co istotne: jeśli sojusznicy lub najemnicy są w zasięgu działania, także otrzymują premię. Koszt many: 6.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Czas trwania (sekund) | 20 | 210 | +10 |
Bonus obrony | 100% | 290% | +10% |
Poziom 12 - Odnajdywanie przedmiotów
Dzięki tej umiejętności, otrzymujecie możliwość przeszukania zwłok zabitego potwora, by spróbować znaleźć przedmiot. To, jaki przedmiot można odnaleźć zależy od typu potwora (przypomina to drugi drop z potwora - więc czym lepszy / unikalny przeciwnik, tym większa szansa na cenne przedmioty). Umiejętność całkiem przydatna w poszukiwaniu unikalnych elementów wyposażenia. Zwłoki można przeszukać raz i nie nadają się później do innych zastosowań. Jeśli wróg zostanie pokonany generując "uszkodzone" zwłoki (np. eliminacja zamrożonego wroga), nie będą mogły być przeszukane. Koszt many: 7.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Szansa na znalezienie | 13% | 51% | +6% i maleje |
Poziom 18 - Okrzyk bojowy
Umiejętność Okrzyk bojowy jest potężnym debuffem dla wrogów, dotyka ich siły ataku oraz obrony. Nikt nie jest na niego odporny i dotyka każdego w zasięgu (niestety niski). Minusy umiejętności to: niwelowanie efektu innych debuffów (np. Klątw) oraz niska poprawa umiejętności przy jej rozwijaniu. Koszt many: 5.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Długość trwania (sekundy) | 12 | 57.6 | +2.4 |
Zmniejszenie obrażeń | -25% | -44% | -1% |
Zmniejszenie obrony | -50% | -88% | -2% |
Poziom 24 - Rozkazy
Zwiększa maksymalną ilość zdrowia, many i wytrzymałości - lecz jej nie odnawia do maksymalnego poziomu. Działa na sojuszników, więc przydaje się w grze wieloosobowej. Koszt many: 7.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus zdrowia | 35% | 92% | +3% |
Bonus many | 35% | 92% | +3% |
Bonus wytrzymałości | 35% | 92% | +3% |
Czas trwania (sekundy) | 30 | 220 | +10 |
Poziom 24 - Ponury totem
Stwórz totem ze szczątek pokonanego potwora, który odstraszy innych przeciwników. Podobne ograniczenia co Skowyt, ulepszanie zwiększa zasięg. Czas trwania totemu: 40 sekund (czas działania odstraszania realnie krótszy). Koszt many: 4.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Zasięg (jardy) | 2 | 14.6 | +0.6 |
Poziom 30 - Zawołanie bitewne
Ogłusz wrogów i zadaj im obrażenia (działanie obszarowe na bliskim zasięgu wokół Barbarzyńcy). Słaby i kosztowny okrzyk, działanie obszarowe. Słaby na wyższych poziomach, ogłuszenie nie działa efektywnie na mocniejszych przeciwnikach i bossach.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Czas oszołomienia (sekund) | 1 | 4.8 | +0.2 |
Bonus obrażeń | 20-30 | 150-160 | ~+6 do min i max |
Koszt many | 10 | 29 | +1 |
Poziom 30 - Dowodzenie bitewne
Kolejna umiejętność obok Rozkazów, która podnosi parametry bohatera i pobliskich sojuszników. Tym razem podniesione zostają wszystkie umiejętności o 1 pkt. Gdy umiejętność jest na wyższych poziomach, niemal symuluje wyższy poziom bohatera - bardzo przydatna umiejętność, gdy gracz pamięta o jej aktywacji. Koszt many: 11.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Długoś trwania (sekund) | 5 | 195 | +10 |
Mistrzostwa bitewne
Uwaga - używając toporów do rzucania, należy inwestować tak w umiejętność mistrzostwa władania toporami jak i mistrzostwa w rzucaniu.
Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu mieczami
Popraw swoje umiejętności władania mieczami (jedno i dwuręcznymi). Dobrym pomysłem jest wykorzystanie mieczy dwuręcznych (w jednej ręce - talent Barbarzyńcy) i tarczy.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 28% | 172% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu toporami
Talent poprawia umiejętność władania toporami jedno i dwuręcznymi (lub dwoma toporami). W przypadku toporów do rzucania, nie wpływa na rzut.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 28% | 172% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 2 - Mistrzostwo we władaniu buławami
Umiejętność władania buławami poprawia parametry ataku wszelkich broni obuchowych: pałek, buław, młotów, czy nawet różdżek i lasek oraz bereł. Te bronie nie wymagają dużej zręczności.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 28% | 172% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 6 - Mistrzostwo we władaniu bronią drzewcową
Parametr celności dla władania bronią drzewcową jest o 2% wyższy niż innych talentów. Broni wzmacnianych przez tą klasę jest niewiele - nie zaliczają się do niej ani laski, ani włócznie. Znajdziecie tu m.in. berdysze, kosy, wielkie topory czy halabardy. Długie bronie mają większy zasięg.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 30% | 174% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 6 - Mistrzostwo we władaniu włóczniami
Tą umiejętnością wzmocnicie klasę włóczni. Oszczepy także zostaną wzmocnione jednak z wyłączeniem rzutu - tylko atak wręcz. Długie bronie mają większy zasięg.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 30% | 174% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 6 - Mistrzostwo w rzucaniu
Mistrzostwo w rzucaniu poprawia parametry broni miotanych: noży i toporów do rzucania, oszczepów oraz mikstur. Jest rzadko wybierana. Nie wspomaga wymienionych broni, gdy wykorzystujecie atak wręcz.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus celności | 30% | 174% | +8% |
Bonus obrażeń | 28% | 118% | +5% |
Szansa na obrażenia krytyczne | 5% | 29% | +4% i maleje |
Poziom 12 - Zwiększona wytrzymałość
Wytrzymałość wykorzystywana jest jedynie do poruszania się / biegu. Przy większym obciążeniu od ciężkich pancerzy, zużywa się szybciej - Wytrzymałość rośnie jednak także z poziomem bohatera. Parametr ten nie wpływa jednak na walkę, więc z reguły jest pomijany.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus do Wytrzymałości | 30% | 220% | +10% |
Poziom 18 - Skóra z żelaza
Umiejętność poprawia wartość pancerza. Warto inwestować o ile nie używacie błogosławieństw lub umiejętności (jak Berserker czy Okrzyk), które negują ten bonus.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus do Wytrzymałości | 30% | 315% | +15% |
Poziom 24 - Zwiększona szybkość
Uważajcie, gdyż ta umiejętność wpływa tylko i wyłącznie na tempo poruszania się postaci, nie na jej ataki. Niska użyteczność.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus szybkości | 13% | +43% | +5% i maleje |
Poziom 30 - Wrodzona odporność
Wrodzona odporność zwiększa odporności Barbarzyńcy (od żywiołów, nie od ataków fizycznych / magicznych). Ma znaczenie na wyższych poziomach trudności. Dopóki nie posiadacie przedmiotów zwiększających odporności, poprawa parametrów podstawowych nie daje wiele.
Poziom 1 | Poziom 20 | Różnica co poziom | |
Bonus odporności | 12% | 67% | +9% i maleje |