Diablo 2 Resurrected: Paladyn - najlepsze buildy Diablo 2 Resurrected poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Diablo 2 Resurrected uzyskacie informacje na temat najlepszych buildów klasy Paladyn.
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2021
Na tej stronie poradnika do Diablo 2 Resurrected znajdziecie przykładowe buildy dla klasy Paladyna.
Paladyn posiada wiele rozmaitych buildów, dzięki możliwości łączenia umiejętności aktywnych z licznymi aurami. W każdym buildzie warto pomyśleć o możliwości dodania punktów do odporności na żywioły (trzy niezależne pasywne umiejętności), gdyż każda z nich pasywnie podnosi maksymalną odporność bohatera.
Avenger
Avenger to build nakierowany na grę na wysokich poziomach trudności: skupia się szczególnie na walce z wrogami posiadającymi odporności na żywioły, posługując się różnymi z nich za pomocą umiejętności Zemsta.
- Umiejętności: Zemsta - podstawowy atak zadający obrażenia od żywiołów. Zwiększycie jej wydajność poprzez poprawę Aur Odporności na żywioły (np. Aura Odporność na zimno). Aura Przekonanie - zmniejszy odporność na żywioły u przeciwników. Dobrą opcją jest także rozbudowa umiejętności Odkupienie - także wzmacnia Zemstę synergią oraz zwiększa odporności bohatera na żywioły, gdy zadecydujecie, że ważniejsza jest obrona niż atak.
- Atrybuty: Siła - nie potrzebujecie jej więcej niż dla pożądanej broni / pancerza, gdyż zadawane przez Was obrażenia będą stricte od żywiołów, dlatego siła nie wpłynie na ich moc. Zręczność - zależnie od wyboru, możecie wykorzystać Tarczę i inwestować w maksymalny, 75% blok, zwiększając zręczność. Możecie także wybrać opcję broni dwuręcznej, która w tym buildzie jest niezłym wyborem (jako że Paladyn zadaje wyjątkowo duże obrażenia). Wtedy Zręczność odchodzi na drugi plan. Energia - przed resetem umiejętności można umieścić kilka punktów, nim zdobędziecie więcej many wraz z poziomem postaci. Witalność - wszystko, co pozostanie.
- Najemnicy: Korzystając z Waszej aury, najemnicy także będą zadawać zwiększone obrażenia. Jest to jeden z niewielu buildów, który pozwala w miarę efektywny sposób wykorzystać Żelazne Wilki.
Hammerdin
Hammerdin to build wykorzystujący umiejętność Błogosławiony Młot. Dzięki synergiom jest to potężna umiejętność, która potrafi zadawać absurdalnie wysokie obrażenia - a na dodatek rani wielu wrogów przy pojedynczym przyzwaniu. Jest to jednak bardzo drogi build, który do pełnej efektywności wymaga wielu punktów umiejętności. Zarazem jest jednym z najpopularniejszy wśród buildów dla Paladyna.
- Umiejętności: Błogosławiony młot - główna umiejętność ofensywna. Wigor - +14% synergii; gdy aktywny, zwiększa szybkość poruszania się. Błogosławiona celność +14% synergii; zwiększa Skuteczność ataku - nieistotne dla umiejętności głównej. Koncentracja - aura, z którą chcecie poruszać się na ogół, gdyż zwiększa zadawane obrażenia (oraz posiada ukrytą synergię do efektywności Błogosławionego Młota). Jako, że broń traci na znaczeniu, to tarcza jest jak najbardziej istotna: stąd warto inwestować w wysoki blok i poprawić go umiejętnością Święta tarcza.
- Atrybuty: Siła i Zręczność - broń nie gra dla Was tak znaczącej roli, jednak obrona owszem. Celujecie więc w wybrany rynsztunek oraz dobrą tarczę i Zręczność na poziomie umożliwiającym skuteczny blok (max 75%) - przy czym umiejętność Święta tarcza - poprawiająca blok - pozwoli Wam przydzielić mniej punktów w Zręczność. Energia - przed resetem umiejętności można umieścić kilka punktów, nim zdobędziecie więcej many wraz z poziomem postaci. Witalność - wszystko, co pozostanie.
- Najemnicy: Możecie wykorzystać Łotrzycę z ekwipunkiem zamrażającym wrogów (i z dużą szybkością ataku - tylko dla efektu spowolnienia) lub Pustynne Żuki z poziomu trudności Koszmar, gdzie pasywnie otrzymują aurę Święty Chłód, która spowalnia wrogów - spowolnienie pozwoli efektywniej działać Błogosławionemu młotowi.
Przydatne w tym buildzie może być słowo runiczne Enigma, które zapewnia umiejętność teleportacji - możecie łatwo przemieszczać się między grupami wrogów i generować liczne młoty, których zasięg rośnie i atakuje także wrogów przemieszczających się w Waszą stronę.
Smiter
Smiter, jak nazwa wskazuje, wykorzystuje umiejętność Pchnięcie. Początkowo jest to jedna ze słabszych umiejętności, dlatego build zyskuje dopiero w dalszych etapach gry, gdy możecie zabijać większość przeciwników jednym uderzeniem. Na początku też nie jest źle, ponieważ każdy cios Pchnięcia zawsze trafia cel. Ponadto Pchnięcie posiada na wyższych poziomach ponad 4 sekundowy czas ogłuszenia, co daje lepszy efekt niż np. zamrożenie (którego efekt skraca się na wyższych poziomach trudności). Smiter nie potrzebuje dobrego oręża, gdyż walczy tarczą.
- Umiejętności: Pchnięcie - podstawowy atak: zawsze trafia i ogłusza cel (w jednej z opcji buildu wystarczy jeden punkt umiejętności). Święta tarcza - to ona wzmacnia Pchnięcie i musi być zmaksymalizowana. Warto jednak zwiększać także Pchnięcie, choćby dla wydłużenia czasu ogłuszenia. Teraz możecie wybrać aurę: Fanatyzm - bardziej preferowany, zwiększy Waszą siłę i szybkość ataku. Opcjonalnie Śmiałość do obrony, głównie dlatego, że posiada synergię ze Świętą tarczą - nie poprawia jednak siły / szybkości ataku.
- Atrybuty: Siła - do założenia wybranego ekwipunku. Zręczność - warto, jak w większości buildów Paladyna, zainwestować w maksymalny blok zwiększając z tego powodu Zręczność. Energia -Pchnięcie zużywa jedynie 2 pkt many na atak, dlatego Energia jest dla Was zbędnym parametrem. Witalność - wszystko, co pozostanie.
Jako że Smiter to elastyczny i najtańszy build, często wykorzystuje się go do połączenia z innym.
Zealot
Zealot lub też Zealadin / Zealer, opiera się na umiejętności Zapał. Jest to build agresywny, nastawiony na siłę i szybkość ataku. Śmiałość atakuje przyległych do Paladyna oponentów.
- Umiejętności: Zapał - główny atak. Poświęcenie - zwiększa efektywność Zapału poprzez synergię (szybciej niż inwestowanie punktów w Zapał). Dodatkowo aura Fanatyzm dla szybkości i siły ataku. Rozsądnym wyborem jest także Święta tarcza oraz Śmiałość. Poprawi to parametry tarczy oraz pozwoli Wam przełączać się między ofensywnym, a defensywnym trybem w zależności od sytuacji.
- Atrybuty: Siła i Zręczność - zależnie od ekwipunku oraz poprawa bloku tarczy poprzez dodatkowe punkty w Zręczność. Energia - brak inwestycji. Witalność - wszystko, co pozostanie.
- Najemnicy: W tym buildzie jesteście niemal samowystarczalni i nie musicie polegać na aurach Pustynnych Żuków dla wzmocnienia, ale obniżanie siły wroga będzie mile widziane (poprzez zastosowanie broni z runami). Możecie także skorzystać z pomocy Barbarzyńcy.
Zealot to jeden z łatwiejszych i przyjemniejszych buildów dla Paladyna, zalecany dla początkujących.