Zakazany las | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Zakazany las
Po wejściu do lasu spokojnie kieruj się ścieżką na dół. Po krótkiej chwili przy ogniskach zostaniesz zaatakowany przez dwóch przeciwników - jeden z daleka miota w Ciebie pociskami. Po ich pokonaniu przeszukaj ciała w pobliżu (Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu oraz Otoczaki). Z tego miejsca możesz ruszać w dół lub pod górę, lekko w prawo - tam właśnie skieruj swoje pierwsze kroki.
Po minięciu dwóch ognisk przy trzecim natkniesz się na pojedynczego przeciwnika z tasakiem. Pokonanie go nie będzie stanowiło większego problemu, standardowo uważaj, aby nie dostać się pod serię ciosów. Za pokonanym wrogiem znajdziesz wejście do małej jaskini - w środku Biegły Krwawy Klejnot oraz Wiedza szaleńca.
Następnie ruszaj z powrotem na dół, po krótkiej chwili dojdziesz do placu z lampą, którą oczywiście zapal (za zamkniętą bramą z prawej strony pod murem Antidotum, później odblokujesz tutaj skrót). Dalej ruszaj przez most - tuz za nim, przy nagrobkach z lewej znajdziesz Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu, natomiast na samym moście uważaj jeszcze na dwóch przeciwników, w tym jednego z bronią palną. Idąc dalej (uważaj na pułapkę na drzewie, aktywujesz ją przechodząc po deskach - wykonaj błyskawiczny unik lub najlepiej omiń rozrzucone deski z prawej strony natkniesz się jeszcze na pojedynczego przeciwnika (mocna i szybka seria ciosów).
Schodząc niżej zostaniesz zaatakowany na ścieżce przez psa (w ciele obok Gęsta krew śmierci), na ścieżce przy ognisku natkniesz się także na dwóch przeciwników z pochodniami. Idąc w stronę ognisk uważaj jeszcze na następny patrol złożony z 2 wrogów oraz na przeciwników rzucających urny z olejem (w przypadku podpalenia większe obrażenia) ze skał po prawej stronie (albo odciągnij patrol, albo szybko podbiegnij na skałę i załatw obu przeciwników). Przy ciałach znajdziesz Fiolki z krwią, 2 Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu oraz 10 Kul z żywego srebra.
Kawałek dalej dojdziesz do miejsca gdzie widoczny jest podświetlony na czerwono nagrobek (screen). Zbaczając lekko w prawo natkniesz się na uciekającego nisko przy ziemi przeciwnika - za jego zabicie otrzymasz 3 Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu. Skręcając w lewo przy nagrobku, pomiędzy skały, spadniesz na dół do centrum wioski.
Do tejże samej wioski dostaniesz się idąc po trawie, również w lewo od nagrobku, ale nieco wcześniej. Tam po drodze zaatakuje Cię pojedynczy przeciwnik, natomiast w szopie znajdziesz Grudki krwi bestii, a niżej Gęstą krew śmierci. Wychodząc dalej na polanę zauważysz bramkę, prowadzącą do małej wioski (obrazek).
Uwaga: Przed wejściem do wioski znajduje się pułapka, której uruchomienie kończy się natychmiastową śmiercią. Przy drzewie zwróć uwagę na położone na ziemi deski. Gdy na nie wejdziesz z góry spadnie ogromny kolec, zabijając gracza. Omiń drzewo z lewej strony, aby bezpiecznie wejść do wioski lub skieruj się w lewo, do góry.
Dolna część wioski, za bramką
Zaraz po wejściu do wioski zostaniesz zaatakowany przez trzech przeciwników. Kolejny będzie do Ciebie strzelał z szopy po prawej - tam znajdziesz również 4 Ostre koktajle z krwi, natomiast przy budynku po lewej stronie 5 Fiolek z krwią. Na środku znajduje się kilku kolejnych przeciwników, uważaj tutaj, aby nie wejść nieopatrznie na deski - spadniesz do dziury, w której zaatakują Cię ptaszyska (przy ciele Antidotum). Przeszukaj wszystkie domki a znajdziesz kolejne Ostre koktajle z krwi oraz Grudki krwi bestii. Ostatecznie możesz ruszać dalej kierując się w stronę wody, kawałek za ogniskiem - zostaniesz tam obrzucony Koktajlami Mołotowa, dlatego lepszym pomysłem jest podejście z drugiej strony (wycofaj się za bramkę i skręć do góry, w prawo).
Górna część wioski
Skręcając przed bramą przejdziesz do górnej części wioski. Przy ciele znajdziesz Kule z żywego srebra. (uważaj też na atakującego psa, zeskakując na dół wrócisz do niższej części wioski). Podczas podejścia do dużej bramy, ta zostanie zatrzaśnięta Ci przed nosem (w pomieszczeniu z lewej Błękitny eliksir). Obejdź ją, pomiędzy klatkami z psami (możesz je zabić, dodatkowe Tętnienia krwi) i tuż za nią zabij przeciwnika. Następnie uruchom mechanizm, a brama pozostanie już podniesiona. Po jej otwarciu spokojnie wyjdź jeszcze na budynek z prawej strony (na górze dwa ptaszyska oraz komplet Białego Kościoła).
Jaskinia - przejście do Centrum Yharnam
Będąc w górnej części wioski, z miejsca, gdzie znajduje się kilka klatek z psami możesz również odbić w lewo. Ścieżką przejdziesz do małej jaskini (pod pierwszą półką skalną ciało z Antidotum).
Na samym dole znajdziesz się w zalanym terenie. Uważaj, gdyż woda jest skażona - dłuższy z nią kontakt spowoduje powolne zatrucie. Na tym terenie znajduje się trzech dużych przeciwników oraz masa pomniejszych węży, które objawią się głównie w głębi jaskini. Za pierwszą skałą, na wprost od wejścia znajdziesz Krew śmierci szału. Następnie skieruj się w stronę znajdującej się w centralnym miejscu (oświetlona na zielono) skały - przy niej Brudny Krwawy Klejnot, a za nią - Odżywczy Krwawy Klejnot.
Z tego miejsca wejdź na wysepkę, tuż za jednym z przeciwników (uważaj tutaj na sporo atakujących zawzięcie węży). Idąc dalej na wprost przejdź przez wąski przesmyk (ciężko się tutaj przecisnąć, lepiej zabij blokujące drogę węże, możesz zrobić to "na raty") - tam na końcu znajdziesz Tajemny Krwawy Klejnot. Ostatecznie wróć do głównej części jaskini i, na wprost dużej skały, przejdź do jej kolejnej części. Tam znajdziesz drabinę, wychodząc na nią dwukrotnie przejdziesz do Centrum Yharnam.
Górna część wioski - c.d.
Idąc dalej, w stronę budynku z płonącą na górze lampką trafisz na specjalnego rodzaju przeciwnika (przy ognisku). Wróg nie ma żadnej broni, jedynie worek na plecach - uważaj jednak, gdyż jego ataki są bardzo mocne i mogą szybko doprowadzić do śmierci. Szczególnie niebezpieczny jest jego kopniak oraz kopniak z wyskoku, gdy do Ciebie podbiega. Jeżeli zginiesz zostaniesz przeniesiony do lokacji Yahar'gul Niewidzialna wioska, do pewnego rodzaju więzienia (zapamiętaj typ tego wroga, efekt jest ten sam, spotkasz go jeszcze w innych lokacjach). W domku znajdziesz Ryk bestii natomiast przy drzewie za nim - 6 Fiolek z krwią.
Zaraz za ogniskiem dotrzesz do miejsca widocznego na screenie. Na drewnianym moście znajduje się kilkunastu przeciwników, w tym paru, którzy rzucają Koktajlami Mołotowa (jeżeli wcześniej z wioski szedłeś dołem to właśnie oni znacząco utrudniali przejście). Pozabijaj wszystkich (szybko podbiegaj, aby nie dać się trafić) - na dachu, gdzie znajduje się ostatni przeciwnik, zeskocz na dół i z ciała weź 10 Koktajli Mołotowa.
Następnie ruszaj dalej wzdłuż wody, najlepiej szybko omijając znajdujących się w niej przeciwników. Zaraz po wyjściu na suchy ląd odbij do niewielkiej jaskini z prawej strony. W jej wnętrzu przy dwóch ciałach znajdziesz Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu, odblokujesz też przejście prowadzące na dół wioski (przepaść na środku).
Wróć się do wyjścia z małej groty i idź dalej w prawo. Z lewej strony zauważysz odwróconego tyłem przeciwnika stojącego przy ciele - wykorzystaj element zaskoczenia (maksymalnie naładowany atak), a z ciała zabierz 2 Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu. Kawałek dalej zaatakuje Cię dwóch słabszych przeciwników, uważaj jednak na strzelającego z dachu domu po lewej trzeciego wroga (możesz szybko wybiec na górę i zlikwidować go w pierwszej kolejności; przed domem przy ciele Kule z żywego srebra).
Chwilę później trafisz na raczej wąskie przejście pomiędzy dwoma budynkami. Na końcu drogi znajduje się armata, z której wystrzeliwane są pociski lecące w Twoją stronę (bardzo duże obrażenia). Po wystrzale przebiegaj sprintem w jej stronę, najlepiej chowając się w dużych budynkach z obu stron (w tym po lewej dwaj przeciwnicy). Po dobiegnięciu pod armatę zabij obsługującego ją przeciwnika i wejdź do budynku na wprost.
Uwaga: Jeżeli chcesz tutaj zebrać przedmioty znajdujące się na belkach powyżej najpierw wyjdź z pomieszczenia. Następnie zeskocz na drewnianą platformę poniżej. Tam odbij w lewo, gdzie zaatakuje Cię pojedynczy przeciwnik (uważaj, ab nie spaść na dół). Po walce wyjdź do góry po drabinie - tam ostrożnie przejdź po mechanizmie na kolejne deski -przy ciele znajdziesz Zatrute noże. Wyjdź na zewnątrz, a na dachu znajdziesz kolejne Zatrute noże oraz Podejrzanego żebraka, z którą możesz porozmawiać (związana z zadaniem pobocznym). W środku zeskocz jeszcze na sam dół, gdzie w ostatnim ciele znajdziesz broń - Działo.
Uwaga2: Tak naprawdę napotkana przez Ciebie postać nie jest tym, na kogo wygląda. Możesz jej co prawda powiedzieć o bezpiecznym miejscu, jednakże w Klinice Iosefki Żebrak zostanie zmieniony w potwora, natomiast w Kaplicy Oedona będzie stopniowo mordował wszystkich innych uratowanych (otrzymywać będziesz za to Grudki krwi bestii). Powodem tego zachowania jest druga, prawdziwa postać żebraka - jest on ogromną bestią, miniaturą bossa Mrocza bestia Paarl. Aby przekonać się o tym na własnej skórze zaatakuj go kilka razy na dachu, a zobaczysz jego przemianę.
Walka ta w normalnych warunkach jest bardzo trudna, dlatego też warto skorzystać z fortelu. Przede wszystkim przeciwnik podatny jest na zatrucie - już dwa rzucone Zatrute noże spowodują stopniowy spadek jego punktów życia o ok. 1/3 początkowej wartości. Druga sprawa tyczy się unikania ataków. Wykorzystaj duże gabaryty bestii i schowaj się w korytarzu, którym wszedłeś na dach. Przeciwnik może Cię stamtąd atakować, jednakże dosięgnie Cię znacznie mniejsza liczba ataków, niż w przypadku pozostania na dachu. Podsumowując: skorzystaj z trucizny oraz ukrycia w przejściu, gdzie możesz wydłużyć broń i efektywnie wyprowadzać ataki w blokującego się w przejściu przeciwnika. Za jego pokonanie otrzymasz znaczną liczbę Tętnień krwi, a także mocną runę Bestia.
Następnie zejdź całkowicie na dół. Z prawej strony spotkasz przeciwnika, któremu z głowy "wyrosną" węże. Uważaj na jego atak (najlepiej wydłuż broń), gdyż powoduje on zatrucie (w pomieszczeniu z prawej niedziałająca winda, którą odblokujesz w dalszej części eksploracji). Następnie wyjdź przeciwległym przejściem, z lewej strony pomieszczenia. Za mostem natkniesz się na kolejnego tego rodzaju przeciwnika. Odbij jeszcze do góry (na końcu Bliźniaczy odłamek Krwawego Klejnotu), gdzie w głębi znajduje się winda prowadząca do góry (przy ciele 4 Antidota). Tam odblokuj duży skrót (kraty), prowadzący do punktu odrodzenia.
W głębi lasu
Następnie wracaj na dół i wejdź w głąb lasu (po drodze znajdziesz Krew śmierci szału). Tutaj dalej będzie prowadziła Cię oświetlona ścieżka, warto jednak z niej zbaczać, eksplorując obie jej strony. Uważaj na masę mniejszych przeciwników oraz kilku z wyrastającymi z głowy wężami (zatrucie). Dokładnie szukając znajdziesz tutaj Lśniące monety, sporo Bliźniaczych odłamków Krwawego Klejnotu oraz Wiedzę szaleńca. Koniec końców ruszaj za ścieżką, przechodząc na drugą stronę lasu, gdzie po prawej (przy drzewie) stoi przeciwnik z wężami wystającymi z głowy.
Kawałek dalej możesz dalej schodzić na dół, odbij jednak jeszcze w prawo, w stronę widoczne na screenie przeciwnika. Wydłuż swoją broń i zabij go jak najszybciej, gdyż dysponuje potężnym atakiem, wzmacnianym dodatkowo przez efekt zatrucia. Na pagórku znajdziesz Gęstą krew śmierci oraz Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu. Najbardziej interesujący przedmiot skrywa się za dużym nagrobkiem/ołtarzem - przy cele znajdziesz runę Głębokie mętne morze, zwiększającą odporność na powolne zatrucie. Ostatecznie wracaj na ścieżkę i ruszaj w dół.
Po drodze spotkasz kilku kolejnych przeciwników. Przed wyruszeniem "główną" ścieżką powinieneś przy dużym skupisku węży (w tym jeden większych rozmiarów) odbić nieco w lewo. Powoli podejdź do skarpy pokazanej na obrazku. Z tego miejsca możesz przeskoczyć na drugą stronę. Pamiętaj o odpowiednim rozpędzeniu się (sprint) i wykonaniu skoku, w momencie, gdy jesteś tuż przy skraju krawędzi. Jeżeli uda Ci się przeskoczyć na drugą stronę możesz z ciała zebrać Maskę straży grobowej. Zeskakując na niższą skarpę z prawej strony zbierzesz z kolejnego ciała resztę zestawu - Odzienie, mankiety oraz kilt straży grobowej.
Uwaga: Jeżeli spadniesz na dół nie przejmuj się. Możesz wykorzystać sytuację, aby szybciej odblokować pewne przejście. W tym celu biegnij przed siebie, ignorując przeciwników, do wyjścia z jaskini. Tam, przez małe bagno, przejdź prosto, a następnie ścieżką do góry (uważaj na przeciwnika schowanego za drzewem). Na końcu odblokujesz windę.
Wybierz drogę nieco bardziej z prawej strony (maksymalnie z prawej znajdziesz zamkniętą na razie bramkę, pojedynczego przeciwnika oraz runę Prawa metamorfoza, zwiększającą maksymalną ilość PŻ). Po drodze znajdziesz Krew śmierci szału oraz Lśniące monety. Przy dużym nagrobku uważaj na przeciwnika plującego trucizną (spotkana wcześniej, większa wersja pełzających na tym terenie stworków).
Na samym dole warto odnaleźć wnękę pokazaną na screenie. W ciałach, które się tutaj znajdują znajdziesz 3 Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu oraz runę Głębokie morze, zwiększającą odporność na szał. Problemem są dwie bestie pilnujące przejścia. Wydłuż broń iw wspomóż się Koktajlami Mołotowa, aby jak najszybciej wyeliminować pierwszą. Aby nie marnować Antidotów, gdy zostaniesz zatruty, użyj ich już po walce. Następnie znów ruszaj ścieżką, która będzie Cię prowadzić na dół (po drodze między nagrobkami z prawej strony znajdziesz Krew śmierci szału).
Dojdziesz do zalanego terenu, na którym z lewej strony pojawi się dzika świnia, znana ze ścieków w Centrum Yharnam. Uważaj szczególnie na szarżę, którą Cię przywita oraz uderzenie ryjem (wykonaj unik i zaatakuj od tyłu). Z tego miejsca możesz kierować się zarówno w prawo jak i lewo.
Spotkanie ze świnią, droga w lewo
Przechodząc w lewo wejdziesz do niewielkiej zalanej jaskini (unoszące się ogniki). Tutaj z kolei najpierw skręć w prawo. Po drodze, za drzewem (uważaj, aby nie przebiec, gdyż zostaniesz złapany) czai się przeciwnik. Po jego zabiciu będziesz mógł podejść do końca i windą wjechać do góry, odblokowując w ten sposób jej działanie.
Z jaskini możesz też skręcić ponownie lewo. Zaraz po wyjściu natkniesz się na nowy rodzaj przeciwnika (małe niebieskie ludziki - nie daj się zwieść, seria ich szybkich ataków potrafi być zabójcza). Przy drzewie znajdziesz Wiedzę szaleńca, natomiast kawałek dalej - ludziki-wróżki. Nie są to może wtrzymali przeciwnicy, jednakże atak "laserem", który przywołują powoduje bardzo duże obrażenia. Postaraj się z tego względu jak najszybciej wykończyć przynajmniej jednego z nich, dążąc do walki w zwarciu (nie używają wtedy lasera, a ataki fizyczne są słabsze). Sprawa staje się banalna, jeśli masz Koktajl Mołotowa - jeden rzucony celnie od razu zabije obu przeciwników. Przy ciele znajdziesz runę Nieprawa metamorfoza (zwiększa kondycję). Na końcu drogi znajdują się jeszcze dwaj kolejni niebiescy przeciwnicy oraz 2x Wiedza szaleńca.
Spotkanie ze świnią, droga w prawo
Po pokonaniu wielkiej świni możesz także odbić w prawo. Tam przy ognisku znajdziesz Ostry Krwawy Klejnot (i kolejną świnię, która zagradza drogę - możesz ją jednak ominąć). Kawałek dalej dojdziesz do schodów, gdzie droga się rozgałęzi - udaj się najpierw w prawo, aby odblokować bramkę (jeżeli nie zebrałeś wcześniej, to przy monumencie znajdziesz runę Prawa metamorfoza, zwiększającą PŻ).
Zejście w lewo prowadzi natomiast przez wodnisty teren, na końcu którego spotkasz bossa. A dokładniej "3 w 1" - Cienie Yharnam.
Po walce ruszaj dalej, przez odblokowane przejście. Po drodze zostaniesz jeszcze zaatakowany przez podobnego do muchy stwora - uważaj na jego silny atak, odskocz, gdy się unosi (inaczej zostaniesz złapany). Z ciała zabierz Wiedzę Szaleńca, a kawałek dalej przejdziesz do Byrgenwerth.