Jak zwiększać poziom postaci w Bloodborne? poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2018
Jak zwiększać poziom postaci?
Zależnie od początkowo wybranego Pochodzenia rozpoczniesz grę posiadając postać na 4 lub na 10 poziomie. Aby zwiększyć swój poziom potrzebujesz przynajmniej 1 punktu Wglądu - otrzymasz go najszybciej za odkrycie bossa Bestia Kleryka (wejście na arenę). Wtedy też w Śnie tropiciela ożywiona zostanie lalka, z którą możesz porozmawiać (opcja "Przepływ Tętnień krwi"). Pozwoli ona na zwiększanie poziomu postaci. Level jest podnoszony o 1 przy każdym wzmocnieniu umiejętności - oznacza to, że nie zwiększasz poziomu, a konkretne umiejętności. Twój poziom zaś symbolizuje sumę wszystkich umiejętności. Oznacza to, że każde kolejne wzmocnienie będzie kosztowało więcej od poprzedniego, niezależnie czy podnosisz umiejętność z 5 poziomu na 6, czy z 30 na 31. Warto o tym pamiętać, aby nie przeznaczać zbyt dużej ilości punktów na umiejętności niekoniecznie potrzebne przy wybranym buildzie.
Opłacalność ulepszeń
Ulepszając postać trzeba jeszcze pamiętać o terminach noszących nazwy "Soft cap" oraz "Hard cap". Odpowiadają one za otrzymywany boost podczas podnoszenia konkretnej umiejętności. Oznacza to, że do pewnego momentu za każdy kolejny punkt wydany na ulepszenie konkretnej umiejętności dostaniesz maksymalne wzmocnienie (np. +25 punktów życia). Od pewnego momentu (osiągnięcie pułapu "Soft cap") za każdy kolejny punkt ilość otrzymywanych punktów życia będzie mniejsza, aż do poziomu "Hard cap", który jest maksymalnym dla danej statystyki. W Bloodborne można wyróżnić dwa poziomy "Soft cap". Po osiągnięciu drugiego z nich opłacalność dalszego inwestowania w daną statystykę drastycznie spada i staje się całkowicie nieopłacalna.
Statystyka | "Soft cap" 1 | "Soft cap" 2 | "Hard cap" |
Witalność | 30 | 50 | 99 |
Wytrzymałość | 40 | 50 | 99 |
Siła | 25 | 50 | 99 |
Umiejętność | 25 | 50 | 99 |
Zabarwienie krwi | 25 | 50 | 99 |
Tajemny | 25 | 50 | 99 |
Pamiętaj - do poziomu "Soft cap" 1 otrzymujesz maksymalne ulepszenie za podniesienie poziomu danej umiejętności. Pomiędzy "Soft cap" 1, a "Soft cap" 2 boost ten będzie odpowiednio mniejszy, natomiast powyżej poziomu "Soft cap" 2 niemal niezauważalny. "Hard cap" oznacza maksymalny poziom danej umiejętności.