Wiedźma z Hemwick | Bossowie w Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Pojedynek z bossem z Bloodborne - Wiedźmą z Hemwick nie należy do najtrudniejszych, ale należy pamiętać o kontrolowaniu otoczenia i poznać parę podłych ataków wiedźmy. Poniżej znajdziecie mnóstwo porad, taktyki i tipsy, które przydadzą się w walce.
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Wiedźma z Hemwick
Ataki
- zniknięcie - nie jest to może atak, a jedno z zagrań Wiedźmy, która co jakiś czas po prostu staje się niewidzialna (przenosząc się przy tym w inne miejsce areny), do momentu do którego gracz nie przejdzie wystarczająco blisko niej
- przywołanie pomocnicy - boss przywołuje mniejsze wiedźmy, w końcowej fazie może ich być całkiem sporo, są jednak powolne więc można ich unikać, jednakże gdy będzie ich kilka lepiej je zabić
- pocisk - Wiedźma może wystrzelić w gracza niebieską kulę, która spowoduje jego unieruchomienie na moment (wykonywany rzadko, gdy gracz zbyt długo stoi w pobliżu bossa)
- atak fizyczny - zwyczajne uderzenie (wykonywany rzadko, gdy gracz zbyt długo stoi przed Wiedźmą)
- wybuchający krąg (duże obrażenia) - jedyny prawdziwy atak Wiedźmy z Hemwick, która roztacza wokół siebie czerwony krąg, który to z kolei następnie wybucha, zadając spore obrażenia
Walka
Walka z tym bossem nie jest specjalnie wymagająca. Większą trudność może czasami sprawić... znalezienie przeciwnika - szukaj głównie w rogach areny, rzadziej na środku. Pamiętaj o unikaniu jedynego wartego uwagi ataku Wiedźmy z Hemwick, wydłużeniu broni oraz niedopuszczeniu do pojawienia się na arenie nadmiernej ilości pomocnic.
Właściwa potyczka przebiega przez cały czas niemal identycznie. Wiedźma z Hemwick jest niewidzialna, dopóki gracz nie przebiegnie wystarczająco blisko niej. Arena nie jest wielka, więc nie ma z jej znalezieniem większego problemu. Jeżeli nie możesz jej zlokalizować tymczasowo zabijaj przywoływanych przez nią przeciwników, a następnie biegaj w kółko. Wiedźmę możesz czasami zauważyć lokalizując także pomarańczowe kółko, które wytwarza.
Po podbiegnięciu przygarbiona postać zostanie widoczna dla gracza, możliwe stanie się także zablokowanie na niej celu. Wykorzystaj ten moment, a także fakt, że sama Wiedźma generalnie nie jest groźna (gdy nie pozostajesz zbyt długo w jej towarzystwie), i wyprowadź w jej kierunku serię ciosów, najlepiej jak najmocniejszych (po ataku znika, możesz użyć maksymalnie załadowanego ataku, a następnie kończącego szybkiego ciosu). Wiedźma po chwili zniknie, zapewne przywołując kolejnego przeciwnika.
Schemat powtarzaj do czasu, aż Wiedźma zginie (przed końcem przywoła jeszcze w krótkim odstępie czasu paru przeciwników do pomocy, nimi koniecznie zajmij się w pierwszej kolejności). Gdy jej pasek życia spadnie do zera, "pojawi" się kolejna Wiedźma z Hemwick. Tak naprawdę podczas walki na arenie znajdują się dwie takie same Wiedźmy - jeżeli zauważyłeś moment, w którym nie zadajesz obrażeń (mimo ataku), to tak naprawdę zadajesz je właśnie tej drugiej, której pasek zdrowia pojawia się dopiero po pokonaniu pierwszej! Walka przebiega dalej identycznie - zabijaj pomocników, lokalizuj Wiedźmę, a następnie atakuj ją jak najszybciej i jak najmocniej. Gdy "drugi" boss też padnie walka zakończy się definitywnie.
Nagroda: 6x Gałka oczna krwawego strzału, 11 800 Tętnień krwi, lampa do zapalenia (punkt odrodzenia o nazwie Przybytek Wiedźmy), Narzędzie runiczne z kuźni - po walce, na końcu korytarza za lampą (pozwala na używanie run w Śnie tropiciela).