Górny Rewir Katedralny | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Górny Rewir Katedralny
Dostęp
W Kuźni Kościoła Uzdrowienia na samej górze natrafisz na zamknięte drzwi. Aby je otworzyć potrzebny będzie klucz. Znajdziesz go w Yahargul - przenieś się do lampy Kaplica Yahargul.
Następnie, już w kaplicy, wróć się w stronę schodów. Wyjdź po nich, uważając na laser wystrzeliwany przez potwora. Następnie idź z lewej strony ogrodzenia. W miejscu pokazanym na screenie znajdziesz przerwę, możesz tam zeskoczyć na dół (ostrożnie).
Na balkonie znajduje się tutaj Krew śmierci szału. Wejdź do środka (dwóch przeciwników), a następnie zeskocz do zamkniętej klatki na dole. Przy ciele znajdziesz potrzebny Klucz do górnej katedry, od środka bez problemu otworzysz także bramkę.
Górna katedra
Po wejściu do lokacji przejdź do przodu, a następnie po schodach z lewej do góry (po drodze będziesz mijał małe larwy, nie są one groźne, ale UWAGA: jedno ugryzienie powoduje wzrost szału, aż do maksimum, jeżeli nie użyjesz Środków uspokajających).
Pod bramą z lewej strony znajdziesz Błękitny eliksir. Następnie przejdź przez most, na którym natkniesz się na dwóch "standardowych" przeciwników. Kawałek za mostem zapal lampę, po drodze miniesz kilka małych larw (przebiegnij obok). Stojąc przed dużą zamkniętą bramą odbij w prawo (ponownie sporo larw, zachowują się jednakże neutralnie), gdzie znajdziesz runę Wielkie jezioro - obniża ona wszystkie otrzymywane obrażenia.
Dalsza droga wiedzie z lewej strony dużej bramy. Po drodze wyskoczy na Ciebie kilka larw, tym razem agresywnych - nie ma z nimi sensu walczyć, omiń je zwyczajnie biegnąc przed siebie. Przed schodami możesz jeszcze odbić w lewo - na końcu balkonu pełnego kruków znajdziesz Krew śmierci szału.
Następnie przejdź po schodach do góry. Na ich końcu, za ogniskiem, znajduje się pojedynczy przeciwnik z kosą, uważaj na spory zasięg ataku (podbiegając i szybko wyprowadzając serię ciosów masz szansę powalić go na miejscu). Dalej w środku czeka Cię walka z niezbyt przyjemnym przeciwnikiem, wiedźmą, która potrafi łapać gracza bądź unieruchamiać go wystrzeliwując błękitną kulę. Oba ataki kończą się tak samo - dużym spadkiem punktów zdrowia. Najlepszy sposób to nie pozwolenie na złapanie, uciekanie na boki przed magicznymi pociskami i wyprowadzenie szybkich serii własnych ataków, aby przerywać te wrogie. Po walce zabierz Odzienie, rękawice oraz spodnie chóru i wyjdź do długiego korytarza.
Z prawej strony na końcu znajdziesz Wiedzę szaleńca. Odchodząc zostaniesz zaatakowany przez wilkołaka. Są to bardzo trudni i wymagający przeciwnicy, jednakże jest na nich dobry sposób - rzadko kiedy mieszczą się w drzwiach. Ucieknij więc w stronę przejścia, skróć broń i uderzaj w przeciwnika niemal bezkarnie.
Po walce pora na otwarcie drzwi z drugiego końca. Zaraz po tym zejdź na dół i, gdy żyrandol zacznie się urywać, szybko uciekaj za drzwi. Zostaniesz zaatakowany przez 3 wilkołaki jednocześnie. Nie ma co myśleć o walce, od razu schowaj się za drzwiami, gdzie będziesz mógł atakować stwory. Obrażenia, jakie otrzymasz, będą bez porównania do obrażeń otrzymanych w otwartej walce.
Następnie zejdź na dół. Przy bramie na wprost schodów znajdziesz 3x Krew rytualną. Na dole po obu stronach znajdują się małe korytarze. Najpierw wybierz ten z prawej - zaraz po wejściu przyszykuj się na atak wiedźmy (bardzo szybka seria ciosów, nieuniknięcie jakiekolwiek uderzenia będzie nieprzyjemne w skutkach). Na samym końcu znajdziesz Odznakę tropiciela kosmicznego oka.
Kolejny do zbadania jest korytarz z lewej strony schodów. Podchodząc bliżej zaatakuje Cię pojedynczy wilkołak. Z jednym można pokusić się o walkę, ale łatwiej będzie uciec na schody i ponownie skorzystać z "pomocy" drzwi.
Dalej wejdź do korytarza. Po drodze możesz zabić pełzającego stwora (2x Fragment krwawego kamienia). Zaraz za nim, zza winkla wyskoczy wiedźma. Lepiej wybiegnij z korytarza i wyciągnij ją do dużej sali, gdyż w wąskim przejściu trudno jest manewrować i unikać wystrzelonych przez nią pocisków oraz złapania, a ataki te zadają bardzo duże obrażenia. Po pokonaniu przeciwnika możesz spokojnie dość do końca i po drabinie wyjść na górę.
Na górze najpierw przejdź do korytarza pełnego ciał, na wprost od drabiny. Po drodze zbierzesz Błękitny eliksir, Czapkę z przepaską oraz 2x Wiedzę szaleńca. Na końcu korytarza znajduje się odwrócona tyłem wiedźma - bezlitośnie wykorzystaj okazję, a z ciała zabierz 2x Perłowy ślimak. Otwórz drzwi, a następnie wróć się w stronę drabiny i wybierz wyjście na końcu korytarza, z prawej strony.
Znajduje się tam dwójka silnych i "wysysających" życie wiedźm. Na końcu możesz otworzyć drzwi, dzięki czemu odblokujesz skrót. Musisz zabić obie wiedźmy, aby otrzymać Klucz do sierocińca. Walka z dwoma naraz byłaby nadzwyczajnym wyzwaniem, lepiej więc zwabić jednego przeciwnika, a dopiero po jego pokonaniu zająć się kolejnym. Stając za drzwiami możesz się chować przed pociskami, a w chwili przerwy od nich wyskakiwać i atakować wiedźmę. Na koniec otwórz duże drzwi z lewej strony.
Uwaga: Aby otrzymać Klucz do sierocińca musisz to zrobić tylko raz, za każdym kolejnym możesz tych przeciwników zwyczajnie omijać.
Za drzwiami "porozmawiaj" z ciałem, a otrzymasz gest "Nawiąż kontakt". Następnie zejdź na dół i otwórz bramę znajdującą się na wprost schodów (w dużej sali, w której spadł żyrandol przy pierwszych odwiedzinach). Na dziedzińcu zabierz Krew śmierci szału, użyj także urządzenia, aby odblokować bramę prowadzącą do kaplicy (na wprost punktu odrodzenia). Na koniec udaj się po schodach (po drodze pojedynczy, słaby przeciwnik), aby spotkać się z bossem, Gwiezdnym Emisariuszem.
Mogłoby się wydawać, że to ostatni boss w tej lokacji - nic z tych rzeczy. Po walce możesz wybić duże okno (zaatakuj) znajdujące się na wprost lampy (Ogrody Świetlistych Kielichów, screen). Prowadzi ono do wnętrza kaplicy.
Znajdziesz się na balkonie. Wybierz prawą stronę, gdzie przy balustradzie podnieś Wezwanie z otchłani. Na końcu znajdziesz drzwi, za którymi czai się dwóch niebieskich przeciwników.
Po ich zabiciu możesz skorzystać z windy prowadzącej na sam dół, do lokacji o nazwie Ołtarz Rozpaczy. Przed wejściem znajduje się kilka larw, których ugryzienie powoduje narastanie szału, aż do krytycznej wartości - nawet się nimi nie zajmuj tylko od razu przejdź na sporą arenę. Na jej końcu znajduje się boss, zaatakuj Ebrietas, Córkę Kosmosu, aby rozpocząć z nią walkę.
Po walce możesz jeszcze podejść do ołtarza, znajdującego się na końcu (podświetlone miejsce). Jeżeli pokonałeś Męczennika Logariusa mogłeś już spotkać królową Annalise (związana z konwentem Podłokrwistych). Jeżeli ponadto przekazałeś Alfredowi Nieotwarte przywołania, ten popędził ją zabić. Z jej ciała możesz wtedy zebrać Ciało królowej (w Komnacie Królowej). Przynieś je na ten ołtarz, aby ożywić Annalise.