Rewir katedralny - centralny plac | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Rewir katedralny - centralny plac
Po otwarciu bramy możesz przejść na centralny plac. Nim to jednak zrobisz warto go początkowo ominąć i odblokować pewne przejście skracające drogę. W tym celu zaraz za bramą, tą pierwszą, skręć w prawo (nie wchodząc na plac) - przy ciele na końcu znajdziesz Gęstą krew śmierci. Następnie ruszaj w przeciwnym kierunku, na razie omijając okrągły plac.
Zaraz za wozem, po przeciwległej stronie, zostaniesz zaatakowany przez przeciwnika, którego nie możesz zlekceważyć. Posiada on "miotacz płomieni" - jeden z jego ataków polega na skierowaniu w stronę gracza strumienia ognia. Dostanie się pod ten strumień, a co gorsza pozostanie w jego zasięgu choćby przez chwilę skutkuje drastycznym spadkiem punktów życia. Spokojnie poczekaj z atakiem, aż płomienie opadną albo spróbuj uniku i przerwij atak przeciwnika. Za drzewem znajdziesz kolejną Gęstą krew śmierci. Następnie przejdź prosto, przez małą bramkę (tutaj kolejny przeciwnik) i kawałek dalej na dół (po drodze ciało z Zatrutymi nożami).
Na dole (w oknach z lewej strony dwie postacie, którym możesz powiedzieć o bezpiecznym miejscu - zadanie poboczne) natkniesz się na patrol złożony z dwóch przeciwników (jeżeli nie spotkasz ich przy schodach to przyszykuj się na walkę w głębi przejścia). Szczególnie uważaj na wroga atakującego z bliska, gdyż może on zadać potężną serię ciosów. W dalszej części uliczki zostaniesz zaatakowany przez dwóch kolejnych, zwyczajnych przeciwników - uważaj jednak, gdyż wstaną oni za Twoimi plecami. We wnęce po lewej znajdziesz strój Czarnego Kościoła (odzienie, kapelusz, spodnie) oraz Długie rękawice chirurgiczne. Na końcu, za mgłą, przed schodami znajdziesz jeszcze kolejne Zatrute noże.
Z miejsca pokazanego na screenie zostaniesz dostrzeżony z góry przez przeciwników. Postaraj się odciągnąć z grupy kilku z nich i pokonać ich na dole, a dopiero potem wejść na górę (tutaj kilku jeszcze najpewniej zostanie). Uważaj, na przybijający atak największego z wrogów oraz lecące w Twoją stronę pociski. Po walce pozbieraj z ciał Fiolki z krwią oraz Gęstą krew śmierci, a następnie w małym budynku wyjdź po drabinie do góry. Tam po drodze możesz przeczytać notatkę (balkonik po prawej), ostatecznie zeskocz na dach budynku poniżej.
Znajdziesz się w miejscu widocznym na screenie. Przed zeskoczeniem na dół zbierz z ciała Kule z żywego srebra, zlokalizuj przeciwników oraz bramę. To ona powinna być Twoim głównym celem, a konkretniej mechanizm z lewej strony, gdyż odblokujesz w ten sposób przejście na, omijany wcześniej, centralny plac.
Zaraz po zeskoczeniu na dół zostaniesz zaatakowany przez dzikiego psa czającego się koło domu. Z ciała zabierz Gęstą krew śmierci. Następnie skieruj się w stronę bramy. Jeżeli nie natrafiłeś jeszcze na patrol złożony z dwóch przeciwników szybko otwórz bramę. W przeciwnym wypadku najpierw rozpraw się z wrogami - uważaj, aby nie wpaść pomiędzy nich, gdyż ich ataki są szybkie i jednocześnie całkiem mocne. Suma summarum otwórz bramę.
Możesz teraz wybrać dwie ścieżki: kierować się w stronę schodów lub odbić w prawo, pozostając na dole. Najpierw udaj się w prawo, gdyż odblokujesz tam kolejną bramę.
Przed schodami w prawo
Skręcając w prawo, zaraz za schodami, trafisz na niewielki placyk. Z prawej strony możesz tutaj zauważyć zamkniętą bramę oraz mechanizm obok - otwarcie jej umożliwi Ci korzystanie ze skrótu (wyjście na wprost od punktu odrodzenia w kaplicy Oedona). Następnie wyjdź do góry po drabinie - tam w ciele znajdziesz Mgłę odrętwienia (znacząco ułatwi starcie z kolejnym bossem, Pastorem Amelią). Zaskakując w prawo, po dachach znajdziesz na jednym z nich ciało z Czarnym kapeluszem posłańca. Następie możesz już wracać w stronę schodów.
Uwaga: Z placu, gdzie znajduje się mechanizm otwierający bramę możesz także udać się w stronę głównych schodów (mniejsze schodki, za drzewem). Po drodze znajdziesz Gęstą krew śmierci. Zaletą wybrania tej trasy będzie zajście od tyłu wroga wywijającego kosą i możliwość wyeliminowania go pojedynczo. Przejście tędy ułatwi także ominięcie wrogów na schodach, jeżeli przebiegniesz wystarczająco szybko. Po drodze przy ciele znajdziesz jeszcze 6 Fiolek z krwią.
Schody
Spójrz teraz w stronę dużych schodów (z ich prawej strony, w rogu, Gęsta krew śmierci). Zauważysz na nich jednego ogromnego przeciwnika z toporem, a także mniejszego z kosą i kolejnego z bronią palną. Walka tutaj stanowi nie lada wyzwanie. W pierwszej kolejności postaraj się wyeliminować mniejszego przeciwnika z kosą, aby nie przeszkadzał Ci w walce z gigantem. Istnieje spora szansa, że wróg z bronią palną nie ruszy w Twoim kierunku, dlatego walcz na dole schodów. Dopiero po uporaniu się z przeciwnikiem z toporem (uważaj, aby przypadkiem nie wejść na okrągły plac, gdzie znajduje się dwóch kolejnych gigantów) ruszaj po schodach. Wróg z bronią palną również jest bardzo niebezpieczny - oddaje on kilka następujących szybko po sobie strzałów, dlatego już w przypadku skierowania broni w Twoją stronę wykonaj błyskawiczny unik.
U szczytu schodów (po drodze z prawej strony 6 Fiolek z krwią, jeżeli nie zebrałeś wcześniej) trafisz na ostatnich dwóch przeciwników pilnujących drogi do bossa (pasek, który zapełniają po zadawaniu obrażeń doprowadzi postać do szału po jego zapełnieniu, co w większości przypadków zakończy się śmiercią). Są oni bardzo trudni do pokonania, ze względu na spory zasięg posiadanej broni oraz zadawane nią obrażenia. Uważaj szczególnie, aby nie zostać wyrzuconym w powietrze, a także na pchnięcie. Dobrze jest tutaj skorzystać z posiadanych przedmiotów np. wspomóc się Koktajlem Mołotowa. Gdy już pokonasz przeciwników możesz otworzyć bramę i skierować się do wnętrza budynku, gdzie w głównej sali czeka na Ciebie Pastor Amelia.
Po walce (podejdź do przedmiotu na ołtarzu) i uzupełnieniu zapasów warto zwiedzić jeszcze teren znajdujący się z prawej strony Archikatedry, a następnie przejść do Zakazanego lasu lub Karneru w Hemwick. Z Rewiru katedralnego możesz przenieść się do trzech różnych lokacji - droga do nich została przedstawiona w następnym rozdziale.
Uwaga: Pokonanie Pastor Amelii pchnie fabułę do przodu, zmieniając porę dnia. Warto przed tym zająć się niewypełnionymi zadaniami pobocznymi (np. powiadomienie ludzi o bezpiecznym miejscu w kaplicy lub klinice), gdyż część z nich stanie się niedostępna.