Rewir Katedralny | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Rewir Katedralny
Po walce z Ojcem Gascoigne otrzymasz klucz pozwalający na otworzenie bramy znajdującej się zaraz za areną, na której walczyłeś. Stojąc przed nią odbij jeszcze do końca balkoniku w lewo, gdzie zeskocz na dach budynku - przy ciele znajdziesz Czerwoną broszkę wysadzaną klejnotami (przedmiot jest związany z zadaniem pobocznym, polegającym na odnalezieniu matki Violi). Następnie otwórz bramę i przejdź do grobowca.
W następnym pomieszczeniu wyjdź na górę po drabinie i w pokoju na kształt biblioteki otwórz skrzynię (Narzędzie kuźni do Krwawych Klejnotów). Po schodach dojdziesz do kaplicy Oedona. Porozmawiaj z postacią z prawej strony dwukrotnie, aby dowiedzieć się o bezpiecznym miejscu - informację tą możesz przekazać kilku spotkanym mieszkańcom, związane jest to z zadaniem pobocznym. Za pierwszą odesłaną do kaplicy osobę dostaniesz gest Triumf.
Po zapaleniu lampy możesz wyjść z kaplicy dwiema ścieżkami. Na początku wybierz wyjście znajdujące się na wprost punktu odrodzenia.
Wyjście na wprost
Na placu uważaj na znajdującego się zaraz za wozem z prawej strony przeciwnika. W końcu tego miejsca, przy drzewie, oprócz kilku przerośniętych ptaszysk znajdziesz również Wiedzę szaleńca. Następnie ruszaj do góry po długich schodach. U ich szczytu zaatakuje Cię jeszcze dwóch przeciwników. Możesz też tutaj znaleźć kolejną Wiedzę szaleńca. Póki co, to wszystko w tej części (bramę odblokujesz później, od drugiej strony), wracaj więc do kaplicy Oedona.
Po pokonaniu Bestii żądnej krwi z prawej strony, zaraz po wyjściu, w rogu budynku znajdziesz przeciwnika z workiem na plecach. Daj mu się zabić (i innym tego typu wrogom), jeżeli chcesz odwiedzić Podziemne więzienie w Niewidzialnej wiosce Yahar'gul.
Uwaga: Po otwarciu bramy prowadzącej na centralny plac (dwóch większych przeciwników z toporami) zaraz po wybraniu tego wyjścia z kaplicy, z lewej strony, znajdziesz Eileen (jeżeli uprzednio porozmawiałeś z nią w akwedukcie, w Centrum Yharnam). Otrzymasz od niej gest Ćśś oraz informację odradzającą udanie się do Grobowca Oedona. Po przeładowaniu lokacji Eileen znajdziesz właśnie w tamtym miejscu (lampa we Śnie tropiciela będzie "chwilowo nie działać", przenieś się do kaplicy i wróć do miejsca walki z Gascoigne). Będzie ona walczyć z innym tropicielem. Pomóż jej (uważaj, aby przypadkowo zbyt wiele razy nie trafić sojuszniczki, gdyż zwróci się ona wtedy przeciwko Tobie). Z ciała poległego Henryka podnieś runę Następca, porozmawiaj z Eileen, a otrzymasz dodatkowo gest Aprobata.
Uwaga2: Podczas walki Eileen może zginąć, co zaprzepaści zakończenie jej questa. Gdy Henryk pojawi się na arenie (materializuje się jako pierwszy) nie zwlekaj z zaatakowaniem go i zadaj mu jak największe obrażenia przed dołączeniem Eileen do walki.
Wyjście na lewo
Wychodząc z kaplicy wybierz lewe wyjście. Za nim trafisz na większy plac, gdzie spaceruje dwóch wrogów (pod barierką po prawej stronie przy ciele znajdziesz zestaw Tropiciela (bez nakrycia głowy - to zastąpi Cylinder), uważaj jednak, aby nie wejść w przesuwający się co jakiś czas wir - powoduje to natychmiastową śmierć, jeżeli posiadasz 40 punktów Wglądu możesz zobaczyć jego przyczynę, przyczepionego do kaplicy potwora, wyglądającego jak boss, Amygdala). Walczą oni podobnie jak spotkani poprzednio, za pomocą kija. Zaatakuj ich po kolei, gdy będą oddaleni od siebie. Po walce kieruj się do bramy na wprost (obok przy ciele znajdziesz 6 Fiolek z krwią), gdzie po schodach zejdź na dół.
Na samym dole trafisz na plac, na którym przy ognisku znajduje się kilku przeciwników. Problem mogą tutaj sprawić zadające stosunkowo nieduże, jednakże atakujące często i szybko psy. Jeżeli dysponujesz Koktajlem Mołotowa dobrze będzie zrobić z niego użytek. Następnie obejdź budynek do końca z prawej strony - przy dwóch ciałach znajdziesz Koktajle Mołotowa oraz Rosę chłodnej krwi. Wejdź teraz do kaplicy, gdzie oprócz pojedynczego przeciwnika znajdziesz Wiedzę Szaleńca.
Obchodząc kaplicę z lewej strony przejdziesz schodami na kolejny plac. Po drodze uważaj jednak na dwa wściekłe psy, które ruszą w Twoim kierunku - najlepiej zejdź na dół, aby nie być narażonym na ostrzał trzeciego znajdującego się tutaj przeciwnika (broń palna). Po pokonaniu psów szybko wbiegnij na górę, w razie potrzeby unikając kul, i rozpraw się ze strzelcem. Następnie otwórz drzwi z prawej strony, a z kolejnego pomieszczenia przejdź (również w prawo) na balkonik chwilę wcześniej odwiedzonej kaplicy. Z ciała zabierz Wiedzę Szaleńca, a następnie uruchom urządzenie.
Teraz wyjdź z budynku i skręć w prawo. Tam na końcu dogi znajdziesz NPC-a Alfreda. Możesz z nim współpracować lub tej współpracy odmówić - w przypadku zgody dostaniesz 3x Ognisty Papier oraz gest Módl się. Rozmawiając z nim kolejny raz możesz dowiedzieć się także kilku informacji o świecie gry.
Uwaga: Jeżeli wypełnisz zadanie związane a tą postacią w tym samym miejscu znajdziesz ciało Alfreda.
Ostatecznie wracaj na plac, na który trafiłeś zaraz po wyjściu z Rewiru Katedralnego (fontanna na środku).
Droga do Starego Yharman
Uwaga: Uruchamiając urządzenie na górnym balkoniku odkryjesz w kaplicy przejście (grobowiec na środku odsłoni schody). Kierując się na dół w pierwszej sali znajdziesz Gniewny Krwawy Klejnot, natomiast w następnej pojedynczą bestię. Idąc po drabinie na dół miniesz jeszcze ciało z małym zapasem Antidotum. Na samym dole natomiast aktywujesz punkt respawnu. Otwórz drzwi z lewej, jeśli chcesz teraz przejść do Starego Yharnam.
Wyjście na lewo - c.d
Wybierz teraz schody prowadzące do góry. U ich szczytu znajduje się dużych rozmiarów przeciwnik, dysponujący ogromnym toporem. Używa on go na dwa sposoby - wykonując szerokie zamachy (duży zasięg ataku) oraz wbijając w ziemię (sygnalizowany podniesieniem broni nad głowę). Postaraj się wykonywać uniki właśnie w momencie, gdy topór znajdzie się nad głową przeciwnika, zachodząc go od tyłu lub boku i wyprowadzając własne ataki. W przypadku zamachu lepiej jest odskoczyć na bezpieczną odległość i zaatakować, gdy przeciwnik zakończy swój atak. Po walce z ciała podnieś z ciała obok Odłamek krwawego kamienia. Następnie zejdź na dół.
Na kolejnym placu spotkasz dwóch większych przeciwników z bronią białą. Jeden stoi odwrócony tyłem zaraz po zejściu, natomiast drugi przechadza się z prawej strony. Ściągnij na siebie najpierw uwagę tego drugiego, starając się walczyć przy schodach, z których wszedłeś. Dopiero po pokonaniu go (uważaj na serię ciosów) podejdź powoli do drugiego i od razu wyprowadź najmocniejszy cios. Na końcu placu, za wozem, znajdziesz Monokular. Następnie ruszaj dalej, po drodze zabijając ptaszyska (w ciele pod drzewem Odłamek krwawego kamienia).
Wchodząc na następny niewielki plac znów trafisz na sporego przeciwnika. W odróżnieniu od poprzedniego ten zamiast topora posiada sporą kulę, która wymachuje jednakże w niemal identyczny sposób. Najbardziej bolesne będzie uderzenie z góry, kiedy to kula wbije gracza w ziemię. Moment ten w wypadku wykonania skutecznego uniku będzie zarazem świetną chwilą na wyprowadzenie własnych ciosów, gdyż przeciwnikowi potrzebuje trochę czasu, aby ową kulę podnieść i z powrotem zaatakować. Uważaj na duży zasięg ataku, a sam wyprowadzaj cios w momencie, gdy wróg zbiera się po uderzeniu kulą w ziemię. Po walce zabierz z ciała leżącego przy barierce 5 Odłamków krwawego kamienia i skręć za niewielkim budynkiem w lewo, a następnie po schodach w dół. Za korytarzem pełnym amfor znajdziesz skrzynię z Gniewnym Krwawym Klejnotem w środku.
Ostatecznie zakończ eksplorację tego terenu i wróć się do dużych schodów - u ich szczytu znajdziesz zamkniętą póki co bramę główną. Zapamiętaj jej położenie - jeżeli odwiedziłeś już wszystkie dostępne teraz zakamarki musisz uzbierać 10 000 Tętnień krwi. Jeżeli brakuje Ci przeciwników możesz ich "resetować" wracając do Snu tropiciela, a następnie ponownie do Rewiru Katedralnego. Dużo tętnień dostaniesz za większych wrogów, dlatego też bardzo opłacalne jest ich zabijanie. Posiadając wymaganą sumę wróć do Snu tropiciela, a następnie podejdź do Posłańca z misy - za okrągłe 10 000 zakupisz Medalion dowódcy tropicieli. Jest to klucz, który otwiera główną bramę w Rewirze Katedralnym.
Uwaga: Medalion dowódcy tropicieli, będący jednocześnie kluczem, możesz kupić tylko w przypadku pokonania Bestii Kleryka.
Uwaga2: Na dobrą sprawę wcale nie musisz otwierać bramy z tej strony i poświęcać Tętnień krwi. Sposób ten jest najprostszy i najszybszy, jednakże istnieje możliwość otwarcia bramy z drugiej strony. Aby tego dokonać musisz zwiedzić Stare Yharnam, gdzie pokonaj Bestię żądną krwi. Wtedy też w kaplicy Oedona otwarte zostaną drzwi z prawej strony - prowadzą one do Kuźni Kościoła Uzdrowienia. Zeskakując w niej na sam dół, a następnie wybierając na skrzyżowaniu drogę w lewo (po wyjściu z budynku) znajdziesz windę, prowadzącą do Rewiru Katedralnego. Z balkoniku, na który wyjedziesz zejdź niżej i otwórz najbliższą bramę, a następnie kolejne dwie, w tym tą blokującą wejście na centralny plac.
Otwarte drzwi w Kaplicy Oedona - droga do Kuźni Kościoła Uzdrowienia
Po walce z Bestią żądną krwi w Kaplicy Oedona zostaną otwarte drzwi znajdujące się z prawej strony pomieszczenia. Wejdź przez nie, a następnie wyjedź windą do góry.
Podczas wyjeżdżania windą możesz zauważyć niewielkie okno w ścianie (obróć się w drugą stronę po wejściu na platformę). W odpowiednim momencie, łatwiej tego dokonać jadąc do góry, możesz przez to okienko wyskoczyć. Na balkoniku skręć w lewo, a następnie przejdź wąskim przejściem pomiędzy budynkami. Znajdziesz się w górnej części kaplicy Oedona. Przeszukaj skrzynię, aby podnieść runę Bezcielesny Oedon. Przy ciele znajduje się przedmiot dla Posłańców (zmieniający ich wygląd) - Taniec urny posłańca. Zeskocz na dół do kaplicy i ponownie udaj się do windy.
W kolejnym pomieszczeniu (screen) uważaj zaraz za przejściem. W pokoju czai się przeciwnik strzelający z karabinu maszynowego. Aby nie zostać zabitym szybko wskocz do pomieszczenia i obejdź wroga, błyskawicznie go zabijając (niska wytrzymałość). W skrzyni znajdziesz runę Komunia - zwiększa ona maksymalną ilość noszonych Fiolek z krwią.